Socialiniai tinklai

Aktualijos

Radviliškio rajono savivaldybė smenga dugnan…

Avatar

Paskelbta

data

Lietuvos laisvosios rinkos institutas paskelbė Lietuvos savivaldybių indeksų reitingus. Šiais metais Radviliškio rajono savivaldybė tarp mažųjų savivaldybių, palyginus su praėjusiais metais, smuktelėjo žemyn. 2018 m. savivaldybių reitingų lentelėje  mūsų savivaldybė indeksų lentelėje  dalinosi 6-8 vietomis su Vilniaus ir Šilutės rajonų savivaldybėmis, šiemet krito dvigubai žemiau – į 13 – 15 vietas. Vadinasi, žemyn smuktelėta per 9  vietas.

Kokia situacija Radviliškio savivaldybėje?

Šiemet, kaip praėjusiais metais, Radviliškio rajono savivaldybė surinko daugiausiai balų už tai, kad  atliekų išvežimui, daugiabučių administravimui pasitelkė privatų sektorių. Kaip žinia, daugelį Radviliškio rajono daugiabučių administruoja „Radviliškio būstas“, tad savivaldybė savo lėšų nenaudoja.
Atliekų išvežimą administruoja „Eko serviso“ įmonė, kurią prižiūri Šiaulių regiono atliekų tvarkymo centras. Tad savivaldybė vėl „nusiplovė rankas“ – visi nesusipratimai dėl šiukšlių išvežimo bei rinkliavos kainų – ŠRATC’ui.
Taip pat teigiamą įvertinimą savivaldybė indeksų lentelėje gavo „Transporto“ srityje –  2018 m. visiems viešojo transporto maršrutams buvo skelbti viešieji konkursai ir visus juos aptarnavo privatus sektorius. Tik įdomu, ar toks įvertinimas ir tokia tvarka labai džiugina  Radviliškio rajono gyventojus. Kaip žinia, pasibaigus mokslo metams, daugelis autobusų maršrutų rajone dingsta ir rajono kai kurių kaimų gyventojai lieka visiškai „atkirsti“ nuo civilizacijos: kadangi mokiniai vasaros metu į mokyklas nevežami, į kaimus neužsuka mokykliniai autobusai, tad gyventojams į parduotuvę ar pas gydytojus belieka eiti pėsčiomis arba prašyti vairuojančio kaimyno pagalbos.
Tiesa, šiemet geriau įvertinta medicinos bei socialinė sritis – vietoje  pernykščių  45 balų gautas 51.  Turbūt šį įvertinimą lėmė kai kurių  medicinos ambulatorijų darbo optimizavimas – prijungimas prie Radviliškio rajono bei Šeduvos medicinos įstaigų. Taip pat šis įvertinimas gerėja, kai savivaldybėje yra mažiau nedirbančių ir pašalpas gaunančių žmonių – kaip žinome, pašalpų „nurėžime“ Radviliškio  rajono savivaldybė verta eksperto  laipsnio.
Beje, sveikatos bei socialinės rūpybos srityje Radviliškio rajono savivaldybė nepatenka į dešimtuką. Tai kur dingo  garsusis mero pasakymas „Dirbame žmonėms, žmonių labui“?
Taip pat pažymima, kad  Savivaldybei priklausanti centralizuotos šilumos tiekimo įmonė UAB „Radviliškio šiluma“ dirbo pelningai, o gyventojams šiluma kainavo mažiau nei vidutiniškai 5,58 ct/kWh (vidurkis – 6,75 ct/kWh). Visiškai suprantama, kad savivaldybės įmonė UAB „Radviliškio šiluma“ dirbo pelningai – juk žiemą buvo mėnesių, kai  Radviliškio miesto gyventojai už šilumą per mėnesį paklodavo  daugiau  nei šimtą eurų.
Galima daryti išvadą, kad  paslaugų indeksai gerėja, tačiau rajono gyventojams gyvenimas tikrai neatrodo geresnis.

