Gyventojai skundžiasi Ligoninėje laukė pusdienį, o įstaigos vadovas apkaltino neadekvatumu…

Gydymosi Radviliškio ligoninėje istorijos užima nemenką dalį savaitraščio „Radviliškio kraštas” skaitytojų išsakytų skaudulių. Paprastai ligoninės vadovas stoja ginti sau pavaldžius darbuotojus, taip pat nepripažįsta ir savo kaltės. Be abejo, tai žmones dar labiau skaudina. Dažnas tiesiog sako, kad nebemato prasmės „ieškoti teisybės“ ir žada pagalbos ieškoti kitose ligoninėse. Redakciją pasiekė dar viena Radviliškio rajono gyventojos papasakota istorija.

Pageidavo likti anonime

Radviliškio ligoninėje apsilankiusi vyresnio amžiaus pacientė, nenorėjusi, kad būtų skelbiami jos asmens duomenys, tai yra, vardas, pavardė bei gyvenamoji vieta, skundėsi nemandagiu medikų bendravimu, neatidumu bei nesuteikta pagalba. Moters vardas ir pavardė redakcijai yra žinomi, o straipsnyje vadinkime ją Regina.

Šiaulių medikais patenkinta

Regina papasakojo, kad Radviliškio ligoninėje gydėsi maždaug gruodžio mėnesio viduryje. Ligoninėje buvo atlikti kraujo tyrimai, o pacientei sakyta, kad su jais viskas gerai. Išvykusi namo, moteris ten išbuvo tik dvi dienas ir vėl kvietė „greitąją“, kuri nuvežė iš pradžių į Radviliškio ligoninę, vėliau liepta gydytis Šiauliuose dėl odos ligos. Ten, pasak pacientės, ja buvo tinkamai rūpinamasi, padaryti visi reikalingi tyrimai ir tada paaiškėjo, kad „blogas kraujas“ – mažakraujystė, „didelis nusėdimas“, taip pat rastos žaizdelės skrandyje. Šiauliuose Regina gydėsi dvi savaites. Išrašant, šiaulietė gydytoja esą susitarė su Radviliškio ligoninės gydytoja Rimkevičiūte, kad ji priims moterį tolesniam gydymui į Vidaus ligų skyrių Radviliškio ligoninėje.

Pralaukė beveik 5 valandas

Grįžusi namo, Regina į Radviliškio ligoninę atvyko gruodžio 23 d., prieš pat Kūčias. Priėmime jai pasakė, kad nėra laisvų vietų, nors su gydytoja buvo sutarta. Regina tvirtina  „seselėms“ sakiusi, kad su gydytoja yra sutarta, o jos esą liepė palaukti. Kaip pasakojo senyvo amžiaus ir ligota moteris, ji Priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje sėdėjo, laukdama atsakymo nuo 10.30 val. iki 15.00 val., o slaugytojos į ją nekreipė dėmesio, kalbėjo tarpusavyje apie pirkinius, šventes, juokavo ir nesirūpino, kad senas ir ligotas žmogus jų laukia. Visą tą laiką jokia gydytoja nepasirodė, slaugytojos pasakė, kad ji gali gydytis ambulatoriškai.

Ne „seselių“ reikalas

„Tyliu, nieko nesakau. Po kiek laiko klausiu: „Ar guldysite, ar ne?“ Jos sako, kad nėra vietų, galiu važiuoti namo. Klausiu, su kuo. Jos sako: „Ne mūsų reikalas“. Gerai, kad kaimynas parvežė. Man nuo Radviliškio iki namų – 50 km. Trečiadienį (gruodžio 28 d.) vėl atvykau į ligoninę. Pamatė gydytoja, kokia mano koja, susirūpino. Pasakiau, kad buvau atvykusi. Atėjo „sesutė“ ir sako, kad tą penktadienį iš ligoninės pabėgau“, – dalijosi istorija kaimiškoje vietovėje gyvenanti ligota moteris.

Įtarė, kad slaugytojos – išgėrusios

Ji dar pridėjo, kad Radviliškio ligoninės Vidaus ligų skyriuje tvarkos nėra, „sesutės“ geria (alkoholį) vakarais po darbo. Niekuo nesirūpina. Priėmime, jeigu nepaklausi, prie žmogaus niekas neprieina. Regina tvirtino, kad kiek kartų gulėjo ligoninėje, visada Vidaus ligų skyriuje buvo geriama. Paklausta, kaip ji supratusi, kad slaugytojos išgėrę, atsakė, kad tai suprato iš jų judesių, to, kad jos garsiai juokėsi per visą skyrių, griuvinėjo.

Ar į visus klausimus rasime atsakymus?

