Socialiniai tinklai

Aktualijos

Gudrybės, padėsiančios greitai ir paprastai susmulkinti daržoves

Avatar

Paskelbta

data

Nuo svogūno perštinčios akys, išsibarsčiusios paprikos sėklytės, nelygiai supjaustyti pomidorai – ar ir jūs virtuvėje susiduriate su šiais iššūkiais? Prekybos tinklo „Iki“ maisto ekspertai dalijasi gudrybėmis, padėsiančiomis paprasčiau susmulkinti šviežias daržoves.

Nors šiandien galime rinktis iš pačių įvairiausių daržovių rūšių, vasarą daugelis į savo pirkinių krepšelį deda šviežias Lietuvoje užaugintas gėrybes.

„Šviežios daržovės sudaro apie 30 proc. asortimento „Iki“ parduotuvėse. Nuolat stengiamės pirkėjams pasiūlyti kuo didesnę jų įvairovę, o šiuo metu mūsų parduotuvėse galima rasti daugiau nei 100 skirtingų daržovių ir prieskoninių žolelių rūšių. Pastebime, kad pirkėjai noriai renkasi Lietuvoje užaugintas gėrybes, todėl jų pardavimai kasmet auga. Šiuo metu labiausiai perkamos bulvės, agurkai, pomidorai, kopūstai ir svogūnai“, – sako Mindaugas Tamošiūnas, prekybos tinklo „Iki“ Komercijos ir rinkodaros tarnybos Kategorijų valdymo vadovas.

Tačiau prekybos tinklo „Iki“ maisto ekspertė Vilma Juodkazienė sako, kad norint greitai ir gražiai susmulkinti šviežias daržoves, svarbu kiekvienai jų pasirinkti tinkamiausią būdą.

Svogūnai

Dažnai net ir ypač gaminti mėgstantiems žmonėms kyla sunkumų pjaustant svogūną. Pirmasis iššūkis, su kuriuo reikia susidoroti – tai aitrus kvapas, priverčiantis ašaroti. Norintiems to išvengti V. Juodkazienė pataria prieš pjaustant svogūnus 10–15 minučių juos palaikyti šaldytuve, o ypač skubantiems – pakišti peilį po šalta vandens srove. 

„Norėdami gražiai supjaustyti svogūną, pirmiausia įrėžkite keletą horizontalių pjūvių, bet neįpjaukite iki galo. Tuomet pasukite svogūną 90 laipsnių kampu ir padarykite dar kelis negilius, vertikalius pjūvius ir susmulkinkite iki norimo dydžio gabalėlių“, – pasakoja maisto ekspertė.  

Pomidorai

Prieš pradėdami pjaustyti pomidorus, pirmiausia patikrinkite, ar gerai pagaląstas jūsų virtuvinis peilis. Antraip jų nepavyks supjaustyti vienodais gabalėliais ir jos gali šiek tiek susitrinti.

„Dailiai supjaustyti pomidorus griežinėliais visai nesunku. Pirmiausia pjaukite pomidorus perpus. Tuomet abi puses padalinkite į tris arba keturias dalis. Jei jums reikalingi plonesni gabalėliai, gautas dalis dar susmulkinkite iki reikiamo dydžio. Na, o jeigu norite pomidorus supjaustyti juostelėmis, pirmiausia padalinkite šias daržoves į penkias plokšteles ir tuomet dalinkite juostelėmis“, – pataria V. Juodkazienė.

Paprikos

Smulkinant paprikas didžiausiu trukdžiu gali tapti jų sėklytės. Jos dažnai prilimpa prie peilio, pribyra ant lentelės ar grindų.

„Norėdami tvarkingai supjaustyti papriką ir išimti jos sėklytes, pirmiausia nupjaukite jos viršų ir apačią. Tuomet ant lentelės pastatykite papriką vertikaliai ir atsargiai nurėžkite jos šonus. Viską teisingai atlikus, sėklytės liks vienoje vietoje ir beliks jas išmesti“, – sako V. Juodkazienė.  

Morkos

Norint paruošti morkas užkandžiui, maisto ekspertė pataria pjaustyti šiaudeliais arba griežinėliais. Pasak jos, taip šios daržovės išlaiko daugiausiai sulčių ir atrodo estetiškai.

„Ruošdami daržovių salotas, pabandykite morkas pjaustyti su daržovių skustuku tarsi skustumėte. Taip jos bus traškios ir papuoš patiekalą. Šis būdas taip pat puikiai tinka agurkams, cukinijoms ir kitoms panašios formos daržovėms“, – patarimais dalijasi V. Juodkazienė.

Kopūstai

Norint gerai supjaustyti gūžinius kopūstus, ypač svarbu pasirinkti aštrų peilį. Prieš pjaustant, atsikratykite apvytusių viršutinių kopūstų lapų ir padėkite daržovę ant tvirto, neslystančio pagrindo.

