Socialiniai tinklai

Aktualijos

Pasiekė naują rekordą: automobiliu be alyvos nuvažiavo 307 kilometrus

Avatar

Paskelbta

data

Bet kuris automobilių inžinierius patvirtins, jog vidaus degimo variklis be alyvos gali dirbti vos kelias minutes, tačiau Lietuvos rekordų knygoje užfiksuotas kur kas ilgesnis laikas. Praėjusį ketvirtadienį jis buvo dar kartą pagerintas – Vitoldas Milius su Antanu Pociumi keliolikos metų „Volkswagen Touran“ automobiliu, iš kurio variklio buvo išleista alyva, per 5 val. 23 min. nuvažiavo 307 kilometrus.

Ankstesnis Lietuvos rekordas buvo užfiksuotas 2019 metais – tuomet automobilis be variklio alyvos per 2 val. 30 min. nuvažiavo 83 kilometrus. V. Milius su A. Pociumi pagerino iškart abu rodiklius – ir laiko, ir nuvažiuotų kilometrų.

Be alyvos, bet su specialiu priedu

Rekordui naudotas visiškai standartinis „Volkswagen Touran“ su 1.9 TDI varikliu, į kurio tepimo sistemą buvo supiltas specialus nanotechnologijomis grįstas priedas „RVS Master“. Nuo tradicinių „daktarais“ vadinamų variklinės alyvos priedų jis skiriasi savo veikimo būdu – priešingai nuo daugelio kitų, Suomijoje sukurtas RVS veikia metalines variklio dalis ir išlaiko savo efektyvumą net pakeitus alyvą.

„Aš pats esu inžinierius, studijavau variklių teoriją ir man niekaip neišeina suprasti, kaip variklis gali dirbti be alyvos. Tai yra geras šio priedo naudos įrodymas – jeigu jis gali tokį stebuklą padaryti, tai naudojant įprastu būdu su alyva, jis naudotą automobilį išties gali prikelti“, – pasiekęs rekordą, kalbėjo žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius V. Milius.

Rekordą jis kartu su A. Pociumi pasiekė važiuodami iš Vilniaus į Klaipėdą. Pilkas „Volkswagen Touran“ sustojo nuvažiavęs 307 km ne todėl, kad variklis „užkalė“ – priešingai, jis neskleidė jokių pašalinių garsų. Supratę, jog rekordą jau pasiekė, ekipažo nariai nusprendė, kad tokio pasiekimo užteks ir nesiekė nuvažiuoti dar toliau. Tada supylė prieš tai išleistą alyvą ir parvažiavo atgal į Vilnių tuo pačiu automobiliu.

„Palikom galimybę tą rekordą dar pagerinti – gal tą padarys kažkas kitas, o gal ir mes patys dar kartą to imsimės. Galėjom važiuoti toliau ir nežinau, kur būtume sustoję – gal už kilometro, o gal dar tūkstantį pravažiavę“, – kalbėjo V. Milius.

Važiavo ekonomiškai

Beveik pusę milijono kilometrų įveikęs „Volkswagen Touran“ automagistralėje nevažiavo didžiausiu leistinu greičiu. Prie vairo sėdėjęs V. Milius pasakojo, jog visą laiką stengėsi palaikyti apie 90 km/val. ir išnaudoti automobilio inerciją, be reikalo neįsibėgėti ir išlaikyti tolygią apkrovą tiek nuokalnėse, tiek įkalnėse. Kelionės metu jie vieną kartą buvo sustoję, tačiau variklis visuomet dirbo.

„Pats važiavimas priminė dalyvavimą ekonominio vairavimo varžybose, tik prietaisų skydelyje nuolat dvi lemputės švietė – įspėjimai apie alyvos trūkumą ir mažą slėgį tepimo sistemoje“, – pasakojo V. Milius, pridurdamas, jog nei papildomų vibracijų, nei garso ar kitų požymių apie variklio būseną nebuvo.

Finišavę ir pasiekę rekordą, ekipažo nariai dar išmatavo variklio garsą decibelų matuokliu, o vėliau, į variklį pripylus alyvos, tą padarė dar kartą – skirtumo nebuvo.

Naudinga naudotiems ir naujiems

Kaip teigia „RVS Master“ atstovybės Lietuvoje vadovas A. Pocius, tokiu bandymu jis siekia parodyti šios nanotechnologijomis grįstos medžiagos naudą varikliui. Paprastas vidaus degimo variklis, išleidus iš jo alyvą, dirbtų vos kelias minutes ir „užkaltų“. Tačiau panaudojus „RVS Master“, jis dirba toliau ne vieną šimtą kilometrų.

