Socialiniai tinklai

Aktualijos

PAPLŪDIMIO  TINKLINIO  TURNYRAS  „100  METŲ –   NE RIBA!!“ PAGĖGIUOSE.

Avatar

Paskelbta

data

Rugsėjo pirmąją Pagėgiuose ir Benininkų bendruomenės paplūdimio tinklinio sporto aikštynuose  įvyko finalinis 2018 m. vienintelio tokio Lietuvoje, Europoje, o gal ir pasaulyje paplūdimio tinklinio turnyro “? metų – ne riba!” etapas.

Tai jau trečiasis toks čempionatas, startavęs 2016 metais. Dalyvavo rekordinis 11 vyrų ir 4 mišrių komandų skaičius. 2016 metais varžėsi viso 6 komandos, 2017 metais – 10 komandų. Pagerintas taip pat turnyre žaidusių tinklinio mylėtojų rekordas. Jų šiemet susirinko net 27. Dėl komandų gausos varžybas teko rengti net trijose paplūdimio aikštelėse. Pagrindinė taisyklė išliko ta pati – dviejų žaidėjų amžiaus (metų) suma turi būti 100 ar daugiau metų. Šiame turnyre sėkmingai rungtyniavo ir Radviliškio krašto atstovai: Valerij Barabanov ir Gintautas Šarauskas.

Vyrų turnyre komandos suskirstytos į du pogrupius. Pirmajame pogrupyje rungėsi 5 komandos, kurioms teko sužaisti po 4 susitikimus:

  • „Šilas“ (Haroldas Bikneris, Regimantas Vydmantas: Tauragė) – bendras komandos amžius 101 metai, laimėjo visas keturis susitikimus, 1 vieta pogrupyje,
  • „Tigrai“ (Edvinas Kriščiūnas, Giedrius Šulcas: Pagėgiai) – 101 metai, komandoje žaidė jauniausias ir vyriausias turnyrų žaidėjai, pralaimėtos visos varžybos, 5 vieta pogrupyje,
  • „Rambynas“ (Gintautas Šarauskas, Algis Gudavičius: Radviliškis + Lumpėnai) – 104 metai, trys pergalės, vienas pralaimėjimas, 2 vieta pogrupyje,
  • „Senjorai“ (Antanas Musvydas, Georgijus Drožeanu: Pagėgiai), – 108 metai, trys pralaimėjimai, viena pergalė be žaidimo, 4 vieta pogrupyje,
  • „Stubriai“ (Romas Berčiūnas, Virginijus Ratkevičius: Šilutė, Stubriai) – 100 metų, dvi pergalės, du pralaimėjimai, 3-ia vieta pogrupyje.

Pogrupyje viso sužaista 10 susitikimų, viename  iš jų prireikė pratęsimo, dar viename nieko nelėmusiame susitikime rezultatas užfiksuotas be žaidimo.

Antrajame pogrupyje jau rungtyniavo 6 komandos, kurioms teko sužaisti po 5 susitikimus. Viso sužaista pogrupyje 15 susitikimų. Atkaklios kovos vyko tarp:

  • „Pagėgiai“ (Dainius Maciukevičius, Remigijus Špečkauskas: Pagėgiai +Natkiškiai) – 107 metai,
  • „Už permainas Pagėgių krašte“ (Eugenijus Dargužas, Edgaras Kuturys: Pagėgiai) – 109 metai,
  • „Už Pagėgius“, (Kęstas Komskis, Valdas Vytuvis: Pagėgiai + Piktupėnai) – 104 metai,
  • „Elis“ (Edvardas Vilimas, Valerij Barabanov: Klaipėda + Radviliškis) – 111 metų,
  • „Rimsta“ (Rimantas Petrauskas, Stasys Šeputis: Šilutė + Stoniškiai)- 102 metai,
  • „Šilutė“ (Alvydas Balčėnas, Linas Gedvilas: Rusnė + Šilutė) – 106 metai.

