Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka greičiausiai įvykdys pažadą naftos krovinių nebetiekti per Klaipėdos jūrų uostą. Mūsų išminčiams palikta prancūziško liberalizmo laissez fire teisė nuspręsti, kokius degalų tiekėjus proteguoti, juk dar neseniai girtasi jungtimis, kabeliais su Skandinavija, Lenkija.
Nenuostabu, kad mūsų medijos, bijodamos teisinių verdiktų, bylų iškėlimo šoks pagal valdžios dūdelę. O gal iš pliauskos vežimo malkų neskaldykime?
2016 m. svajojęs tapti užsienio reikalų ministru, tolerantiškasis Gabrielius Landsbergis taip suredaguos politinius procesus, kad ir vilkas būtų sotus, ir avis sveika.
Apgailėtina ir graudu ekonomiką, politiką plakti su valstybės nacionaliniais interesais ir elgtis darželinuko kaprizo lygmenyje.
Kur ta besislapstanti Cichanauskaja, kodėl neįrodo praktine veikla, kad yra verta būti demokratinės šalies prezidente?
Nebijau pasakyti, kad Baltarusijos atžvilgiu mūsų diplomatai, politikieriai neturi nei strategijos, nei koncepcijos.
Kaip humanitaras, ne kartą domėjausi Europos humanitarinio universiteto veikla ir stebiuosi, kaip dabar senasis Vilniaus universitetas per kažkokius verslininkus renka lėšas paremti studentams, kurie nukentėjo nuo baisaus režimo. Dar neseniai ši Alma Mater buvo gąsdinama, kad rengia teroristus, maištautojus prieš pabėgėlę – Gudijos lyderę, dabar suteikime kai kuriems siekti aukštojo mokslo diplomo. Kokios amnezijos stadijos profesoriai valdo mūsų valstybę?
2014-2015 visų sričių ekspertas – lektorius Laurynas Kaščiūnas su dešiniųjų ideologijos atstovais kliedėjo, kad EHU veikla yra neteisėta, buvo daromos visos kliūtys vystyti studijų programas, įsigyti pastatus, normaliai funkcionuoti?
Pernai Oršos mūšio 505 metinės buvo parodija, bet ne rimtas, solidus renginys, organizuotas ne Šiaurės Gudijoje, o Gedimino pilies papėdėje, kur turėjo progos papolitikuoti TSPMI dėstytojai ir jokio atstovo iš kaimyninės šalies?
Mes kaišiojame Gudijai po nosim špygą, jie stato miestuose paminklus kunigaikščiui Gediminui? Kokios konfesijos, tautybės buvo Skarga, Skorina?
Kiek mes esame nepriklausomi tranzito klausimo sprendime, žemės ūkio sektoriuje, pramonės sferoje, kad galėtume vaizduoti pasipūtusius kalakutus?
Gaminame traktorius, sunkvežimius, automobilius? Juk šitiek mokslininkų išperi VGTU…
Ir kodėl žmonių nuomonė reikalinga tik išrenkant „grynuolius“ į šiltas kėdes?
Vyriausybė vasario 24 d. nutarė pratęsti karantiną Lietuvoje iki kovo 31 dienos. Ministrų kabinetas nusprendė pratęsti ir gyventojų judėjimo ribojimą tarp savivaldybių iki kovo 15 dienos, tačiau kartu nutarta leisti gyventojams judėti tarp žiedinių savivaldybių.
Keisti karantino režimą numatantį projektą pasiūlė Sveikatos apsaugos ministerija (SAM). Nutarimo projekte, kuriam pritarė ministrų kabinetas, nurodoma, kad karantino režimas šalyje pratęsiamas iki kovo 31 d. 24 val. Pabrėžiama, kad dėl koronaviruso pandemijos epidemiologinė situacija tiek Lietuvoje, tiek ir pasaulyje yra nepalanki. Dokumente akcentuojama, kad šalyje įvedus griežtas karantinos sąlygas, sergamumas COVID-19 liga yra sumažėjęs, tačiau per savaitę registruojamas atvejų skaičius dar yra didelis.
