Žalgirio gatvės projektas – be automobilių stovėjimo vietų?!

Radviliškio rajono savivaldybėje, slaptame susirinkime, buvo svarstyti Radviliškio miesto Žalgirio gatvės tarp Miško ir Maironio gatvių rekonstravimo diegiant eismo saugos priemones techninio projekto projektinių pasiūlymų sprendiniai. Nors šis susitikimas su projektuotojais buvo įvardintas kaip „projekto viešinimas“, tačiau viešoje erdvėje apie tai nebuvo jokios informacijos.

Pristatytas abejotinas projektas

Projektuotojo – AB „Panevėžio statybos trestas“ – atstovas ir projekto vadovas Mindaugas Gaigalas pristatė projektinius sprendinius susirinkusiems Radviliškio rajono savivaldybės administracijos atstovams, Radviliškio rajono savivaldybės tarybos nariams ir  visuomenės atstovams.

Šio projekto eismo saugumo sprendinius finansuoja Europos sąjunga su savivaldybės prisidėjimu. 

Pasak projektuotojo, Žalgirio gatvės rekonstrukcija suprojektuota pagal C kategorijos gatvės reikalavimus. Projektuotojas Žalgirio gatvėje numatė 6 metrų važiuojamąją dalį, abiejose gatvės pusėje būtų 1,5 m dviračių takai, taip pat šaligatviai nuo 1,20 m iki 1,50 m pločio bei 1 m  techniniai šaligatviai. Taip pat projekte ties sankryžomis numatytos 6 metrų techninės sankryžėlės, priversiančios vairuotojus mažinti greitį ir taip užtikrinti pėsčiųjų saugumą. „Jūsų Žalgirio gatvė nėra ilga ir problematiška“,-  taip rekonstrukcijai paskirtą gatvę apibūdino projektuotojas.

Po šios projektuotojo frazės tapo aišku, kad jis nelabai įsivaizduoja, kokia ši gatvė judri ir problematiška, ypač turgaus dienomis.

Pasigesta automobilių stovėjimo vietų

Po projekto pristatymo susitikimo dalyviams kilo nemažai klausimų. „Kokie projekte yra pasiūlymai automobilių stovėjimui?“,- pasidomėjo Tarybos narys Gediminas Lipnevičius.

Pasak projektuotojo M. Gaigalo, automobilių statymui vietos nebelieka, todėl projekte  automobilių statymo vietų paprasčiausiai nenumatyta. Šis projektuotojo atsakymas sukėlė karštas diskusijas. „Ketvirtadieniais ir šeštadieniais, turgaus dienomis, visa Žalgirio gatvė nuo Maironio iki Eglių gatvių būna užstatyta mašinomis, taip pat gatvėje mašinas stato ir tėvai, atvežę vaikus į muzikos mokyklą, šios mokyklos mokytojai, tad automobilių stovėjimo vietos šioje gatvėje labai reikalingos“,- sakė  projekto viešinime dalyvavę visuomenės atstovai.

Pasak Tarybos nario G. Lipnevičiaus, nenumačius automobilių stovėjimo vietų, bus žlugdomas ir turgaus verslas, taip pat ir  prie kitų šioje gatvėje esančių prekybos įmonių negalės privažiuoti klientai, tad nukentės verslininkai. Šioms išsakytoms mintims paantrino ir Tarybos narys J. Povilaitis.

Bandyta ieškoti išeičių

Projekto viešinimo metu kilo audringos diskusijos dėl automobilių stovėjimo vietų įrengimo. Pirmiausia buvo pasiūlyta atsisakyti  dviračių takų. „Gal būtų galima sutapatinti šaligatvį ir dviračių taką, tada liktų vietos automobilių stovėjimui?“- siūlė  rajono architektas A. Valuckas.  Tačiau projektuotojo nuomone, tokių „hibridų“ miestuose nebūna.

Susitikimo dalyviai siūlė apskritai atsisakyti dviračių takų: „Argi Radviliškyje tokie populiarūs dviračiai, kad gatvėje reikėtų takų iš abiejų pusių?“ Pasigirdo ir ironiškų pasiūlymų: „Padarykime Radviliškį „žaliu“ miestu, uždrauskime  miesto centre automobilių eismą, tada nebereikės ir vietų automobilių stovėjimui“. Beje, „žaliu“ miestu Radviliškio padaryti nepavyks, nes rekonstruojant Žalgirio gatvę ir joje teks iškirsti medžius. Skaitytojams priminsime, kad rekonstruotame Radviliškio miesto centre, kuris priduotas tik šiemet, nėra nei vieno dviračio tako.

Diskusijos metu paaiškėjo, kad  dviračių takų atsisakyti negalima, nes jie priklauso tikslinėms išlaidoms, kurias finansuoja ES kaip eismo saugumo užtikrinimo priemonę, o automobilių stovėjimo vietos šioms tikslinėms išlaidoms nepriklauso.

„Gal būtų galima šį projektą perkelti į Mažvydo gatvę, nes joje nereikia tiek daug vietų automobilių stovėjimui, išskyrus prie UAB „Multimeda“ įmonės, o Žalgirio gatvę tvarkyti savivaldybės lėšomis?“- kaip vieną iš sprendinių pasiūlė Tarybos narys G. Lipnevičius. Tačiau, pasak architekto, lėšos yra skirtos Žalgirio gatvės rekonstrukcijai.