 

Šio pogrupio  varžybos turėjo švelnų politinį atspalvį, nes vienoje iš dvikovų susitiko dvi politikų komandos: “Už Pagėgius“ ir „Už permainas Pagėgių krašte“. Kaip ir tikėtasi,  vyko atkakli kova, kurioje po pratęsimo rezultatu 15:10, 13:15, 11:3 nugalėjo komanda „Už Pagėgius“.

Pusfinaliuose susitiko „Rambynas“ su „Elis“ komanda bei „Pagėgiai“ su „Šilo“ dvejetu. Pralaimėję „Rambynas“ ir „Pagėgiai“ aiškinosi 3-ios vietos likimą. Stipresni – „Pagėgiai“. Na, o gražuoliame finale netrūko intrigos iki pat paskutinės atakos, kur rezultatu 15:13, 15:13 pergalę šventė Tauragės sporto klubo „Šilas“ atstovai (Haroldas Bikneris, Regimantas Vydmantas). Tokiu būdu jie nutraukė komandos „Pagėgiai“, laimėjusios 2016-2017 vyrų komandų čempionatus, dominavimą šiame turnyre.

Taigi, radviliškiečiai Valerij Barabanov iškovojo vicečempiono vardą, o Gintautas Šarauskas liko ketvirtas tarp 11 komandų.

Vyrų turnyre žaidė net 4 sportininkai, kurių amžius viršija 60 metų. Vyriausiuoju šio čempionato, o taip pat tris metus besitęsiančio turnyro žaidėju tituluotas Edvinas Kriščiūnas (66 metai). Simboliška, kad vyrų komandų turnyrui teisėjavo irgi 66 metų teisėjas Ervinas Kuncaitis. Tarp turnyrams teisėjavusių teisėjų – tai taip  pat rekordinis amžius. Pagerintas ir vyrų komandos amžiaus rekordas. Šiuo metu jis siekia – 111 metų (komanda „ELIS“: Edvardas Vilimas, Valerij Barabanov).

Mišrių komandų turnyre („MIX“) dalyvavo 4 komandos, kiekviena komanda sužaidė po 3 susitikimus:

  • „Pagėgiai“ (Rolanda Maciukevičienė, Remigijus Špečkauskas – Pagėgiai + Natkiškiai) – 105 metai, viena pergalė, du pralaimėjimai, 3-ia vieta,
  • „Šilutė“ (Danguolė Černeckytė, Stasys Šeputis – Šilutė + Stoniškiai) – 103 metai, trys pergalės , 1-a vieta,
  • „Rusnė“ (Rita Kutkaitė, Alvydas Balčėnas – Šilutė + Rusnė) – 105 metai, dvi pergalės, vienas pralaimėjimas, 2-a vieta,
  • „Natkiškiai“ (Elvyra Šulcienė, Pranas Juodis – Natkiškiai+Pagėgiai) -118 metų, trys pralaimėjimai, 4-ta vieta.

Mišrių komandų turnyre pasijuto šio turnyro taisyklių griežtumas. Neleista turnyre dalyvauti užsiregistravusiai komandai „Elis MIX“ (Valerij Barabanov, Akvilė Vilimienė – Radviliškis + Klaipėda), nes jų komandos bendras amžius tesiekė 98 metus. Kitais metais ši komanda jau galės kautis dėl apdovanojimų.

Mišrių komandų nugalėtojai „Šilutė“ (Danguolė Černeckytė, Stasys Šeputis) pratęsė pergalių maratoną ir neužleido 1-osios vietos jau antrajame turnyre iš eilės. Rugpjūčio pradžioje jie nugalėjo vykusiame analogiškame turnyre Radviliškyje.

MIX komandų turnyre užfiksuotas absoliučiai vyriausios komandos rekordas – 118 metų („Natkiškiai“), kurį pagerinti kitoms komandoms pavyks dar negreit.