Ši medžiaga naudinga naudotą transporto priemonę įsigijusiems žmonėms – pasak A. Pociaus, net ir 300 tūkst. km pravažiavusio automobilio variklis po šios nanotechnologijų medžiagos panaudojimo gerokai atsinaujina. Jo ekonomiškumo, ekologijos ir galios parametrai prilygsta naujam.

Šis įvairių daugiakomponenčių sintetinių mineralų ir kitų priedų mišinys kartais naudojamas ir naujuose automobiliuose – jis sustabdo variklio dėvėjimąsi.

Paruoštas mišinys yra supilamas į variklį ir patenka ant trinties veikiamų paviršių – stūmoklių, cilindrų, alkūninio veleno ir kitų. Varikliui veikiant, dėl metalų trinties susidėvėję paviršiai pasidengia metalo keramikos sluoksniu, kuris nesusidėvi iki 150 tūkst. km.

Komentarai

Jūsų komentaras

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Aktualijos

Kai nepavyko pasprukti, taranavo policijos pareigūnų automobilį

Avatar

Paskelbta

data

Akmenės rajone neblaivus ir teisės vairuoti neturintis vyras, sėdęs prie AUDI A6 vairo, bandė išvengti susitikimo su policijos pareigūnais, tačiau   nesuvaldė savo transporto priemonės, trenkėsi į policijos automobilį, jį apgadino ir atsidūrė ligoninės priėmimo skyriuje. Medikai jam konstatavo krūtinės ląstos sumušimą ir šonkaulio lūžį. Į klausimą, kodėl jis stabdomas nestojo, o spruko, pareigūnams atšovė: „o kodėl jūs mane stabdėt“.

Lapkričio 29-osios vidurdienį  Akmenės rajone, Žerkščių k., dirbusių policijos pareigūnų dėmesį atkreipė automobilis AUDI A6. Tiksliau – jo vairuotojas, kuris, pamatęs policijos automobilį, savąjį pristabdė ir  pravažiavo sulėtintai bei slėpdamas veidą. Kilo įtarimas, kad vairuotojas gali būti neblaivus. Įjungę specialiuosius šviesos ir garso signalus, pareigūnai priartėjo prie įtarimą sukėlusio automobilio, o jo vairuotojas, pastebėjęs, kad yra stabdomas, pradėjo didinti greitį ir tolti. Važiuodami iš paskos garsiakalbiu pareigūnai nuolat reikalavo sustoti, tačiau vairuotojas šį reikalavimą ignoravo. Jis lėkė pavojingai manevruodamas, nerodydamas posūkių, įvažiuodamas į priešpriešinio eismo juostą. Pasičiupęs mobilųjį telefoną, bandė  su kažkuo užmegzti ryšį. Vienu momentu jis nebesuvaldė automobilio ir šis apsisuko 180 laipsnių. Tačiau tai vairuotojo nesustabdė jis  vėl nuspaudė akceleratoriaus pedalą. Kai priešakyje pamatė kolegoms į pagalbą atskubėjusį kitą stovintį policijos ekipažą, bėglys sustojo. Jį persekioję pareigūnai iššoko iš tarnybinio automobilio ir norėjo atidaryti vairuotojo dureles, tačiau šis  vėl rovė į priekį ir, nesuvaldęs automobilio, trenkėsi į policijos  VW TRANSPORTER.

Pusvalandį besitęsusios bėglio gaudynės baigėsi, jam buvo uždėti antrankiai.  Paaiškėjo, kad policijos reikalavimo sustabdyti transporto priemonę nepaisė 37 metų Akmenės r., Daubiškių k., gyventojas. Jis ne tik neturi įgijęs teisės vairuoti transporto priemonių, bet buvo dar ir neblaivus – 1.39 prom. Jis vairavo transporto priemonę, kuri oficialiai priklauso kitam žmogui. Sulaikytasis teigė, kad automobilį yra nusipirkęs, nors  pirkimo-pardavimo sutarties nėra sudaręs,  ir dabar transporto priemonė  esanti jo.

Už tai, kad neturėdamas teisės vairuoti ir būdamas neblaivus, vairavo automobilį, nevykdė reikalavimo sustabdyti transporto priemonę, pavojingai manevravo, nerodydamas įspėjamojo posūkio signalo, įvažiuodamas į priešpriešinio eismo juostą ir keldamas  grėsmę eismo saugumui,  važiuodamas naudojosi mobiliuoju telefonu be laisvų rankų įrangos,  nepasirinko saugaus greičio ir susidūrė su tarnybiniu policijos automobiliu bei jį apgadino, vairuotojui pradėta administracinė teisena.