„Pirmiausia kopūstą padalinkite pusiau, o tuomet – dar per pusę. Gavę keturias vienodo dydžio dalis, išpjaukite iš jų kietąją kopūsto dalį. Likusią daržovę supjaustykite norimo dydžio juostelėmis“, – sako V. Juodkazienė.  

Mėgstantiems smulkius ir vienodo dydžio kopūstų gabalėlius, maisto ekspertė taip pat pataria naudoti tarką. Šis virtuvinis prietaisas užtikrins, kad daržovę susmulkinsite dar greičiau ir tiksliau.

Bulvės

Bulvių pjaustymui tinka patys įvairiausi būdai, tačiau dažnai sriubų, troškinių ir kitų patiekalų receptuose būna nurodyta supjaustyti kubeliais.

„Norėdami bulves supjaustyti kubeliais, pirmiausia jas perpjaukite pusiau. Tuomet padalinkite smulkesnėmis juostelėmis ir įsitikinkite, kad jos gerai remiasi į lentelę. Pjaustykite tokio dydžio dalimis, kokio stambumo kubelių norėsite. Tuomet sudėkite gautas juosteles greta, pasukite 90 laipsnių kampu ir susmulkinkite“, – pasakoja maisto ekspertė.

Justina Polikaitytė

„Publicum“ projektų direktorė  

Mob. Tel.: +370 618 29792

El. paštas: j.polikaityte@publicum.lt

Komentarai

Jūsų komentaras

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Aktualijos

Artėjant rinkimams – traukiami seni „ginklai”

Avatar

Paskelbta

data

Praėjusiame Radviliškio rajono savivaldybės tarybos posėdyje vėl buvo ištraukta nemokamo vaikų maitinimo „korta“. Užkirsti kelią vaikų maitinimo pažeidimams turėjusio, tačiau to nepadariusio,
Kontrolės komiteto pirmininkas Kazimieras Račkauskis pasiūlė sudaryti naują komisiją.

„Radviliškio kraštas skelbė“, kad po valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos patikrinimo paaiškėjo, jog maistą švietimo įstaigoms tiekusi VšĮ „Bruneros“ nesilaikė konkurso sąlygų. Tai yra, nebuvo tiekiamas ekologiškas maistas, nors būtent dėl šios sąlygos užsakymo suma išaugo iki milijono eurų.

Socialdemokrato K. Račkauskio vadovaujamą Kontrolės komitetą pasiekė informacija apie atliktą patikrinimą, tačiau ji buvo „nukišta į stalčių“. Tik po to, kai tarybos opozicijos atstovas Gediminas Lipnevičius atskiru raštu kreipėsi į Generalinę prokuratūrą, buvo atliktas patikrinimas. Prokuratūra
pareikalavo nutraukti sutartį su „Bruneros“. Viešųjų pirkimų tarnyba taip pat pasisakė, kad sutartis turi būti nutraukta.

K. Račkauskiui pasiūlius suburti naują komisiją, Tarybos narys G. Lipnevičius replikavo: „Kolega Tarybos narys turbūt pamiršo, kad jis yra Kontrolės komiteto pirmininkas ir dabar bandyti pasislėpti po
sudaroma komisija mažų mažiausiai negražu“.

Šiuo metu „Bruneros“ pavadinimas skamba vienoje Vilniaus gimnazijoje kilusiame vaikų maitinimo skandale. Kaip skelbiama šalies spaudoje, sulaukta tėvų ir mokyklos virėjų skundų, kad maistas prastos
kokybės, vaikai maitinami prieš tai nesuvalgytais kotletais ir pan. Patikrinimą atlikusi Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba rado jautienos, kurios galiojimo laikas buvo pasibaigęs. Pati „Bruneros“
kaltinimus neigia ir žada ginti savo reputaciją.

Jonas Petrikas

Skaityti daugiau

Aktualijos

Dietistė pataria: kokias daržoves ir vaisius valgyti atėjus rudeniui?

Avatar

Paskelbta

data

Pasibaigus vasarai, didelė dalis žmonių nostalgiškai žiūri į praėjusį metų sezoną. Jis žavi ne vien saulėtomis dienomis, ilgais vakarais, bet ir šviežių vaisių, daržovių gausa. Ko gero, mažai kas atsispiria pagundai savo kasdienybę pagardinti braškių ar trešnių indeliu. Dietistė Živilė Dumbraitė sako, kad prasidėjęs ruduo yra ne ką mažiau turtingas sveikomis ir skaniomis sezoninėmis daržovėmis bei vaisiais. Tuo metu prekybos tinklo „Iki“ duomenys rodo, kad sezono įtaka šio segmento prekėms yra pastebima.

Nei dienos be daržovių ir vaisių

Anot Ž. Dumbraitės, kiekvienam žmogui, siekiančiam maitintis visavertiškai, būtina įsiklausyti į Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) rekomendacijas. Remiantis jomis, kiekvienas suaugęs žmogus kasdien turėtų suvalgyti 400–1000 g šviežių daržovių ir vaisių.

