Radviliškio Gražinos pagrindinė mokykla, Taikos mokykla, minėjo Pasaulio Kultūros dieną

Pasitikdama Pasaulio Kultūros dieną Radviliškio Gražinos pagrindinė mokykla, Taikos mokykla, organizavo respublikinį 3-6 klasių mokinių dailės darbų konkursą ,,Taikos vėliava – tai…“. Konkursui pateikti apie 100 įvairiomis piešimo priemonėmis ir technikomis atliktų vaikų iš Lietuvos ugdymo įstaigų dailės darbų, kurie buvo vertinami dviejose amžiaus grupėse: I grupė – 3 – 4 klasių mokiniai; II grupė – 5 – 6 klasių mokiniai.

Konkurso baigiamasis renginys –  nugalėtojų ir nominantų darbų parodos atidarymas – vyko 2019 metų balandžio 15 d. Lietuvos Respublikos Seime. Geriausių darbų autoriai – prizinių vietų nugalėtojai iš kiekvienos amžiaus grupės – buvo apdovanoti Lietuvos Respublikos Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininko pavaduotojo prof. Vytauto Juozapaičio ir Taikos vėliavos komiteto, Tarptautinio Taikos vėliavos komiteto prie Jungtinių Tautų skyriaus Lietuvoje, padėkomis. Po 10 mokinių iš kiekvienos amžiaus grupės buvo apdovanoti Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro Suaugusiųjų ir jaunimo neformaliojo ugdymo skyriaus padėkomis už kūrybiškumą, originalumą ar atliktos technikos savitumą ir Radviliškio miesto mero Antano Čepononio įsteigtomis dovanėlėmis.

Po parodos atidarymo ir prizininkų bei nominantų pagerbimo Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos mokiniai kartu su mokytojais dalyvavo ekskursijoje, kurią vedė Informacijos ir komunikacijos departamento Ryšių su visuomene skyriaus darbuotoja. Ji supažindino su Lietuvos valstybės valdymo sistema, parlamento veikla, įstatymų leidybos procedūra, institucijos struktūra ir, kas itin svarbu, – piliečių galimybėmis dalyvauti teisės aktų leidyboje. Pasivaikščioję po Seimo rūmus susipažino su Seimo narių darbu, pabuvojo naujojoje Seimo posėdžių salėje, spaudos konferencijų salėje, Žurnalistų kambaryje, apžiūrėjo įvairius stendus. 

Visi gerai nusiteikę iš Vilniaus pajudėjo į Kernavę, kur laukė įdomios veiklos ir susitikimai. Gražiniečiai lankėsi Kernavės archeologijos muziejuje ir dalyvavo edukacinėje programoje, kuri vyko muziejuje įrengtoje edukacinėje klasėje. Programos vadovė pasakojo, kad svarbiausi tolimos praeities liudininkai yra žmogaus naudoti daiktai ir kiti jo veiklos pėdsakai, kuriuos suranda archeologai, o archeologija – svarbiausias priešistorės pažinimo šaltinis. Trumpai apžvelgė pagrindines archeologinio darbo pakopas. „Archeologinėje perkasoje“ mokiniai ieškojo praeities dirbinių, mokėsi juos įvardinti, datuoti ir, žinoma, eksperimentuoti, susipažino su archajiškais dirbiniais, taip pat lankėsi ir viduramžių Kernavės miesto vietoje, apžiūrėjo greta atkurtus viduramžių miesto namus, dirbtuves, kiemus.

Iš viduramžių miesto mokiniai ir mokytojai patraukė į Kernavės miestelio centre įsikūrusią skulptoriaus Henriko Orakausko skulptūros studiją-galeriją “Šulinys“. Lydimi paties skulptoriaus visi apžiūrėjo darbų ekspoziciją, galerijos skulptūrų kiemelyje galėjo pašaudyti „Atlantida“ patranka, išbandyti skulptoriaus sukurtą skulptūrą-karietą „Kernavės taksi“, pažaisti mini krepšinį “Varlius” ir įvairius kitus lauko ir vidaus žaidimus,  įsigyti suvenyrų bei meno dirbinių  mobilioje skulptūroje-kioske “Dilema”.

Ši diena tiek mokiniams, tiek mokytojams paliko daug įspūdžių, gerų emocijų, suteikė naujų potyrių.

Joana Laurutienė, lietuvių kalbos mokytoja metodininkė

Total
0
Shares
Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Related Posts