Už vagystes ir fizinio skausmo sukėlimą teistas Daubiškių k. gyventojas neblaivus prie transporto priemonės vairo sulaikomas ne pirmą kartą. Praėjusių metų balandį jis pareigūnams girtas įkliuvo Griežių kaime. Tada jam buvo nustatytas sunkus girtumas ir dėl to buvo pradėtas ikiteisminis tyrimas, po kurio teko išklausyti teismo nuosprendį. 6 mėnesių laisvės atėmimo bausmės vykdymas jam buvo atidėtas dvejiems metams, o transporto priemonė konfiskuota.

Tradicija neblaiviam ką nors vairuoti šiam vyrui susiformavo jau nuo 2016 metų. Tiesa, tada jis, būdamas irgi sunkaus girtumo,  „vairavo“ arklio traukiamą vežimą.

Filmuotą medžiagą rasite čia:https://youtu.be/tjlmYecPtlI

                                             Atstovė spaudai Gaila Smagriūnienė

Skaityti daugiau

Aktualijos

„Sodros“ išmokos gruodžio mėnesį – kam ir kada

Avatar

Paskelbta

data

Gruodžio mėnesį „Sodra“ beveik visas išmokas ir pensijas gyventojams planuoja išmokėti iki Kalėdų, o kai kurie gavėjai šį mėnesį gaus netgi po dvi išmokas.

Įprastai pirmiausia pradedamos mokėti pensijos. Pirmieji gavėjai banko sąskaitose jas ras jau kitą savaitę – gruodžio 9 – 12 dienomis. Gyventojai, kurie pensijas įprastai gauna vėliau – antroje mėnesio pusėje, bei tie, kuriems pensijos pristatomos į namus – jų sulauks iki Kalėdų. Taip pat iki švenčių į namus bus pristatytos ir šalpos pensijos.

Beveik du šimtai gyventojų, jau gaunančių pensijų anuitetų išmokas ar tų, kuriuos išmoka pasieks pirmą kartą, jas į savo sąskaitas gaus gruodžio 17 – 23 dienomis.

Vaiko priežiūros išmokos šeimas, kaip įprastai pasieks mėnesio 15 dieną. Tačiau gruodį šios išmokos mokamos du kartus. Tai reiškia, kad prieš pat Naujuosius metus, gruodžio 29 dieną, šeimos gaus dar vieną vaiko priežiūros išmoką – už sausį. Tiesa, sausį vaiko priežiūros išmokos jiems nebus mokamos.

Nedarbo išmokos pradedamos mokėti gruodžio 21 dieną ir bus išmokėtos iki mėnesio pabaigos. Lapkričio mėnesį „Sodra“ iš viso gavo apie30 tūkst. prašymų skirti nedarbo išmokas, o jų gavėjų – daugiau nei 90 tūkst.

Gruodžio 23-ąją bus išmokėtos vaiko išlaikymo išmokos, mokamos vienam iš tėvų ar globėjui, jeigu vaikui vienas iš tėvų ar abu tėvai nemoka priteistų alimentų.

Per kiek laiko gausite ligos išmoką

Kitų išmokų mokėjimo grafikas priklauso nuo to, kada gyventojui išmoka paskirta. Motinystės išmoka išmokama per 17 darbo dienų nuo prašymo su visais dokumentais pateikimo.

COVID-19 pandemijos akivaizdoje gyventojams aktualios ligos išmokos – jos taip pat pradedamos mokėti ne vėliau kaip per 17 darbo dienų nuo prašymo ir visų dokumentų gavimo.

Tiesa, daugeliui gyventojų prašymo skirti ligos išmoką teikti nebereikia, nes jie asmeninėje „Sodros“ paskyroje www.sodra.lt/gyventojui gyventojui yra užpildę neterminuotą prašymą ligos išmokai gauti. Tokiu atveju „Sodrai“ užtenka gydytojo išduoto elektroninio nedarbingumo pažymėjimo.

Jeigu žmogus serga ar šeimos narį slaugo ilgiau nei dvi savaites, ligos išmoka įprastai mokama kas 14 dienų.

Pridedame išmokų mokėjimo grafikus

Skaityti daugiau

Skaitomiausi

Copyright © 2019