SAM informavo, kad šią savaitę taip pat padidėjo hospitalizuojamų asmenų skaičius: šiuo metu iš viso ligoninėse hospitalizuota 1002 asmenų, iš jų 830 reikalingas gydymas deguonies terapija, 95 gydomi reanimacijos ir intensyvios terapijos skyriuje.
Vyriausybė pritarė ir SAM siūlymui pratęsti judėjimo tarp savivaldybių ribojimo pratęsimui iki kovo 15 dienos 24 valandos. Tiesa, kartu ministrų kabinetas pritarė ir kitai iniciatyvai – nuo kitos savaites leidžiamas asmenų judėjimas tarp žiedinių savivaldybių. Taigi žmonės, gyvenantys besiribojančiose Alytaus miesto ir rajono, Kauno miesto ir rajono, Klaipėdos miesto ir rajono, Panevėžio miesto ir rajono, Šiaulių miesto ir rajono, Vilniaus miesto ir rajono savivaldybėse, galės judėti tarp nurodytų besiribojančių savivaldybių.
Ministrų kabinetas taip pat pritarė siūlymui atsisakyti privalomo kaukių dėvėjimo atvirose erdvėse, kai šalia 2 metrų atstumu nėra kitų asmenų, išskyrus šeimos narius (sutuoktinis, partneris, vaikai, įvaikiai, sutuoktinio ar partnerio vaikai, tėvai, įtėviai, globėjai). Kaukių dėvėjimas viešose uždarose erdvėse nesikeičia.
Radviliškio rajono Šniūraičių kaimo gyventojai jaučiasi nesaugiai – per gyvenvietę nuolat nemažais greičiais važinėja sunkiasvorės mašinos. Norėdami apsaugoti savo bei savo vaikų gyvybes, šniūraitiškiai kreipėsi į Radviliškio rajono savivaldybės administraciją prašydami per Šniūraičių gyvenvietę riboti sunkiasvorio transporto eismą, gyvenvietės ribose įrengti greičio mažinimo kalnelius.
Šniūraitiškių kreipimasis į savivaldybės administraciją
„Šniūraičių kaime, Radviliškio r., įsikūrus logistikos įmonei, ženkliai suintensyvėjo sunkiasvorio transporto judėjimas pagrindine gyvenvietės gatve (kelias 3412). Suintensyvėjus sunkiasvorio transporto judėjimui, gauti gyventojų nusiskundimai dėl pasikeitusios eismo padėties – kaimo gyventojus trikdo susidariusi situacija, kadangi pastebima, jog sunkiasvorio transporto valdytojai dažnai pažeidžia saugaus eismo reikalavimus, viršijamas leistinas greitis, pavojingas manevravimas). Pastebėta, jog prie pagrindinės gatvės yra įsikūrę kultūros namai, medicinos punktas, biblioteka, parduotuvės, autobusų stotelė, kurioje įvairaus amžiaus vaikai laukia mokyklinio autobuso bei kiti objektai. Ne visame kelio ruože yra pėsčiųjų takai, todėl pėstieji vaikšto ne tik šaligatviais, bet ir kelio dalimi. Gatvė siaura, keliuose ruožuose, išvažiuojant iš šalutinių kelių į pagrindinį, yra prastas matomumas, be to, žiemos laikotarpiu dalį laiko kelio ruožas būna prastai apšviestas. Reaguodami į pasikeitusią eismo intensyvumo situaciją, gyventojai jaučiasi nesaugūs dėl savo ir savo vaikų saugumo. Seniau gyvenvietėje buvo sunkiasvorio transporto eismą ribojantys ženklai, kurie šiai dienai yra nuimti. Kaimo bendruomenei nėra žinoma, kieno iniciatyva šie ženklai buvo panaikinti, apie būsimus pakeitimus gyventojai nebuvo informuoti. Atsižvelgiant į aukščiau nurodytus faktus ir matoma tendencija, kad ateityje sunkiasvorio transporto eismas tikrai nemažės, Šniūraičių kaimo gyventojai reikalauja uždrausti sunkiasvorio transporto judėjimą per gyvenvietę arba pritaikyti kitus ribojimus, kurie realiai padėtų spręsti susidariusią situaciją – galimus sprendimo būdus prašome suderinti su gyvenvietės atstovais“,- Šniūraičių kaimo gyventojų vardu į Radviliškio rajono savivaldybę kreipėsi seniūnaitė Laima Mataitienė.
