Menas mokytis ir tyrinėti

Harmoningam šalių ir jose gyvenančių bendruomenių, taip pat ir visos žmonijos vystymuisi nepaprastai svarbus taikus sambūvis su gamtine aplinka. Aplinkosauga yra labai aktuali tema, nes mūsų gimnazijos bendruomenė jau daug metų aktyvi projektų „Mes rūšiuojam. Prisijunk ir tu“, „Europos atliekų mažinimo savaitės renginių“ dalyvė. Be to, kasmet gimnazijoje organizuojama gamtos ir tiksliųjų mokslų konferencija „Tyrėjo diena“. Mūsų gimnazijos aplinkosauginė veikla jau ne kartą buvo pastebėta ir įvertinta LR Aplinkos ministro padėka.

Savo patirtį ir veiklos rezultatus gruodžio 6d. pristatėme Šiaulių Simono Daukanto gimnazijoje vykusioje respublikinėje mokslinėje – praktinėje gamtos mokslų konferencijoje „Menas mokytis ir tyrinėti“. Konferencijos tikslas – skatinti mokinių domėjimąsi gamtos mokslais, formuoti mokslinio mąstymo bei tyrimo įgūdžius ir pasidalinti moksleivių ir mokytojų patirtimi. Atlikdami tiriamuosius darbus ar integruotas gamtos mokslų užduotis, mokiniai ne tik gilinasi į teorinę medžiagą, bet turi galimybę žinias pritaikyti praktiškai. Taip ugdomas mokinių savarankiškumas, bendradarbiavimo bei pažinimo kompetencijos, išmokstama naudotis gamtamokslinėmis sąvokomis, savarankiškai atlikti užduotis, rinkti ir apibendrinti informaciją, analizuoti ir daryti išvadas.

Konferencijoje ,,Menas mokytis ir tyrinėti“ dalyvavo mokiniai, mokytojai ir dėstytojai iš Kauno, Šiaulių, Radviliškio, Kuršėnų, Biržų, Akmenės, Plungės, Tauragės, Papilės ir Panevėžio. Plenariniame posėdyje perskaityti keturi pranešimai. Visi pranešimai buvo saviti ir įdomūs, tačiau didžiausią įspūdį paliko Šiaulių valstybinės kolegijos lektorės S.Karsokienės pranešimas „Gamtinių išteklių išsaugojimo galimybės ir iššūkiai“ bei Naujosios Akmenės Ramučių gimnazijos abituriento T.Ribinksko pranešimas ,,Dirvinė karpažolė – ekologiška priemonė medienos apsaugai”.

Po plenarinio posėdžio darbas vyko keturiose sekcijose, jose pristatyti įvairiausi mokinių pranešimai iš fizikos, biologijos, geografijos chemijos, aplinkosaugos sričių. Mokinių darbus aptarė ir vertino gamtos mokslų mokytojai. Lizdeikietės S.Zolotuchina ir D.Zarauskaitė, 2D kl. mokinės, pristatė Radviliškio Lizdeikos gimnazijos teritorijos tyrimą, vertinant susisiekimo sistemos infrastruktūrą (mokytoja S.Karenauskienė), o 3D kl. mokinės G.Meleškaitė, V.Kazakevičiūtė (mokytojos J.Caporkienė, A.Šmukštienė) pristatė tiriamuosius darbus „Darnus pastatas“ ir „Darni aplinka“.

Tiek mokytojams, tiek mokiniams konferencija suteikia galimybę ne tik pristatyti savo atliktus darbus, bet ir palyginti save su kitais, pasidalinti patirtimi ir pasisemti naujų idėjų.

Jurgita Caporkienė, Lizdeikos gimnazijos mokytoja

Total
20
Dalinasi
Related Posts