Viso 3-iajame turnyro čempionate sužaisti 35 susitikimai, prireikė 6 pratęsimų.

Na, o statistika ir jau tris metus vykstančio turnyro „100 metų – ne riba!” rekordai šiai dienai yra tokie:

  • Vyriausia vyrų  komanda – 111 metų (2018 m. Pagėgiai),
  • Vyriausia mišri komanda – 118 metų (2018 m. Pagėgiai),
  • Vyriausia žaidėja moteris – 61 metai (2018 m. Pagėgiai),
  • Vyriausias žaidėjas vyras – 66 metai (2018 m. Pagėgiai),
  • Vyriausias teisėjas – 66 metai (2018 m. Pagėgiai),
  • Daugiausia bendrai komandų – dalyvių – 15 (2018 m. Pagėgiai),
  • Daugiausiai vyrų komandų – dalyvių – 11 (2018 m. Pagėgiai),
  • Daugiausiai mišrių komandų – dalyvių – 5 (2017 m. Pagėgiai, 2018 m. Radviliškis),
  • Sužaistų varžybų skaičius per vyrų turnyrą – 29 (2018 m. Pagėgiai),
  • Sužaistų varžybų skaičius per mišrių komandų turnyrą – 10 (2017 m. Pagėgiai, 2018 m. Radviliškis),
  • Bendras sužaistų varžybų skaičius per vieną turnyrą – 35 (2018 m. Pagėgiai),
  • Sportininkų skaičius per turnyrą – 28 (2018 m. Pagėgiai),
  • 60 m. ir daugiau metų turinčių tinklininkų skaičius per turnyrą – 5 (2018 m. Pagėgiai),
  • Sužaista pratęsimų per turnyrą – 8 (2017 m. Pagėgiai).
  • Jauniausias žaidėjas – vyras – 35 metai (2018 m. Pagėgiai, žaidė su 66 metų sporto gerbėju),
  • Jauniausioji žaidėja – moteris – 42 metai (2018 m. Pagėgiai, žaidė su 63 m. partneriu).

Jubiliejaus proga pasveikintas finalinio etapo organizatorius – Remigijus Špečkauskas. O tokių varžybų iniciatoriai ir idėjos autoriai Rolanda Maciukevičienė, Dainius Maciukevičius bei Gintautas Šarauskas tikrai gali didžiuotis – į šį turnyrą įtraukti ir šiose varžybose 2016 – 2018 metais jau žaidė 44 paplūdimio tinklinio “senjorai”. Ir tai – tikrai ne riba!!  Pagėgiai, tampantys turnyro „100 metų – ne riba!“ sostine, kitais metais organizuos jau 4-ojo šio čempionato finalinį etapą, kuriame gali būti pagerintas tikrai ne vienas rekordas.

Toks ir yra šio turnyro tikslas – kuo daugiau įtraukti paplūdimio tinklinio mylėtojų, bendraminčių ir sveiką gyvenseną vertinančių „senjorų“ į aktyvų sportinį gyvenimą bei bendravimą. Iki susitikimų paplūdimio tinklinio aikštelėje!!!

 

 

 

 

 

Komentarai

Jūsų komentaras

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Aktualijos

Automobilių ligos 2020. (Ne)naujos bėdos?

Avatar

Paskelbta

data

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ specialistai apibendrino praėjusiais metais M1 bei N1 klasės automobilių patikros rezultatus bei įvardijo fiksuotus pokyčius. Pastarųjų, tiesą sakant, nėra daug ir kaip tik tai gąsdina.

2020-aisiais TA stotyse apsilankė  kiek daugiau nei 700 tūkst. lengvųjų (M1 klasės) transporto priemonių, iš kurių 50,6 proc. buvo įvertintos kaip neturinčios jokių didelių trūkumų. Patikrintų 52,4 tūkst. N1 arba lengvųjų komercinių automobilių „sveikata“ simboliškai geresnė – pirmuoju bandymu teigiamas kontrolierių išvadas gavo beveik 54 proc. mašinų. Tačiau „apvertus“ šią statistiką aukštyn kojom pasirodo, kad realiai kas antras automobilis dalyvauja eisme turėdamas didesnių ar mažesnių trūkumų, kurie dažniausiai pašalinami tik po apsilankymo TA stotyse.