Į gyventojų pagalbos prašymą neatsižvelgta
Šniūraičių kaimo gyventojai tikėjosi, jog savivaldybės administracija, vadovaujama direktorės J.Margaitienės imsis priemonių eismo saugumui per gyvenvietę užtikrinimui. Deja, jų viltims buvo lemta sudužti. Direktorė J. Margaitienė, kaip visada, norėdama atsikratyti atsakomybės, šniūraitiškių raštą persiuntė Kelių direkcijai, tikėdamasi, jog problemą imsis spręsti kas nors ir be jos. Tačiau apsiriko. Pasak Kelių direkcijos, „kelio savininkas Vyriausybės nustatyta tvarka gali nutraukti eismą ar uždaryti kelią tik dėl avarijų, stichinių nelaimių, per polaidį, esant itin karštiems orams, kai dėl to gali būti sugadintas kelias, kelio tiesimo ar taisymo (remonto), priežiūros darbų metu, kilus grėsmei saugiam eismui“. Kadangi, Kelių direkcijos nuomone, grėsmės saugiam eismui nėra, tad ji nesutinka kelyje, einančiame per Šniūraičių gyvenvietę, riboti krovininių transporto priemonių eismą ir pasiūlė išeitį.
Išeitis – kelio perėmimas į savivaldybės balansą
Kelių direkcija savivaldybės administracijai pasiūlė išeitį – sunkiasvorio transporto eismas per gyvenvietę gali būti ribojamas, jeigu Radviliškio rajono savivaldybės administracija šį kelią perimtų į savo balansą. O kol kas savivaldybės administracijai rekomenduojama dėl viešosios tvarkos Šniūraičiuose užtikrinimo bendradarbiauti su policijos pareigūnais. Tad Radviliškio savivaldybės administracija turėtų kreiptis su prašymu ir kelią, einantį per gyvenvietę, perimti. Tik įdomu, ar savivaldybės administracija ims spręsti šią problemą iš esmės, ar bus taip, kaip su autobusų sustojimais gyvenvietėse?
Šniūraitiškiai neslepia nusivylimo
Sulaukę neigiamo atsakymo į savo prašymą, Šniūraičių kaimo gyventojai neslėpė nusivylimo. „Sulaukėme atsakymo dėl sunkiasvorio transporto eismo ribojimo per Šniūraičių gyvenvietę. Pasirodo, viskas čia pas mus gerai. Įdomu, kokiu būdu jie tai nustatė? Kur besikreipsi, visur kaip į sieną. Visur įstatymai ir pažeidimų nėra. Dėl gulinčių policininkų jau anksčiau buvo kreiptasi į Kelių direkciją ir atsakymas buvo, kad saugu, eismo įvykių mūsų kaime mažai ir remiantis šiomis išvadom jiems netikslinga ,,guldyti policininkus“,- socialinėje erdvėje komentavo nusivylę šniūraitiškiai.
Beje, šniūraitiškai pastebėjo, jog per pus mažesnėje Mankiškių gyvenvietėje įrengti net 5-6 eismo ribojimo kalneliai, o jiems net vieno pagailėta.
Ir vėl dėliojasi situacija, įprasta Radviliškio rajone – savivaldybės administracijos direktorė J. Margaitienė gyventojų problemų nesprendžia, belieka tikėtis, jog jas išspręs naujasis rajono meras.
Kelių direkcija savivaldybės administracijai pasiūlė kelią, einantį per gyvenvietę, perimti į savo balansą