Blizgantis UAB „Juodeliai“ fasadas

 

Sprendžiant iš UAB „Juodeliai“ autoportreto, piešiamo nuosavoje internetinėje svetainėje, šie medienos apdirbimo meistrai yra svajonių darbdaviai ir geriausi įmanomi partneriai. Nuo 1994 m. veikianti įmonė teigia visada besilaikanti pagrindinių savo veiklos principų ir puoselėjamų vertybių – aukščiausios produkcijos kokybės, dėmesio klientų ir darbuotojų poreikiams. Be to, įmonėje įdiegta vieninga vadybos sistema, kuri atitinka pasaulio mastu pripažintų kokybės, aplinkos apsaugos bei darbuotojų saugos ir sveikatos standartų ISO 9001, ISO 14001 ir OHSAS 18001 reikalavimus.

Prieš dvejus metus „Juodeliai“ prisijungė prie iniciatyvos „Baltoji banga“ – t. y. viešai įsipareigojo atsakingai ir skaidriai vykdyti veiklą bei aktyviai raginti taip pat elgtis ir kitus rinkos dalyvius.

Apibūdindami politiką, kurios laikosi „Juodeliai“, įmonės strategai akcentuoja siekiantys gaminti tik kokybišką produkciją, tausoti aplinką, sudaryti saugias, ergonomiškas bei sveikas darbo sąlygas. Taip pat žada atsižvelgti į klientų poreikius ir lūkesčius, besąlygiškai laikytis prisiimtų įsipareigojimų, skaidrios ir atsakingos verslo praktikos bei etikos.
Kad viskas yra būtent taip turėtų liudyti bendrovės „Juodeliai“ įtraukimas į verslo apdovanojimų „Metų Gazelė 2016“ nominantų sąrašą bei asociacijos „Žinių ekonomikos forumas“ inovatyviausių Lietuvos įmonių sąrašą.

„Originalus“ požiūris į skolas

Deja, bendrovės „Juodeliai“ verslo partneriai, tokią savigyrą greičiausiai palydi penkiaaukščiais necenzūrinės leksikos komentarais. Jau kuris laikas į ši įmonės murkdosi skolose verslo partneriams ir nuo jų ginasi, švelniai tariant, keistais būdais. Užuot sumokėję sutartyse fiksuotą atlygį už gautas paslaugas, „Juodeliai“ samdo teisininkus ir siekia užčiaupti burnas visiems nesitaikstantiems su tokia situacija.

Cargo.LT komanda ne kartą įrodė, kad viešai skelbiama informacija yra nepaprastai galingas ginklas: sulaukus pagrįstų pastabų apie įsipareigojimų nevykdančias kompanijas ir atkreipus į šiuos dalykus kitų biržos narių dėmesį, atsiskaitymų problemos sprendimas pagreitėja kelis kartus.

Deja, „Juodelių“ atveju reikalai pakrypo kitokia linkme. Kai atsiliepimuose ir neapmokėtose sąskaitose buvo pradėtas „linksniuoti“ šios bendrovės vardas, o Cargo.lt administratoriai priėmė sprendimą apriboti „Juodelių“ galimybes mulkinti biržoje krovinių ieškančius vežėjus, medžio apdirbėjai patys pratrūko pretenzijomis: pareikalavo panaikinti visus komentarus, kuriuos neapsikentę melagysčių į biržos forumą kėlė vežėjai ir ekspeditoriai.

„Nemokama“ kreditinė linija?

Kuo pastarieji nepatenkinti? Bendrovės „Autokaravanas“ atstovė Laura Paulavičiūtė, komentuodama sprendimą perspėti kitus vežėjus dėl galimų problemų patikėjus „Juodelių“ pažadais teigė, kad jų pačių naivumo kaina šiuo metu viršija 40 000 eurų.

„Reiktų prašyti, kad mūsų finansininkai patikslintų kiek dar pinigų nesame atgavę iš „Juodelių“ tačiau neseniai ši suma buvo beveik 50 000 eurų. Skola po truputį mažėti pradėjo kai liovėmės vežti šios įmonės produkciją, o jie kada sumanę perveda mums po tūkstantį ar du. Akivaizdu, kad „Juodeliai“ išgyvena sunkų laikotarpį, tačiau nepaisant to, mes neturime nei galimybių, nei noro būti jų kreditoriais“, – teigia L. Paulavičiūtė.

Beje, sprendžiant iš svetainėje rekvizitai.lt pateikiamos informacijos, „Juodeliai“ nevengia naudotis ir kitais „kreditavimo“ šaltiniais. Antai įmonės socialinio draudimo įsiskolinimų grafikas panašus į šukas išlaužytais dantimis: periodiškai po keletą savaičių jie laiko skolą „Sodrai“, siekiančią 110 – 130 tūkst. eurų.

Triukai su šlapia mediena

Dar labiau stebinančių istorijų apie bendradarbiavimą su UAB „Juodeliai“ papasakojo ekspedicinės įmonės „Sonatrans“ vadovė Sonata Marcinkevičiūtė.

„Nekalbant apie vengimą atsiskaityti už paslaugas, „Juodeliai“ beveik nuolat sukuria kalnus problemų su automobilių perkrovimu. Nors užsakymuose būna parašyta 24 tonos, krauna 28 ar net 30 tonų. Kadangi kontrolinį svėrimą dažnai galima atlikti tik nuvažiavus iki 100 kilometrų, pažadai atsiskaityti pagal faktą ar kompensuoti baudas, kurias tenka sumokėti vežėjams, taip ir lieka pažadais“, – teigė „Sonatrans“ direktorė.

Tačiau bene keisčiausias šios medienos apdirbimo įmonės sumanymas – paversti transportininkus gamybinio proceso dalimi. Kraudami neišdžiovintos medienos gaminius jie reikalauja, kad puspriekabės priekyje ir gale būtų prasegtas tento kampas… T. y. kad „Juodelių“ gaminiai būtų džiovinami pakeliui pas pirkėjus.

„Paskutiniu metu mes stengdavomės, kad krovinio į „Juodelių“ įmones važiuotų tik transportas, turintis svorio daviklius. Kai jie fiksuodavo viršsvorį, o vairuotojas į tai atkreipdavo dėmesį, paprastai pasigirsdavo paaiškinimas „taip negali būti“… Manau, kad Lietuvoje turėtų atsirasti tokios pat teisės aktų pataisos, kaip ir Lenkijoje – ten sulaikius sunkvežimį su ašinę apkrova viršijančiu kroviniu, bauda skiriama krovinio siuntėjui. Pas mus vairuotojai verčiami atpirkimo ožiais“, – pasakojo S. Marcinkevičiūtė.

Beveik 2700 eurų „Juodelių“ skola šiai ekspedicinei įmonei „kabo“ nuo praėjusių metų liepos. Komentuodama šią situaciją S. Marcinkevičiūtė spėjo, kad jei „Juodelių“ skolų klausimas būtų sprendžiamas teisme, greičiausiai kiltų problemų ieškant posėdžių salės, į kurią galėtų sutilpti visi kreditoriai.

CargoNews

P.S. Beje UAB „Juodeliai“ Radviliškio rajono konservatorių buvo labai giriama kaip daugiausia darbo vietų  sukūrusi įmonė, už tai buvo apdovanota net „verslo bure“.

 

Total
0
Shares
Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Related Posts