Pasak  savivaldybės Statybos skyriaus vedėjo G. Vičo Žalgirio gatvėje nereikėtų tokių plačių šaligatvių – tai per didelė prabanga, o  tinkamų lėšų  galbūt pakaks tik žiedinėms sankryžoms bei šaligatviams.

Kad būtų sutaupyta lėšų ir jas būtų galima skirti mašinų stovėjimo aikštelėms, buvo pasiūlyta naują asfalto dangą kloti ant senos. Tačiau su šia mintimi nesutiko projektuotojas – pasak jo, tai būtų ne gatvės rekonstrukcija, o paprastas remontas.  „Žalgirio gatvės asfalto danga yra sutrūkinėjusi, o ant jos užliejus naują asfaltą, plyšiai greitai atsikartos“,- sakė projektuotojas.

Kaip viena iš  išeičių buvo pasiūlyta pakeisti gatvės kategoriją iš C į D, tada būtų galima atsisakyti techninių šaligatvių, dviračių taką daryti tik vienoje gatvės pusėje, o kitoje pusėje įrengti tokias reikalingas vietas automobilių stovėjimui. 

Dar vienas pasiūlymas buvo dviračių takų aukštį suvienodinti su gatvės ir ant jų statyti automobilius. Tačiau tokia išeitis būtų galima tik po penkerių metų, o kur turgaus ar kitų parduotuvių klientams, muzikos mokyklos mokytojams bei  mokinių tėvams automobilius statyti iki to laiko?

Nutarta projektą tobulinti

Projekto viešinimo metu projektuotojo adresu buvo išsakyta nemažai priekaištų. „Jums tik projektuoti naujas gatves, o ne rekonstruoti jau esamas“,- mestelėjo pastabą projektuotojui G. Vičas.

Architektas A. Valuckas pageidavo, kad projektuotojai aktyviau bendrautų su užsakovais, įsiklausytų į jų pageidavimus, gal tada neatsirastų judrių gatvių projektų be automobilių stovėjimo vietų. Susitikimo pabaigoje buvo nutarta, kad esamas projektas netinkamas, reikia ruošti naują, pagal D kategorijos gatvės rekonstrukciją –  be techninių šaligatvių ir su automobilių stovėjimo vietomis vienoje gatvės pusėje.

Tarybos nario komentaras

„Ketvirtadienį Radviliškio rajono savivaldybėje svarstėme Radviliškio miesto Žalgirio gatvės tarp Miško ir Maironio gatvių pasiūlytą rekonstravimo projektą. Nors apie pristatymą niekur nebuvo skelbta (įdomu, kodėl), pranešus geriems žmonėms nuvykau į susirinkimą. Įsivaizduojate, paruošė projektinį pasiūlymą BE stovėjimo vietų ir gatvę sugalvojo susiaurinti nuo 8 iki 6 metrų. Kartais toks jausmas, kad ar projektuotojas ar  administracijos direktorė iš medžio iškritę. Ketvirtadieniais, šeštadieniais dirba turgus ir atvykę pirkėjai mašinas dažniausiai statydavo Žalgirio gatvėje, o dabar ją planuoja palikti be automobilių stovėjimo vietų!!! Kaip Tarybos narys ir kaip verslininkų asociacijos vadovas išsakiau dirbančių smulkių verslininkų bei gyventojų nuomonę, kad gatvė be stovėjimo vietų tiesiog negalima, bus padaryta didelė žala turgui bei didelis nepatogumas atvykstantiems pirkėjams. Po daugiau nei valandos trukusios karštos diskusijos, mano siūlymui pritarus ir kitiems Tarybos nariams, sveikas protas nugalėjo – šis priešprojektinis siūlymas panaikintas ir bus ruošiamas visiškai naujas gatvės projektas su automobilių stovėjimo vietomis bei dviračių taku. Ačiū visiems išgirdusiems mano siūlymą“,- po projekto pristatymo sakė Radviliškio rajono savivaldybės narys G. Lipnevičius.

„Radviliškio krašto“ informacija

Total
0
Dalinasi
Related Posts
Bambu4d
Bambu4d
Bambu4d
Aplikasi Bambu4d
Aplikasi RTP Slot
Aplikasi RTP Booster
Aplikasi Slot Demo
Aplikasi Prediksi Togel
RTP Bambu4d
RTP IDN Slot
RTP PG Soft
RTP Habanero
RTP Microgaming
RTP TopTrend Gaming
RTP GMW
RTP Nolimit City
RTP Booster
Slot Demo Bambu4d
Slot Demo PG Soft
Slot Demo Habanero
Bambu4d
Bambu4d
Bambu4d
Bambu4d
Bambu4d
Bambu4d
Bambu4d
Prediksi Togel Bambu4d
Bambu4d
Bambu4d
Bambu4d
Bambu4d
Lexitoto
Lexitoto
Aplikasi Lexitoto
Aplikasi RTP Slot
Aplikasi RTP Booster
Aplikasi Slot Demo
Aplikasi Prediksi Togel
RTP Lexitoto
RTP IDN Slot
RTP PG Soft
RTP Habanero
RTP Microgaming
RTP TopTrend Gaming
RTP GMW
RTP Nolimit City
RTP Booster
Slot Demo Bambu4d
Slot Demo PG Soft
Slot Demo Habanero
Situ Togel Online
Situs Togel Amanah
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Prediksi Togel Lexitoto