Mirtimi pasibaigęs greitosios pagalbos iškvietimas


Pastaruoju metu šalies gyventojai dažnai skundžiasi  jiems gydymo įstaigose suteikiamomis paslaugomis: painiava su siuntimais pas specialistą, nekokybiškai atliktomis operacijomis. Skundžiamasi ir dėl greitosios medicininės pagalbos darbo: ilgai važioja pas pacientus, atvykę medikai nesugeba kvalifikuotai suteikti ligoniui pagalbą. Tokį skundą „Radviliškio krašto“ redakcija gavo iš radviliškiečio Prano (vardas ir pavardė redakcijai žinomi).

Greitoji važiavo apie pusvalandį  

Pranas su savo drauge Dalia (vardas ir pavardė redakcijai žinomi) gyveno Radviliškyje, Stiklo gatvėje. Liepos 12 d. vakare moteriai sutriko sveikata, ji pasijuto prastai, tačiau vyrui pasiūlius pakviesti greitąją pagalbą atsisakė – manė, kad ryte jausis geriau. Moters sveikatai vis prastėjant, liepos 13 dieną, apie 7 valandą ryto, Pranas paskambino į Pagalbos centrą ir iškvietė Daliai greitąją pagalbą. „Nemažai laiko sugaišau, kol atsakiau į Pagalbos centro darbuotojos klausimus, vėliau mane sujungė su medikais, ir vėl buvo uždavinėjami tie patys klausimai. Pagaliau buvo pasakyta, kad greitoji netrukus atvyks. Laukdamas medikų aš net nežinau, kiek kartų subėgiojau iš 5 aukšto į 1. Nors Radviliškio greitosios pagalbos centras nėra taip toli nuo Stiklo gatvės, greitoji atvyko tik po 30-40 minučių. Kol atvyko greitoji pagalba, Dalia prarado sąmonę“,- žurnalistams pasakojo vyriškis.

Felčerė nemokėjo suleisti vaistų

Pasak radviliškiečio, pas ligonę atvyko jauna felčerė, kuri pirmiausia nepuolė teikti pagalbos nesąmoningai ligonei, tačiau pareiškė, kad jai būtina suvesti duomenis. „Felčerė išsiėmė planšetę ir uždavė beveik tokius pat klausimus, kaip ir Pagalbos centro darbuotojai. Pabaigusi pildyti dokumentus, ji nežinojo, kokius vaistus ligonei leisti, kažkam skambino. Pasikonsultavusi dėl vaistų pasakė, kad jai nepavyks jų suleisti į veną ir pati iškvietė kitą greitosios pagalbos ekipažą. Atvykusi kita felčerė sėkmingai suleido vaistus“,- dėl medikų neprofesionalumo guodėsi Pranas.

Moteris mirė pakeliui į ligoninę

Dalios būsenai akivaizdžia blogėjant, medikės jas nutarė vežti į Radviliškio ligoninę. „Nuėjęs pas greitosios pagalbos vairuotoją pasakiau, kad mano draugę reikės vežti į ligoninę. Dar paprašiau kaimynų pagalbos, kad pagelbėtų mums ją nunešti į automobilį. Tik greitosios automobiliui užsisukus už „Mašinų gamyklos“ kampo, man paskambino ir pranešė, kad Dalia mirė pakeliui į ligoninę. Mirties priežastis – plyšusi skrandžio opa“,- tragiškus liepos 13 – osios įvykius prisiminė Pranas.
Nelemtu skaičiumi pažymėta diena tikrai vyriškiui atnešė didelę nelaimę – jis neteko ilgametės draugės.

Išklausyta ir antroji pusė

Norėdami šiuos tragiškus įvykius nušvieti objektyviai, žurnalistai apie šią situaciją pasiteiravo Radviliškio greitosios medicinos pagalbos centro laikinai direktorės pareigas einančios Virginijos Jasiūnienės.

Pasak direktorės, greitosios pagalbos automobilis pagal iškvietimą į Stiklo gatvę nuvyko per 7 minutes, o ne per daugiau nei pusvalandį. Greitoji mieste į skubų iškvietimą turi nuvykti per 15 minučių, o kaime – iki 25 minučių.

„Atvykusi Greitosios medicinos pagalbos (GMP) brigada rado pacientę komos būsenoje, tai tuoj pat brigados vadovas kvietėsi į pagalbą kitą brigadą, nes esant kritinei situacijai, jeigu tik yra galimybė (jeigu tik yra  laisva brigada), privalo kviestis į pagalbą kitą brigadą, nes labai reikia „papildomų rankų“. Šiuo atveju GMP felčerė pasielgė labai profesionaliai ir darė viską“,- redakcijai rašė Greitosios pagalbos centro vadovė.

Pasak V. Jasiūnienės, pacientės vyras buvo informuotas, kad ligonės padėtis visiškai kritinė, bet šis vis tiek reikalavo ją  vežti į ligoninę, pasakė „bus kaip bus“. Vyras minėjo, kad moteriai jau iš vakaro buvo labai blogai, bet ji neleido kviesti GMP.

Tad buvo išklausytos abi pusės ir tikrai sunku nustatyti, kas kaltas dėl Dalios mirties. Gal buvo prarasta daug laiko nekviečiant greitosios pagalbos ir laukiant, kol skausmas praeis, o gal kaltas biurokratinis medikų  požiūris į darbą – pirmiausia užduodama krūva klausimų ir tik paskui atkreipiamas dėmesys į ligonio būklę.

Gyventojai, norintys pasidžiaugti medikų darbų ar turintys nusiskundimų, visada gali kreiptis į „Radviliškio krašto“ redakciją ir jūsų padėkos bei nusiskundimai tikrai sulauks žurnalistų dėmesio.

Jonas Petrikas

Total
83
Shares
Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Related Posts