Socialiniai tinklai

Rajono aktualijos

Ką reiškia ant padangose esantys skaičiai?

Paskelbta

data

Jei perkate padangas arba kada nors atkreipėte dėmesį į savo automobilio padangas, tikriausiai matėte, kad ant jų yra įvairiausių užrašų bei simbolių. Nors dažniausiai didelę dalį užima gamintojo logotipas bei pavadinimas, tačiau likusieji simboliai yra be galo svarbūs ir leidžia lengvai bei patogiai įsigyti ir pasirinkti tas padangas, kurių reikia. Visgi tiems, kurie nežino, ką simboliai ir skaičiai reiškia, tai nieko nesako, todėl mes paruošėme trumpą, bet tikimės, kad informatyvų gidą apie tai, ką reiškia skaičiai, esantys ant padangų.

Pagrindiniai skaičiai bei įvertinimai

Paimkime viską ir supaprastinkime. Dėmesį nukreipkime į pagrindinį žymėjimą. Jį sudaro trys skaičiai ir vienas simbolis arba keturi skaičiai.

Pirmasis, triženklis skaičius yra padangos plotis milimetrais.

Antrasis skaičius – santykis (procentais) tarp padangos sienelės šone pločio bei aukščio.

Trečiasis skaičius – skersmuo ratlankio, ant kurio padanga turėtų būti maunama. Jis dažnai žymimas su raide „R“ priešais.

Ketvirtasis skaičius (arba raidė) – žymi maksimalų greitį, kuriuo važiuoti dar yra saugu su šiomis padangomis.

Taigi, tarkime turime 265/35 R20 Y tipo padangas. Iššifruojame žymėjimą ir gauname, kad padangos plotis yra 265mm, santykis tarp pločio ir aukščio yra 35 procentai, ratlankių skersmuo turėtų būti 20 colių (R20), o raidė Y žymi, kad padangomis galima smagiai riedėti net iki 300 km/h. Kitos raidės žymi tokius maksimalius greičius:

·       K <110 km/h

·       L <120 km/h

·       M <130 km/h

·       N <140 km/h

·       P <150 km/h

·       Q <160 km/h

·       R <170 km/h

·       S <180 km/h

·       T <190 km/h

·       U <200 km/h

·       H <210 km/h

·       V <240 km/h

·       W <270 km/h

Kiti svarbūs skaičiai arba simboliai

Renkantis padangas, iš žymėjimų taip pat galima sužinoti įvairius kitus, pirkėjui ir vairuotojui svarbius parametrus.

Vienas iš tokių žymėjimų yra pakeliama apkrova. Apkrovos indeksas gali būti nuo 0 iki 279, tačiau įprastų automobilių apkrovos indeksas svyruoja nuo 50 iki 150. Jis nurodo kokį svorį gali atlaikyti padanga. Dar ant padangos galima rasti kodą ir skaitmenis, vadinamus DOT kodu. Jis nurodo gamintojo informaciją, o svarbiausi keturi skaičiai žymi datą, kada padangos buvo pagamintos. Pavyzdžiui DOT kode randami skaičiai (paprastai jie būna paskutiniai) 3919 reiškia, kad padangos pagamintos 39 savaitę 2019 metais.

Du labai svarbūs žymėjimai yra kuro suvartojimo bei sukibimo su šlapia danga rodikliai. A raidė reiškia ekonomiškiausią padangą bei geriausią sukibimą, o F – mažiausiai taupią ir prasčiausiai sukimbančią.

Dar ant padangų galima rasti maksimalaus slėgio indeksą, bet jis nurodo kiek daugiausiai padanga „atlaiko“, o ne iki kokio slėgio ją reikėtų pripūsti.

Žymėjimas XL reiškia „Extra Load“ arba lietuviškai papildoma apkrova. Tą patį reiškia ir žymėjimas RF, EXL arba RFD ir jis praneša apie tai, kad padanga atlaiko didesnę apkrovą ir slėgį nei įprastai. Jos taip pat yra labiau atsparios.

M+S raidės žymi padangas, tinkančias bekelei arba prastesnei kelio dangai (purvui, sniegui, ledui). 3PMSF – žieminės padangos, atitinkančios reikalavimus.

Terminas „Runflat“ reiškia, kad su šiomis padangomis, net joms ir prakiurus galima kurį laiką saugiai važiuoti toliau.

Be abejo, yra ir daugybė kitų žymėjimų, tačiau visus juos surašyti reikėtų dar daugybės puslapių, todėl, kadangi apžvelgėme svarbiausius, paliksime visa kita profesionalams arba tiems, kuriems tai bus įdomu!

Tinkamiausias padangas, net žinant skaičius nėra lengva išsirinkti patiems

Nepaisant to, kad pažįstate didžiąją dalį simbolių, pasitikėti vien jais nėra protinga. Labai daug informacijos apie eksploatavimo niuansus bei klientų patirtis turi autoservisų specialistai bei padangų platintojai. Reikalinga profesionali konsultacija ir kokybiška prekė? Apsilankykite: https://eshop.autoera.lt/cms/padangos Pasitikėkite ir jų žiniomis arba savo artimų autofanų bei autožinovų informacija tam, kad nusipirktumėte ne tik tinkamo pločio, aukščio ir skersmens padangas, bet ir tas, kurios suteiktų didžiausią važiavimo saugumą bei komfortą.