Žemyn smuktelėję reitingai
Savivaldybių indeksų reitingus sudarinėję specialistai pažymi, kad  Radviliškio rajono savivaldybė, norėdama užimti aukštesnę vietą, turėtų peržiūrėti mokestinę politiką. Vidutinis žemės mokesčio tarifas Radviliškio r. siekė 1,03 proc. – daugiau nei vidutiniškai mažosiose savivaldybėse (0,98 proc.). Didesni nei vidutiniškai buvo ir nenaudojamo nekilnojamo turto ir žemės mokesčių tarifai (3 ir 4 proc.).
Taip pat Radviliškio rajone gana žemas ekonominis aktyvumas. Tūkstančiui gyventojų Radviliškio r. teko mažiausiai iš visų savivaldybių verslo liudijimų – 21 (vidurkis – 41). Praėjusiais metais verslo liudijimų buvo 22,7 lyginant su 42,4 vidurkiu. Vadinasi, rajone ir toliau verslas merdėja.
Veikiančių ūkio subjektų irgi buvo mažiau nei daugelyje kitų savivaldybių. Tūkstančiui gyventojų teko 18,4, kai vidutiniškai – 23,7 (praėjusiais metais veikė 18,1 ūkio subjektas,  lyginant su 23,1 vidurkiu).

Panaši situacija ir su išduotais statybos leidimais. Jų tūkstančiui gyventojų teko 3,2, kai vidutiniškai – 5,3.
Rezultatai
Paanalizavę savivaldybės indekso įvertinimą, galime daryti išvadą: rajone verslas merdėja, investuotojai rajoną aplenkia, žiemą mokesčiai už šildymą kosminiai, o vasarą kaimų gyventojai pas gydytoją ar į didesnę parduotuvę turi kulniuoti pėsčiomis. Dar prisiminkime, kad mūsų savivaldybėje ir atlyginimų vidurkis vienas mažiausių šalyje – ji  užima 51 vietą iš 60.
Vadinasi, kažkas negerai šioje karalystėje…
P.S

Dėl vis blogėjančios situacijos Radviliškio rajono savivaldybėje pasiteiravome Tarybos nario, „Radviliškio verslininkų asociacijos“ vadovo Gedimino Lipnevičiuas. „Dėl problemų su kuriomis susiduria vidutinis ir smulkusis verslas, kalbėjau tiek su meru A. Čepononiu, tiek su vicemeru M. Pauliuku. Tačiau jie problemų nesupranta ar nenori suprasti. „Smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo“ komisijos darbas visiškai neefektyvus, per daugelį metų nepastebima jokia apčiuopiama nauda. Rajone nebuvo sukurta daugiau darbo vietų, nepadaugėjo investicijų, nors rajonas geografiškai patrauklus, turime gerą susisiekimą geležinkeliu, esame šalia magistralinio kelio“,- apie rajono problemas kalbėjo verslininkų vadovas.

Agnė Dapkutė





Komentarai

Jūsų komentaras

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Aktualijos

Žalgirio gatvės projektas – be automobilių stovėjimo vietų?!

Avatar

Paskelbta

data

Radviliškio rajono savivaldybėje, slaptame susirinkime, buvo svarstyti Radviliškio miesto Žalgirio gatvės tarp Miško ir Maironio gatvių rekonstravimo diegiant eismo saugos priemones techninio projekto projektinių pasiūlymų sprendiniai. Nors šis susitikimas su projektuotojais buvo įvardintas kaip „projekto viešinimas“, tačiau viešoje erdvėje apie tai nebuvo jokios informacijos.

Pristatytas abejotinas projektas

Projektuotojo – AB „Panevėžio statybos trestas“ – atstovas ir projekto vadovas Mindaugas Gaigalas pristatė projektinius sprendinius susirinkusiems Radviliškio rajono savivaldybės administracijos atstovams, Radviliškio rajono savivaldybės tarybos nariams ir  visuomenės atstovams.

Šio projekto eismo saugumo sprendinius finansuoja Europos sąjunga su savivaldybės prisidėjimu. 

Pasak projektuotojo, Žalgirio gatvės rekonstrukcija suprojektuota pagal C kategorijos gatvės reikalavimus. Projektuotojas Žalgirio gatvėje numatė 6 metrų važiuojamąją dalį, abiejose gatvės pusėje būtų 1,5 m dviračių takai, taip pat šaligatviai nuo 1,20 m iki 1,50 m pločio bei 1 m  techniniai šaligatviai. Taip pat projekte ties sankryžomis numatytos 6 metrų techninės sankryžėlės, priversiančios vairuotojus mažinti greitį ir taip užtikrinti pėsčiųjų saugumą. „Jūsų Žalgirio gatvė nėra ilga ir problematiška“,-  taip rekonstrukcijai paskirtą gatvę apibūdino projektuotojas.