VšĮ Radviliškio ligoninės direktoriaus Vaido Smalinsko paprašėme paaiškinti, kokia situacija buvo iš tiesų. Kilo nemažai klausimų. Pasiteiravome, kaip direktorius vertina tai, kad Priėmimo skyriuje leidžiama pacientams laukti valandų valandas ir nesusirūpinama, kad jie tiek ilgai laukia, negavę atsakymo, nesidomima jų savijauta, apskritai nekreipiamas dėmesys į žmogų. Kaip galėjo būti, kad gydytoja žadėjo priimti pacientę į skyrių, bet prieš šventes ten neatsirado vietos? Ar tai nėra tam tikra taktika prieš šventes nepriimti pacientų gydytis, kad tuo metu būtų mažiau darbo? Direktoriaus paprašėme pakomentuoti ir ligoninės darbuotojų elgesį etikos bei pagarbos kitam žmogui atžvilgiu – jeigu atvežtas su „greitąja“ pacientas nebūna hospitalizuojamas, ar personalas, paklaustas, kaip grįžti namo, gali atsakyti „ne mūsų reikalas“? Apie girtaujantį ligoninės personalą teko ne kartą girdėti, todėl buvo įdomu, ar apie tai, kad Vidaus ligų skyriuje girtaujama, žino ligoninės direktorius.

Direktorius: „pacientė atsisakė gydymo“ 

Nors Regina pasakojo, kad prie jos tą gruodžio 23-ąją nepriėjo joks gydytojas ir kalbos apie tai, kad ji atsisako gydymo, nebuvę, V. Smalinsko atsakyme teigiama: „Kadangi Jūsų paklausime minima pacientė atsisakė hospitalinio gydymo, Priėmimo – skubiosios pagalbos skyriaus budinčiam gydytojui įvertinus pacientės sveikatos būklę, nesant ūmios terapinės patologijos, atsižvelgiant į gydytojo dermatovenerologo rekomendacijas, buvo rekomenduotas ambulatorinis gydymas, šeimos gydytojo konsultacija, kraujo tyrimų pakartojimas ir režimo laikymasis.“

Kaltė verčiama neadekvatiems pacientams

Be to, užuominomis duota suprasti, kad pacientė galimai buvo neadekvati ir netinkamai įvertino situaciją: „Atkreipiame dėmesį, kad ligoninėje dirbama su įvairiais pacientais. Dalis jų, dėl savo fizinės, psichologinės ar neblaivios būsenos, elgiasi neadekvačiai. Tokie asmenys gali neteisingai interpretuoti įvairias situacijas. Radviliškio ligoninės darbuotojai, bendraudami su pacientais, vadovaujasi medicinos etikos ir deontologijos normomis.“

Neatsakė, kiek girtavimo atvejų nustatė

Na, ir, žinoma, apie tai, jog medicinos personalas ligoninės patalpose girtautų, negali būti jokios kalbos. Direktorius V. Smalinskas atsakė, kad Radviliškio ligoninėje alkoholio vartojimas netoleruojamas. „Įstaigos administracija atsakingai nagrinėja visus atvejus, susijusius su darbo drausmės pažeidimais (taip pat ir alkoholio vartojimu darbo vietoje)“, – rašoma apie požiūrį į girtavimą, tačiau vadovas nepaminėjo, kiek girtavimo darbo vietoje atvejų administracijoje buvo nagrinėta.

Siūlo apie girtą personalą pranešti visą parą

Aišku, gerai bent tai, kad ligoninės direktorius informavo, kaip pranešti apie tokius atvejus, kai kyla įtarimų, kad ligoninės darbuotojai galimai yra neblaivūs. Apie tai prašoma nedelsiant pranešti įstaigos administracijai telefonu 8 422 52 435 (administracijos nedarbo valandomis – telefonu 8 422 54 172). Siūlyta ilgai nelaukti, nes praėjus 24 val. ir daugiau nuo pastebėto atvejo, nebėra galimybės nustatyti tokio darbo drausmės pažeidimo.

Na, o dėl pačios papasakotos istorijos paliekame spręsti skaitytojams, kas šioje situacijoje sako tiesą, o kas bando užglaistyti klaidas ir nepagarbų elgesį: ar pacientė – neadekvati, ar ligoninės darbuotojai – nesąžiningi?

Rita Grigalienė

Asociatyvus nuotraukų koliažas

Total
0
Dalinasi
Related Posts
Bambu4d
Bambu4d
Bambu4d
Aplikasi Bambu4d
Aplikasi RTP Slot
Aplikasi RTP Booster
Aplikasi Slot Demo
Aplikasi Prediksi Togel
RTP Bambu4d
RTP IDN Slot
RTP PG Soft
RTP Habanero
RTP Microgaming
RTP TopTrend Gaming
RTP GMW
RTP Nolimit City
RTP Booster
Slot Demo Bambu4d
Slot Demo PG Soft
Slot Demo Habanero
Bambu4d
Bambu4d
Bambu4d
Bambu4d
Bambu4d
Bambu4d
Bambu4d
Prediksi Togel Bambu4d
Bambu4d
Bambu4d
Bambu4d
Bambu4d
Lexitoto
Lexitoto
Aplikasi Lexitoto
Aplikasi RTP Slot
Aplikasi RTP Booster
Aplikasi Slot Demo
Aplikasi Prediksi Togel
RTP Lexitoto
RTP IDN Slot
RTP PG Soft
RTP Habanero
RTP Microgaming
RTP TopTrend Gaming
RTP GMW
RTP Nolimit City
RTP Booster
Slot Demo Bambu4d
Slot Demo PG Soft
Slot Demo Habanero
Situ Togel Online
Situs Togel Amanah
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Lexitoto
Prediksi Togel Lexitoto