Gyventojai skundžiasi Užsiregistruoti neįmanoma, o prie gydytojų kabinetų – tuščia

Į redakciją paskambinęs Radviliškio miesto gyventojas papasakojo niekaip negalintis patekti pas šeimos gydytoją. Registratūros telefonu arba niekas neatsiliepia, arba jis užimtas. Laikas tiksi, kantrybė senka, o sveikata su laiku negerėja. Negydomos ligos gali komplikuotis, trukdo dirbti, o vaistai, kuriuos pacientas turi nuolat vartoti, pasibaigia ir nėra galimybės jų įsigyti su priklausančia kompensacija. Nepaisant to, kad užsiregistruoti pavyksta dažnu atveju po maždaug dviejų savaičių ir daugiau, poliklinikos koridoriuose – tuščia.

Poliklinikos vadovės paklausėme, kodėl sunku patekti pas gydytojus

VšĮ Radviliškio pirminės sveikatos priežiūros centro direktorės Irenos Janušonienės paklausėme:

Kokios šiai dienai yra eilės, norint patekti pas šeimos gydytoją? Kiek laiko nuo registracijos iki patekimo pas gydytoją paprastai praeina?

Kodėl susidarė tokia situacija, kad laukiančių nėra, o prisiregistruoti sunku ir sakoma, kad „nebėra talonų”? Kur dingsta talonai?

Ar yra numatyta tvarka dėl patekimo pas gydytojus ligoniams su ūmiais susirgimais, skubiais atvejais?

Kokia patekimo pas gydytoją tvarka karščiuojantiems ligoniams?

Priėmimo tvarka pasikeitė dėl COVID-19

Poliklinikos direktorės atsakyme minima, kad nuo 2020 m. birželio mėnesio dėl Sveikatos apsaugos ministro įsakymo pacientų priėmimas pas gydytojus buvo perorganizuotas į nuotolinį ir kontaktinį. Tokia būtinybė iškilo dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos. VšĮ Radviliškio pirminės sveikatos priežiūros centro direktorės Irenos Janušonienės rašte išvardijama, kurie pacientai gali registruotis nuotolinei konsultacijai. Tokiu atveju šeimos gydytojas su pacientu bendraus telefonu, išrašys vaistus, paskirs reikalingus tyrimus.

Gali tekti palaukti savaitę

Dėl patekimo pas šeimos gydytoją termino konkretaus atsakymo negavome. Sveikatos priežiūros centro vadovė informavo, kad: „pacientai, norintys gauti šeimos gydytojo konsultaciją, turi registruotis žemiau pateiktais telefonais ir pas šeimos gydytoją patenka per 7 kalendorines dienas, o išankstiniai talonai išduodami registruojantis dvi savaites į priekį.”

Pas gydytojus gali patekti tą pačią dieną

Vis tik esant skubiam (ekstriniam) atvejui, kada sveikatos būklė pablogėja staiga arba pacientas karščiuoja, jį šeimos gydytojas konsultuos tą pačią dieną nuo 7.00 val. iki 19.00 val., atvykus į įstaigą adresu Gedimino g. 9B, Radviliškis.

VšĮ Radviliškio pirminės sveikatos priežiūros centro savo pacientus papildomai informavo, kad užsiregistruoti pas šeimos gydytoją ar kitą specialistą jie gali šiais būdais:

1. www.esveikata.lt ;

2. Kreipiantis į poliklinikos registratūrą darbo dienomis 7.00-19.00 val.

Registracija telefonu (8 422) 57 201; (8 422) 50 003; (8 422) 53 450; +370 613 99 040

Iškvietimai į pacientų namus registruojami:

  • darbo dienomis: miesto gyventojams – 8.00 – 12.00 val.;
  • kaimo gyventojams – 8.00 – 12.00 val.

Po poliklinikos darbo valandų, nedarbo ir švenčių dienomis būtinoji šeimos gydytojo pagalba teikiama VšĮ Radviliškio ligoninėje tel. (8 422) 52 192.

Turbūt sutiksite, kad iš pateikto atsakymo vis tik nėra aišku, kur dingsta talonai ir kodėl prisiskambinti registratūros telefonu nepavyksta. Apie tai poliklinikos direktorės užklausėme papildomai žodžiu. I. Janušonienė atsakė, kad darbuotojų darbo krūviai vis didėja. Būna, kad pacientas penkiasdešimt kartų skambina į registratūrą. Pasak direktorės, skambinti kelis kartus nereikia. Registratorės kiekvienam, kuriam neatsiliepė, perskambina. Vadovė visų pacientų prašo: „Jeigu telefonu registratūra neatsiliepė, reikia palaukti, kol iš poliklinikos paskambinsime patys. Taip pat noriu pastebėti, kad pas skirtingus gydytojus yra skirtingas prisirašiusių pacientų skaičius, todėl, norint patekti pas vienus, reikia palaukti dieną ar dvi, o pas kitus – net ir dvi savaites. Be to, nė vieno neišvarome, jei nori konsultuotis, atvykdami į polikliniką. Nuotolines ar kontaktines konsultacijas renkasi pats pacientas arba šeimos gydytojas. Būna, kad šeimos gydytojas pats kviečiasi pacientą kontaktinei konsultacijai“.  

Tikimės, kad pacientams į registratūrą nebeteks skambinti dešimtis kartų ir visi norintys konsultacijas gaus laiku.

Ieva Kučaitė

Total
58
Shares
Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Related Posts