REKLAMA
Komentarai

Jūsų komentaras

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rajono aktualijos

Taryba sukalė paskutinį vinį į Pakalniškių mokyklos karstą

Paskelbta

data

Radviliškio rajono savivaldybės taryboje balsuota, kad nuo šių metų rugsėjo 1-osios būtų likviduotas Radviliškio rajono Šeduvos gimnazijos Pakalniškių skyrius. Už tai, kad Pakalniškių mokykla būtų galutinai uždaryta, balsavo posėdžiui pirmininkavęs meras Vytautas Simelis, konservatoriai Arvydas Budrikas, Deividas Dargužas, Skaidra Dišlė, Paulius Kablys, Justinas Kvėglys, Sigitas Nakutis, Irena Palionienė, Eugenijus Pranevičius, Gabrielius Verdingas, „valstiečiai“ Vytautas Krikščiūnas, Kęstutis Dambrauskas  ir Jonas Povilaitis. Šio sprendimo nepalaikė „darbiečiai“ Jurgis Baublys ir Zita Žvikienė, nepartiniai Tarybos nariai Vilma Aleknienė ir Gediminas Lipnevičius, taip pat rajono socialdemokratai Eglė Ivanauskytė, Vida Janulaitienė, Saulius Luščikas, Jonas Pravilonis, Kazimieras Račkauskis.

Tėvų prašymai nebuvo išgirsti

2020 m. pavasarį Pakalniškiuose dar veikė pagrindinė mokykla, o ne Šeduvos mokyklos Pakalniškių skyrius. Deja, nuo 2020 m. rudens nuspręsta Pakalniškių pagrindinę mokyklą reorganizuoti ir baigti jos, kaip juridinio asmens veiklą. Rajono gyventojai numatė, kad tapus gimnazijos skyriumi, neilgai trukus, mokyklos Pakalniškių kaime apskritai nebeliks. Štai tapus Šiaulėnų gimnazijos skyriumi, nebeliko Tyrulių pagrindinės mokyklos, tapus Grinkiškio gimnazijos skyriumi, nebeliko Pašušvio pagrindinės mokyklos. 2020 metais mokinių tėvai rinko parašus ir Tarybos posėdžio metu kreipėsi į rajono vadovus. Jie rengė ir susirinkimus, prašydami, kad  mokykla liktų savarankiška, o ne taptų Šeduvos gimnazijos skyriumi, bet rajono politikai – konservatoriai ir „valstiečiai“ – gyventojų prašymo neišgirdo. Rajono valdantieji žadėjo, kad Pakalniškių pagrindinėje mokykloje, tapus Šeduvos gimnazijos skyriumi, niekas nesikeis – tik užrašas ant sąsiuvinio viršelio.

Tai – uždarinėtojų taryba

Gediminas Lipnevičius, visuomeninio komiteto „Už geresnį gyvenimą visiems“ atstovas Taryboje, priminė, kad anksčiau buvo uždaryti Beinoravos, Vadaktų medicinos punktai, šiandien nuspręsta uždaryti Vaitiekūnų ir Acokavų kaimų medicinos punktus. Uždarytos ir mokyklos Šaukote, Tyruliuose, Pašušvyje. Jau nekalbant apie pašto skyrių uždarymus. G. Lipnevičius priminė susitikimus Pakalniškių mokykloje, kur „valstiečiai“ pasisakė kovosiantys, kad mokykla nebūtų uždaryta, tačiau nutiko taip, kad per dvejus metus mokykla buvo visiškai sunaikinta. „Tiek daug visko uždaroma, kad ši Taryba pagarsės kaip uždarinėtojų taryba. Niekas nedaroma, kad įstaigos (mokyklos, medicinos punktai, pašto skyriai) kaimuose būtų išsaugotos. Verta pamąstyti, ir kokią gi naudą duos rajonui tušti buvusių mokyklų pastatai“, – neslėpė pasipiktinimo valdančiųjų konservatorių, „valstiečių“ bei mero priimamais sprendimais Tarybos narys G. Lipnevičius.

Kvietė susimąstyti dėl kaimų ateities

Tarybos narė, Darbo partijos atstovė Zita Žvikienė papasakojo, kad per posėdžio pertrauką nugirdo valdančiųjų pokalbį, kuriame jie džiaugėsi vykdomais įstaigų uždarymais. „Darbietė“ suabejojo tokios praktikos gėriu. Taryboje siūlyta pamąstyti, ar pastatų išlaikymas, kiti kaštai yra svarbesni už žmonių gyvenimus. Pastebėta, kad norėdami nuvykti į toliau nuo namų esančias mokyklas, mokiniai turės keltis gana anksti. Tai ypač sudėtinga jaunesniųjų klasių vaikams. Nei meras Vytautas Simelis, nei administracijos direktorė Jolanta Margaitienė į Tarybos narių kritiką dėl nykstančių gyvenviečių nieko nepakomentavo, tik pasiūlė balsuoti.

Rita Grigalienė

Skaityti daugiau

Rajono aktualijos

Testinis irasas …

Paskelbta

data

Skelbia

testinis irasas laikinas

Skaityti daugiau

Skaitomiausi