Po šios projektuotojo frazės tapo aišku, kad jis nelabai įsivaizduoja, kokia ši gatvė judri ir problematiška, ypač turgaus dienomis.

Pasigesta automobilių stovėjimo vietų

Po projekto pristatymo susitikimo dalyviams kilo nemažai klausimų. „Kokie projekte yra pasiūlymai automobilių stovėjimui?“,- pasidomėjo Tarybos narys Gediminas Lipnevičius.

Pasak projektuotojo M. Gaigalo, automobilių statymui vietos nebelieka, todėl projekte  automobilių statymo vietų paprasčiausiai nenumatyta. Šis projektuotojo atsakymas sukėlė karštas diskusijas. „Ketvirtadieniais ir šeštadieniais, turgaus dienomis, visa Žalgirio gatvė nuo Maironio iki Eglių gatvių būna užstatyta mašinomis, taip pat gatvėje mašinas stato ir tėvai, atvežę vaikus į muzikos mokyklą, šios mokyklos mokytojai, tad automobilių stovėjimo vietos šioje gatvėje labai reikalingos“,- sakė  projekto viešinime dalyvavę visuomenės atstovai.

Pasak Tarybos nario G. Lipnevičiaus, nenumačius automobilių stovėjimo vietų, bus žlugdomas ir turgaus verslas, taip pat ir  prie kitų šioje gatvėje esančių prekybos įmonių negalės privažiuoti klientai, tad nukentės verslininkai. Šioms išsakytoms mintims paantrino ir Tarybos narys J. Povilaitis.

Bandyta ieškoti išeičių

Projekto viešinimo metu kilo audringos diskusijos dėl automobilių stovėjimo vietų įrengimo. Pirmiausia buvo pasiūlyta atsisakyti  dviračių takų. „Gal būtų galima sutapatinti šaligatvį ir dviračių taką, tada liktų vietos automobilių stovėjimui?“- siūlė  rajono architektas A. Valuckas.  Tačiau projektuotojo nuomone, tokių „hibridų“ miestuose nebūna.

Susitikimo dalyviai siūlė apskritai atsisakyti dviračių takų: „Argi Radviliškyje tokie populiarūs dviračiai, kad gatvėje reikėtų takų iš abiejų pusių?“ Pasigirdo ir ironiškų pasiūlymų: „Padarykime Radviliškį „žaliu“ miestu, uždrauskime  miesto centre automobilių eismą, tada nebereikės ir vietų automobilių stovėjimui“. Beje, „žaliu“ miestu Radviliškio padaryti nepavyks, nes rekonstruojant Žalgirio gatvę ir joje teks iškirsti medžius. Skaitytojams priminsime, kad rekonstruotame Radviliškio miesto centre, kuris priduotas tik šiemet, nėra nei vieno dviračio tako.

Diskusijos metu paaiškėjo, kad  dviračių takų atsisakyti negalima, nes jie priklauso tikslinėms išlaidoms, kurias finansuoja ES kaip eismo saugumo užtikrinimo priemonę, o automobilių stovėjimo vietos šioms tikslinėms išlaidoms nepriklauso.

„Gal būtų galima šį projektą perkelti į Mažvydo gatvę, nes joje nereikia tiek daug vietų automobilių stovėjimui, išskyrus prie UAB „Multimeda“ įmonės, o Žalgirio gatvę tvarkyti savivaldybės lėšomis?“- kaip vieną iš sprendinių pasiūlė Tarybos narys G. Lipnevičius. Tačiau, pasak architekto, lėšos yra skirtos Žalgirio gatvės rekonstrukcijai.

Pasak  savivaldybės Statybos skyriaus vedėjo G. Vičo Žalgirio gatvėje nereikėtų tokių plačių šaligatvių – tai per didelė prabanga, o  tinkamų lėšų  galbūt pakaks tik žiedinėms sankryžoms bei šaligatviams.

Kad būtų sutaupyta lėšų ir jas būtų galima skirti mašinų stovėjimo aikštelėms, buvo pasiūlyta naują asfalto dangą kloti ant senos. Tačiau su šia mintimi nesutiko projektuotojas – pasak jo, tai būtų ne gatvės rekonstrukcija, o paprastas remontas.  „Žalgirio gatvės asfalto danga yra sutrūkinėjusi, o ant jos užliejus naują asfaltą, plyšiai greitai atsikartos“,- sakė projektuotojas.

