Socialiniai tinklai

Aktualijos

Dyzelinis variklis su filtru: kaip teisingai pasirinkti alyvą?

Avatar

Paskelbta

data

Kietųjų dalelių filtrai (DPF / FAP) jau tapo įprasta dyzelinių automobilių variklių dalimi, pastaraisiais metais jie pradėti naudoti ir benzininiuose varikliuose (GPF). Šie filtrai užtikrina veiksmingesnį išmetamųjų dujų valymą, todėl pasaulyje griežtėjant ekologijos reikalavimams filtrus dyzelinių automobilių vairuotojams naudoti šiandien privaloma. Dėl
netinkamos priežiūros ar žinių stokos lengvai besikemšantys filtrai vairuotojams tampa nemažu galvos skausmu. Ekspertai pataria pirmiausia patikrinti, kokią alyvą naudojate – netinkami pasirinkimai gali kainuoti ir per tūkstantį eurų.

Mažo peleningumo alyva – ne mitas

Pasak pasaulyje pirmaujančio alyvos ir tepalų gamintojo „Total“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovo Andrzejus Husiatynskio, šiuolaikinių variklių gamintojai ypač daug dėmesio skiria degalų ekonomijos didinimui ir išmetamo CO2 kiekio mažinimui, taip atverdami naujų galimybių ir mesdami naujų iššūkių variklių alyvos kūrėjams: „Ekologijos
klausimas aktualėjant tik laiko klausimas, kada kietųjų dalelių filtrus rasime ne tik dyzeliniuose, bet ir visuose benzininiuose varikliuose – tokias technologijas jau taiko kai kurie „Volkswagen“ grupės prekių ženklai“.

Kietųjų dalelių filtrų priežiūros klausimai šiandien išlieka ypač aktualūs, o priežasčių, kodėl DPF filtrai užsikemša – ne viena. Pasak A. Husiatynskio, labai dažnai tam įtakos turi netinkamas variklio alyvos pasirinkimas: „Vairuotojams vis dar dažnai tenka aiškinti, kodėl iki šiol jų naudota pigesnė sintetinė alyva, skirta dyzeliniams varikliams, netinka dyzeliui su DPF filtru. Kietųjų dalelių filtrams reikalinga naudoti specialią variklio alyvą – tai nėra mitas ar sąmokslo teorija“, – pasakoja ekspertas.

A. Husiatynskio teigimu, jei dyzeliniame automobilyje su dalelių filtru bus naudojama standartinė alyva – ilgainiui dalelių filtras užsikimš: „Variklio alyvose yra priedų, kurie gerina variklio parametrus, tačiau daugelis šių priedų degdami palieka suodžių nuosėdų, kurių išmetamųjų dujų valymo sistemos nesugeba pašalinti. Laikui bėgant, variklio darbą
pagerinantys priedai nusėda kietųjų dalelių filtre, o vėliau – jį ir užkemša. Todėl tokiems automobiliams būtina naudoti specialią, mažo peleningumo (angl. Low SAPS), alyvą, kurioje yra apribotas pelenų, fosforo ir sieros kiekis. Apskaičiuota, kad ši alyva DPF tarnavimo laiką sumažina daugiau nei perpus“, – pasakoja „Total“ atstovas.

Mažo peleningumo alyva pagal europinę specifikaciją žymima raide C ir yra skirta automobiliams su įmontuotais dyzelino dalelių filtrais. Ši alyva Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) skirstoma į 5 grupes: nuo C1 iki C5. Kiekvienas iš jų nurodo kenksmingų junginių kiekio skirtumą alyvoje, taip pat alyvos poveikį kuro sąnaudoms. Visgi didesnis skaičius specifikacijoje nereiškia aukštesnės kokybės ir tiesiog nurodo skirtingus
techninius reikalavimus.

