Šiaulių teritorinė ligonių kasa (TLK), tikrindama gydymo įstaigas, kurios gyventojams teikia ambulatorinės slaugos paslaugas namuose, nustatė neatitikčių ir pažeidimų bei atvejų, kai šios paslaugos buvo tik prirašytos, o pacientai jų iš tikrųjų negavo.
„Šiaulių TLK, vykdydama asmens sveikatos priežiūros įstaigų, sudariusių sutartis su Šiaulių TLK, veiklos priežiūrą, nuolat atlieka stebėseną, jos pagrindu vykdo supaprastintas neatitikčių vertinimo ir kontrolės procedūras“,– sakė Šiaulių teritorinės ligonių kasos Kontrolės skyriaus vedėja Dalia Ozolienė.
Pasak jos, 2023 m. iš viso atliktos 55 procedūros 34 įstaigose, nustatytos 2 508 neatitiktys, dėl kurių susidarė 45 711 eurų žala PSDF. 2023 m. vis dar pasitaikė atvejų, kai ligoninėse gydomiems pacientams buvo neva teikiamos ir ambulatorinės slaugos paslaugos namuose (ASPN) bei kai ambulatorinės paliatyviosios pagalbos paslaugos namuose buvo suteiktos tuo pačiu metu, kai pacientui teiktos ir ASPN. Visais nustatytais atvejais žala PSDF grąžinta.
Vykdoma nuolatinė stebėsena
Šiaulių teritorinė ligonių kasa nuolat vykdo sveikatos priežiūros paslaugų teikimo stebėseną pagal privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos „Sveidra“ duomenis.
Šią stebėseną atlieka tiek TLK Statistikos ir analizės skyriaus, tiek ir Kontrolės skyriaus specialistai vykdydami savo funkcijas, tiek Sutarčių skyriaus specialistai priimdami apmokėti sąskaitas iš sveikatos priežiūros įstaigų už suteiktas paslaugas. Ligonių kasų kontrolės procedūros metu analizuojami ir e. sveikatos duomenys, jei reikia – apklausiami pacientai ar jų atstovai, išklausomi ir paslaugų teikėjų argumentai. Neatitikčių atvejais nustatytą žalą PSDF reikalaujama atlyginti.
Kviečiame gyventojus pranešti ligonių kasai apie neteisingą informaciją e.sveikatoje
Šiaulių TLK specialistai kviečia gyventojus nuolat stebėti savo e. sveikatoje esančius įrašus ir pataria, ką daryti, radus šiuose įrašuose netikslumų. Atkreipiame dėmesį į tai, kad pacientas turi teisę reikalauti, jog neteisinga informacija apie jo gydymąsi e. sveikatoje būtų nedelsiant ištaisyta.
Pirmiausia žmogui reikėtų kreiptis į klaidingą įrašą pateikusios gydymo įstaigos administraciją, kad ši ištaisytų neteisingus duomenis. Radus įrašų apie paslaugas, kurios nebuvo suteiktos, prašome pranešti TLK, kad už pacientams nesuteiktas paslaugas nebūtų apmokama iš PSDF.
Jeigu problemos gydymo įstaigoje nepavyksta išspręsti, siūlome kreiptis į TLK pagal savo gyvenamąją vietą arba bendraisiais ligonių kasų gyventojų konsultavimo tel. +370 5 232 2222 arba el. paštu info@vlk.lt. Gavusios paciento kreipimąsi, ligonių kasos operatyviai spręs problemą, nors e. sveikatos sistemos duomenų ligonių kasos nekuruoja.
Primename, kad apie suteiktas sveikatos priežiūros paslaugas žmogus gali sužinoti ir prisijungęs prie Elektroninių valdžios vartų sistemos www.epaslaugos.lt. Pacientas gali sužinoti, kokios ir kada jam buvo suteiktos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kokie vaistai išrašyti, kiek PSDF lėšų kainavo gydymas ar vaistai, kokios galutinės diagnozės buvo nustatytos. Tokią informaciją žmonės gali gauti ir atvykę į TLK bei pateikę prašymą Gyventojų aptarnavimo skyriaus specialistams, taip pat kreipdamiesi į TLK atstovą savivaldybėje arba internetu.
Ambulatorinių slaugos paslaugų namuose poreikis auga
Šiaulių teritorinės ligonių kasos (TLK) veiklos zonoje (Šiaulių ir Telšių apskritys) 2022 m. ambulatorines slaugos paslaugas namuose gavo 10 188 asmenys, o 2023 m. – jau 11 943 asmenys.
Matyti, kad per metus šių paslaugų poreikis išaugo 17,2 procentų. Paslaugų poreikio augimą lemia ir senstanti visuomenė, ir pacientų ir jų artimųjų noras šias paslaugas gauti. 2022 m. regiono gyventojams buvo suteikta daugiau nei 465 tūkst. paslaugų už 6,5 mln. eurų, o 2023 m. – daugiau nei 519 tūkst. paslaugų už 9 mln. eurų. Vidutiniškai praėjusiais metais vienam pacientui buvo suteikta po 43 paslaugas. Šiaulių ir Telšių apskrityse šias paslaugas teikia 36 įstaigos.
Šiaulių teritorinės ligonių kasos informacija
asociatyvi nuotrauka