Kitas klausimas – kiek laiko suremontuotas iki privalomojo minimumo garbaus amžiaus (statistinis Lietuvos transporto parko vidurkis beveik 15 metų) automobilis būna „geras“? Serviso meistrai teigia, kad priklausomai nuo eksploatacijos intensyvumo ir sąlygų naujos seno ratuočio bėdos paprastai pradeda reikalauti dėmesio prabėgus 4 – 6 mėnesiams. Deja, toli gražu ne visi to dėmesio sulaukia, nes kurie vairuotojai apie drauge keliaujančias technines problemas arba nieko nenutuokia, arba tiesiog yra apsileidę. Būtent dėl šios priežasties nemažai Europos šalių 6 – 10 metų sulaukusiems automobiliams techninę apžiūrą atlieka kasmet.

Kad tai svarbu liudija ir Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnų reidų metu fiksuojama, kad tarp patikrinto 100 transporto priemonių, turinčių galiojančius TA dokumentus, vidutiniškai 60-65 pasirodo turinčios didesnių ar mažesnių trūkumų. Net Kelių policijos pareigūnai, paprastai daugiausia dėmesio skiriantys ne techninei automobilių būklei, bet eismo įvykių prevencijai praėjusiais metai daugiau nei 900 kartų panaikino formaliai galiojančią TA, nes automobiliai akivaizdžiai neatitiko techninių reikalavimų ir kėlė grėsmę eismo saugumui. Tiesa, vertinant vadinamąsias „įskaitines“ avarijas, kuriuose žūsta ar sužalojami žmonės, policijos specialistai vis dar nepateikia išsamesnės analizės kodėl transporto priemonės susiduria, apvirsta, nuvažiuoja nuo kelio ar taranuoja kokias nors kliūtis.

Asociacijos „Transeksta“ direktoriaus Gintauto Šlėderio teigimu, Vakarų Europos šalių mokslininkai, išnagrinėję transporto parko techninės būklės įtaką avarijose žūstančiųjų skaičiui konstatavo, kad grynai dėl techninių priežasčių vairuotojų ar jų keleivių mirtimi baigiasi maždaug 3-4 proc. incidentų keliuose. Tačiau Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaitos duomenimis, vidutinis lengvųjų automobilių amžius ES yra 10,8 metų. T. y. trečdaliu mažiau nei Lietuvoje“, – pastebi G. Šlėderis.

Tikėtina, kad bent dalies nelaimių mūsų keliuose būtų galima išvengti, jei tik svarbiausi automobilių agregatai ir sistemos veiktų nepriekaištingai. Deja, 2020-ųjų dažniausiai nustatomų techninių trūkumų suvestinė liudija, kad reikalai su mašinų „sveikata“ tik pablogėjo: po dvejų metų pertraukos (pernykščiai TA stočių lankytojai buvo tikrinami 2018-aisiais) vienam atvykusiam automobiliui buvo nustatyta 1,66 „didelių“ arba „pavojingų“ trūkumų. Ankstesnysis šios grupės rezultatas buvo 1,62 techninis trūkumas. Turint galvoje, kad šias problemas dalijasi pusė visų tikrintų ir pirmuoju bandymu „išbrokuotų“ automobilių, vadinasi vienam atvykusiam netvarkingam automobiliui tenka net 3,27 „dideli“ arba „pavojingi“ trūkumai.

Detalizuodamas, kokių trūkumų pernai TA stotyse buvo fiksuojama daugiausia, asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus pastebėjo, jog

Tradiciškai daugiausia trūkumų fiksuojama vertinant apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisus: blogai sureguliuoti artimųjų šviesų žibintai, reikalavimų neatitinkantys, netvarkingi priekiniai, gabarito, dienos ar rūko žibintai, nešviečiantys „stop“ signalo žibintai sudaro daugiau nei 30 proc. visų problemų.