Pavyzdžiui, ACEA C1 tiršta, aukšto klampumo alyva, žymiai prailginanti DPF ir katalizatorių tarnavimo laiką, skirta vidutinei ridai ir gali būti tinkama ne visų tipų varikliams – rekomenduojama tokiems dyzeliniams varikliams kaip „Ford“, „Mazda“, „Jaguar“, „Land Rover“ ir kt. Tuo tarpu skystoje ACEA C5 alyvoje sumažintas klampumas, ji leidžia kuro
sąnaudas sutaupyti daugiau nei 3 proc., skirta ilgesniam kilometražui. Ši alyva naudojama moderniausiuose dyzeliniuose, benzininiuose ir hibridiniuose varikliuose, tokiuose kaip „Porsche“, BMW, „Peugeot“, „Opel“, „Volvo“ ir kt. Dėl labai mažos klampos ši alyva nėra tinkama naudoti senesniuose varikliuose.

Alyvos kokybė – ilgesniam tarnavimo laikui

Ekspertas akcentuoja, jog renkantis alyvą savo automobilio varikliui svarbu atsižvelkite net tik į kolegų ar draugų rekomendacijas, bet į gamintojo pateikiamus parametrus. Kaip pavyzdį jis pateikia rekomendaciją atkreipti dėmesį, jog šiandien rinkoje jau galime sutikti ir išimčių – neseniai inžinieriai tų gamintojų varikliuose, kurie naudoja labai mažą kiekį alyvos, neturintį didelės įtakos filtro užsikimšimui, rekomendavo automobiliams su DPF filtru naudoti aukšto peleningumo alyvą.

„Esame įpratę, jog automobilio garantinio laikotarpio metu privalome naudoti gamintojo specifikaciją atitinkančius gaminius, patartina šiomis rekomendacijomis vadovautis ir garantiniam laikotarpiui pasibaigus. Jei staiga prireikė papildyti alyvą ir šalia neturite gamintojo rekomenduotos arba alyvos rūšies neprisimenate ir negalite patikrinti techniniame vadove, reikėtų rinktis universaliausią rinkoje ACEA C3 klasę“, – patarimais
dalinasi „Total“ atstovas A. Husiatynskis.

Pasak eksperto, įpilus alyvos, kurios specifikacijos skiriasi nuo tų, kurias rekomenduoja vairuotojo transporto priemonės gamintojas, alyvos tarnavimo intervalas gerokai sutrumpėja, net perpus: „Šiandien rinkoje mažo peleningumo alyvų pasirinkimas išties nemažas, štai ir „Total Quartz Ineo“ produkcijos pasiūloje rasime įvairių SAPS alyvų. Naudojant pigesnę, bet netinkamų parametrų alyvą, laikui bėgant išlaidos tampa labai didelės. Pakeisti užsikimšusį kietųjų dalelių filtrą, atsižvelgiant į konkretaus automobilio modelį, gali kainuoti ir gerokai per tūkstantį eurų“, – įspėja ekspertas.

Apie „Total Lubrifiants“

„Total Lubrifiants“ yra pirmaujanti pasaulyje variklių alyvų ir tepalų gamintoja ir pardavėja, turinti 41 gamyklą visame pasaulyje ir daugiau nei 5800 darbuotojų 150-tyje šalių. „Total Lubrifiants“ siūlo novatoriškus, efektyvius ir ekologiškus produktus ir paslaugas, kuriuos sukūrė daugiau nei 130 tyrėjų.

Gabija Vaičeliūnaitė
Komunikacijos konsultantė
El. p. gabija@ppartners.lt
Mob. tel. +370 625 76968

Asociatyvi nuotr.

Komentarai

Jūsų komentaras

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Aktualijos

Vitas Tomkus: rinkimus laimėjo vagys, o pralaimėjo Lietuva! Su autoriaus trigrašiu

Avatar

Paskelbta

data

Šių rinkimų rezultatas yra pats blogiausias politinių jėgų pasjansas, kokį tik beįmanoma įsivaizduoti.

Ne dėl to, kad nepralaimėjo konservatoriai su liberalais. Ir ne dėl to, kad nelaimėjo „valstiečiai“ su Guoga. Dėl to, kad Seime bus balsų pusiausvyra ir nebus tvirtos daugumos.