„Daržovių ir vaisių rekomenduojama valgyti santykiu 4:1, tačiau viskas priklauso nuo žmogaus gyvenimo būdo ir poreikių. Daržovės – produktas, kuris tinka pusryčiams, pietums ir vakarienei. Jei tik yra galimybė, prie kiekvieno dienos maitinimo suvalgykite bent kažkiek daržovių. Tuo tarpu vaisiai gali būti puikus priedas prie patiekalų arba kaip atskiras užkandis. Juos galite vartoti taip pat bet kuriuo paros metu, svarbiausia taisyklė – saikas ir natūralūs kūno poreikiai“, – patarimais dalijasi specialistė.

Dietistė akcentuoja, kad gausesnis vaisių ir daržovių įtraukimas į maisto racioną nėra sudėtingas – prekybos centruose siūlomas gausus jų asortimentas, tad patinkančius variantus gali rasti kiekvienas.

Sveikos mitybos paslaptis – sezoniniai vaisai ir daržovės

Gardus skonis – dažniausiai šiuo kriterijumi vadovaudamiesi sprendžiame, kuriuos maisto produktus dėti į savo pirkinių krepšelius. Anot Ž. Dumbraitės, renkantis taip pat reikėtų atsižvelgti į sezoniškumą, t. y. rinktis daržoves ir vaisius, kurių derlius dera tuo metu mūsų arba kaimyninėse šalyse.

„Sezoniniai vaisiai ir daržovės būna sukaupę daugiausia maistingųjų medžiagų ir vitaminų, tad juos rinktis yra sveikiausia. Su jais mes taip pat gauname organizmui gyvybiškai svarbių skaidulų, kurios užtikrina sklandų virškinimą, padeda palaikyti gerą žarnyno mikrobiotos būklę ir padeda geriau įsisavinti kai kurias medžiagas“, – sako dietistė.

Ji priduria, kad, pavyzdžiui, fermentuotos ir raugintos daržovės žmogaus organizmui taip pat yra naudingos, bet sezoninės turėtų sudaryti didžiąją dalį mūsų maisto raciono.

Sezoniškumas veikia pardavimus

Anot Vaidos Budrienės, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovės, yra vaisių, pavyzdžiui, bananai, avokadai, kuriuos pirkėjai noriai perka ištisus metus. Visgi, atkreipia dėmesį ji, sezoniškumas turi įtakos daržovių ir vaisių pardavimams.

„Pavyzdžiui, pavasarį stebime išaugusį susidomėjimą salotomis, agurkais ir pomidorais. Tuo metu mažiausiai daržovių ir vaisių perkama rugpjūtį–rugsėjį, kai žmonės turi savo darže užaugintų agurkų, pomidorų, obuolių ir kitų gėrybių. Pirkimų pikas būna gegužę, kai žmonės nebeturi savų atsargų, o vitaminų trūkumas organizme yra jaučiamas“, – sako V. Budrienė.  

Vėstant orams, anot jos, kyla citrinių, taip pat raugintos produkcijos pardavimai.

Ką rinktis rudens stalui?

Karštos sriubos ir troškiniai su daržovėmis, namie iškeptas obuolių pyragas, šviežiai pagaminta uogienė – tokius patiekalus įprastai siejame su rudens sezonu. Ž. Dumbraitės teigimu, susiformavę įpročiai parodo, jog sezoninių vaisių ir daržovių poreikis mūsų organizmui yra natūralus. 

„Morkos, burokėliai, bulvės, pomidorai ir agurkai, svogūnai, česnakai, moliūgai, cukinijos ir kopūstinės daržovės – šios daržovės turėtų vyrauti kiekvieno žmogaus virtuvėje ir ruošiamuose patiekaluose rudenį. Gaminkite karštus ir šaltus patiekalus, užkandėles į darbą, pasigardinkite sumuštinį ar omletą – galimų receptų įvairovė yra didžiulė“, – sako dietistė.

Tuo metu į kasdien valgomų vaisių asortimentą patariama įtraukti obuolius, kriaušes, slyvas bei vėlyvąsias uogas – avietes, gervuoges.

Anot V. Budrienės, maisto žinovės rekomenduojamos daržovės – bulvės, kopūstai, svogūnai – rudenį yra gausiai perkamos.

„Visgi rinkdamiesi vaisius lietuviai, greičiausiai, kliaujasi skonio kriterijumi. Vynuogės, mandarinai, persimonai, granatai – šie vaisiai yra perkamiausių sąrašo viršūnėje“, – priduria „Iki“ komunikacijos vadovė.

Vaida Budrienė
„Iki“ komunikacijos vadovė
Mob. tel. +370 686 56010
El. p. vaida.budriene@iki.lt

Skaityti daugiau

Skaitomiausi

Copyright © 2019