„Šios techninių trūkumų grupės statistika praėjusiais metais šiek tiek išaugo, nors būtent žibintų veikimą galima pačiam pasitikrinti namuose, net neprašant serviso meistrų pagalbos. Atkreiptinas dėmesys, kad „išbrokuojami“ tik tie automobiliai, kurių žibintų nepavyksta sureguliuoti patikros  metu pačioje TA stotyje, pastebėjus kad žibintai šviečia „Dievui į langus“. Realiai apie 40 proc. automobilių arba tinkamai neapšviečia kelio arba dar  blogiau – akina kitus vairuotojus. Tai tikrai nėra „smulkmena“, nes nematydamas kur važiuoja žmogus neturi net teorinių galimybių išvengti avarinės situacijos, jei į tokią patenka“, – akcentuoja A. Glėbus.

Simbolinis pagerėjimas – nuo 12 proc. iki 11,4 proc. užfiksuotas  vertinant pakabos lankstines jungtis ir lankstus (šarnyrus), tačiau šiek tiek daugiau automobilių atvažiavo į TA stotis su netvarkingomis spyruoklėmis ir amortizatoriais (4 proc.), netvarkingais stabdžiais (2,7 proc.), su skysčių nuotėkiu iš variklio ar pavarų dėžės (9,5 proc.). Taip pat iki 6,4 proc. išaugo automobilių su netvarkinga ir nesandaria išmetimo sistema, bei iki 6,2 proc. pernelyg dūmijančių.  „Ko gero svarbiausias dalykas, kurį reiktų įsisąmoninti – techniškai tvarkingo automobilio reikia ne kontrolieriams ar kelių policininkams, bet pačiam savininkui. Todėl tiek prieš susiruošus į TA stotį, tiek į bet kurią kasdienę kelionę reiktų pasirūpinti bent tuo, ką galima pasidaryti pačiam be didelių išlaidų: patikrinti ar veikia visi žibintai, ar efektyviai dirba langų valytuvai ir plovikliai, ar padangų protektoriaus rašto gylis nėra kritiškai mažas (žiemos periodu – ne mažesnis kaip 3 mm), ar veikia garso signalas, ar tvarkingi saugos diržai ir t.t.“, – rekomenduoja A. Glėbus.

Skaityti daugiau

Aktualijos

LIETUVA

Avatar

Paskelbta

data

Lietuva. Ta kurią šimtą kartų užstatėm.

Kuriai giedam graudžias suicido dainas.

Ta kurią pasikloja diktatorių katės

Ir kuria užsikloja, – kai vagia lentas.

Lietuva. Tai lengvai perpumpuojamas daiktas:

Į vokus, į seifus, į ofšorines sąskaitas.

Valdžioje, šimtas keturiasdešimt… „oll raitų“

Jau užmiršo, kas yr patriotinis  pasninkas.

Lietuva. Kam krepšinis, kam malkos, kam gripas,

Kam savęs pardavimas už partijos rentą.

Kam P.Cvirkos, Nėries, Pauliaus Širvio kūryba,

Kam balsavimas – stovint be kelnių prie plento.

Lietuva – reklama ne alaus ir tabako.

Tai šalis, tai namai, tai viltis išgyvent

Tiems, ant ko jau užkėlus globalinį krachą,

Valdžia laukia: – Kada, blyn, pradėsime vemt?!

O mes trypčiojam. Smilkstam krikščioniškom žvakėm.

Tyliai žiūrim į dangų ant pilvo rankas

Susidėję, ir viską kas liejasi – lakam, –

Kol koks nors geras dėdė… pasiūlys užkąst.

2021

Antanas Stugys

Skaityti daugiau

Skaitomiausi