Mano prognozės artimiausiems ketveriems metams būtų tokios: rimto darbo Seime nebus, užtat bus daug parsidavėlių ir „perbėgėlių“ iš vienos frakcijos į kitą; labai daug kompromisų su sąžine ir principais, (pavyzdžiui, dėl vienalyčių santykių su marihuana); dar daugiau užkulisinių susitarimų dėl „otkatų”, skirstant ES du milijardus Lietuvai; o blogiausia, kad pasibaigus kadencijai, kai Lietuva bus galutinai prasiskolinusi, vėl nebus nė vieno konkretaus kaltininko, nes opozicija badys pirštais į valdančiuosius, o konservatoriai į „valstiečius“.

Ką daryti?

Tarkim, „valstiečiams” atsisakyti mandatų. Kartu susimažintų Seimo tranų skaičius. Lai konservatoriai lieka absoliučia dauguma ir akistatoje su savo aferomis ir visa Lietuva. Lai toliau dirba su „ofšorais“, masonų bankais, amerikiečiais, baltarusiais, rusais, Sorošu ir Putinu, ir… kas kartą, po eilinės aferos, lai baikščiai dairosi per Seimo langus, ar dar ramiai ganosi veršių banda? Ar jau, neduok Dieve, renkasi valstiečiai su šakėmis, nes pagaliau suveikė Tautos savisaugos instinktai…

Jei kas mane dabar apkaltins utopija, priminsiu, kad beveik prieš trisdešimt metų buvau tarp tų, kurie nė kiek nedvejodami atsisakė TSRS deputatų mandatų, nes, būdami mažuma aukščiausioje Tarybų Sąjungos valdžioje, mes nieko nebegalėjome supuvusiai sistemai padaryti.

P.S. Tiesa, anuomet mes visi dar buvome jauni, naivūs utopistai, šventai tikėjome, kad Lietuva per amžius bus Laisva ir Nepriklausoma, o visi Lietuvos gyventojai gyvens santarvėje ir petys petin darbuosis vardan Tos… (O ne visai kitos, mums labai labai svetimos!)

Autoriaus trigrašis:

Eureka! Tik dabar prisiminiau, kad turime prisivežę pilną nieko neveikiančių baltarusių, gal derėtų paprašyti Svetkos, kad mums paskolintų jų truputį demonstracijoms. Juk Lietuvoje rinkimai vyko tip top kaip Baltarusijoje!

Skaityti daugiau

Aktualijos

Radviliškio–Tytuvėnų apygardai LR Seime 2020–2024 kadencijoje atstovaus konservatorius

Avatar

Paskelbta

data

2020 m. spalio 25 d. Lietuvos Respublikos Seimo rinkimų (II ture) Radviliškio-Tytuvėnų apygardoje dėl mandato į LR Seimą kovojo Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų iškeltas kandidatas Antanas Čepononis ir jau vieną kadenciją LR Seime  išbuvęs „valstiečių“ kandidatas Aurimas Gaidžiūnas.

Įtemptoje bei permainingoje kovoje trapią pergalę laimėjo A. Čepononis. Rezultatas 6445 prieš 5952.

Kadangi  Radviliškio rajono meras A. Čepononis net neištesėjęs savo pažadų  bei palikęs daug neužbaigtų darbų, pasipustė padus į Seimą, rajono gyventojų laukia  nauji  mero rinkimai.

Vyriausioji rinkimų komisija artimiausiu metu spręs, kada jie įvyks, bet labiausiai tikėtina, kad jie vyks 2021 m. kovo pabaigoje – balandžio pradžioje. Rinkimai turi įvykti ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo mero pasitraukimo iš savo posto.

Šis A. Čepononio mero pareigų atsisakymas ir nauji rinkimai mokesčių mokėtojams kainuos apie 400 tūkst. eurų.

Į  mero rinkimus  jau prognozuojami ir nauji kandidatai – savivaldybės užkulisiuose kalbama, jog šias pareigybes galimai bandys užimti: konservatorė J. Margaitienė, nepartinis G. Lipnevičius, socialdemokratas K. Račkauskis ir rinkimus į Seimą  A. Čepononiui „prapylęs“  „valstietis“ A. Gaidžiūnas.

Tikėtina, kad bus ir daugiau kandidatų, o kas jie – parodys laikas.


„Radviliškio krašto“ informacija

Skaityti daugiau

Skaitomiausi

Copyright © 2019