Lietuvos didvyrių tiltas

Pastaruoju metu socialiniuose tinkluose aiškiai matomas tam tikrų vidaus ir užsienio jėgų siekis  diskredituoti pačią demokratinę sistemą, jos institucijas, pasėti sumaištį, supriešinti žmones, didelio išorės pavojaus akivaizdoje susilpninti Lietuvos valstybę. Deja, daug žmonių nesupranta, kas vyksta,  ir pasiduoda, dar blogiau, patys  dalyvauja žalingose manipuliacijose.

Lietuvių tauta, atkūrusi nepriklausomybę, pasiekė didelių laimėjimų, per tris su puse dešimtmečio pasikeitė  neatpažįstamai. Užtektų tik vieno dalyko palyginimui: kiek ir kokių automobilių turėjo žmonės sovietmečio pabaigoje ir turi dabar.

Kad tauta, 1918–1919 m. iškovojusi laisvę,  sugebėjo  dirbti, kurti naują gražesnį, turtingesnį  gyvenimą,   liudija daugybė istorinių faktų ir jau nutolusių laikų materialinių liudininkų. Vienas jų – tebeveikiantis tiltas per Mūšą Saločiuose, Saločių miestelio įžymybė,  pastatytas dar 1929, praėjus vos 10 m. nuo taikos,  ramybės įsigalėjimo karų ir okupacijų nualintoje šalyje.

Inžinieriaus Viktoro Rėklaičio suprojektuotas tiltas per 98 m. pločio Mūšą yra 111 m. ilgio. Tai trečias pagal ilgumą Lietuvos tiltas, iš pastatytų tarpukario laikais, kuris išliko iki šių dienų. 1933 m. žuvusių transatlantinio skrydžio lakūnų S. Dariaus ir S. Girėno garbei  pavadintas jų vardu.  Karo metu, 1944 m. besiginantys vokiečių kariai metalinių santvarų tiltą bandė  susprogdinti, bet nesėkmingai. Pokariu tiltas pataisytas, o atkūrus  nepriklausomybę – sutvarkytas kapitaliai.

Lietuvos didvyrių tiltas yra valstybės saugomas technikos paveldo objektas prie Via Baltica kelio, vos už poros dešimčių km nuo Latvijos sienos,  sujungiantis kartas ir skirtingas  epochas. Palinkėkime sėkmės šiam senoliui

Jonas Sireika

Total
0
Dalinasi
Related Posts