Kaip viena iš  išeičių buvo pasiūlyta pakeisti gatvės kategoriją iš C į D, tada būtų galima atsisakyti techninių šaligatvių, dviračių taką daryti tik vienoje gatvės pusėje, o kitoje pusėje įrengti tokias reikalingas vietas automobilių stovėjimui. 

Dar vienas pasiūlymas buvo dviračių takų aukštį suvienodinti su gatvės ir ant jų statyti automobilius. Tačiau tokia išeitis būtų galima tik po penkerių metų, o kur turgaus ar kitų parduotuvių klientams, muzikos mokyklos mokytojams bei  mokinių tėvams automobilius statyti iki to laiko?

Nutarta projektą tobulinti

Projekto viešinimo metu projektuotojo adresu buvo išsakyta nemažai priekaištų. „Jums tik projektuoti naujas gatves, o ne rekonstruoti jau esamas“,- mestelėjo pastabą projektuotojui G. Vičas.

Architektas A. Valuckas pageidavo, kad projektuotojai aktyviau bendrautų su užsakovais, įsiklausytų į jų pageidavimus, gal tada neatsirastų judrių gatvių projektų be automobilių stovėjimo vietų. Susitikimo pabaigoje buvo nutarta, kad esamas projektas netinkamas, reikia ruošti naują, pagal D kategorijos gatvės rekonstrukciją –  be techninių šaligatvių ir su automobilių stovėjimo vietomis vienoje gatvės pusėje.

Tarybos nario komentaras

„Ketvirtadienį Radviliškio rajono savivaldybėje svarstėme Radviliškio miesto Žalgirio gatvės tarp Miško ir Maironio gatvių pasiūlytą rekonstravimo projektą. Nors apie pristatymą niekur nebuvo skelbta (įdomu, kodėl), pranešus geriems žmonėms nuvykau į susirinkimą. Įsivaizduojate, paruošė projektinį pasiūlymą BE stovėjimo vietų ir gatvę sugalvojo susiaurinti nuo 8 iki 6 metrų. Kartais toks jausmas, kad ar projektuotojas ar  administracijos direktorė iš medžio iškritę. Ketvirtadieniais, šeštadieniais dirba turgus ir atvykę pirkėjai mašinas dažniausiai statydavo Žalgirio gatvėje, o dabar ją planuoja palikti be automobilių stovėjimo vietų!!! Kaip Tarybos narys ir kaip verslininkų asociacijos vadovas išsakiau dirbančių smulkių verslininkų bei gyventojų nuomonę, kad gatvė be stovėjimo vietų tiesiog negalima, bus padaryta didelė žala turgui bei didelis nepatogumas atvykstantiems pirkėjams. Po daugiau nei valandos trukusios karštos diskusijos, mano siūlymui pritarus ir kitiems Tarybos nariams, sveikas protas nugalėjo – šis priešprojektinis siūlymas panaikintas ir bus ruošiamas visiškai naujas gatvės projektas su automobilių stovėjimo vietomis bei dviračių taku. Ačiū visiems išgirdusiems mano siūlymą“,- po projekto pristatymo sakė Radviliškio rajono savivaldybės narys G. Lipnevičius.

„Radviliškio krašto“ informacija

Skaityti daugiau

Aktualijos

Pakruojyje ieškoma dingusi mergina

Avatar

Paskelbta

data

Šiaulių apskrities policijos Pakruojo komisariato pareigūnai ieško iš Vaikų globos namų išėjusios ir negrįžusios 16-metės Viktorijos Aleksandravičiūtės. Jos požymiai:  165 cm ūgio, vidutinio kūno sudėjimo, juodų pečius siekiančių, plaukų, žalsvų akių, vilkėjo trumpą rožinės spalvos striukę, mūvėjo juodas džinsines kelnes, avėjo šviesius sportinius batelius.

Mačiusius ar žinančius, kur gali būti ši mergaitė, prašytume paskambinti Pakruojo r. PK  vyriausiajam tyrėjui Tadui Lataičiui telefonu (8 700) 61632 arba parašyti elektroniniu paštu tadas.lataitis@policija.lt.

                                             Atstovė spaudai Gaila Smagriūnienė

Skaityti daugiau

Skaitomiausi

Copyright © 2019