Socialiniai tinklai

Aktualijos

Laukiamosios salės darbo laikas pakoreguotas

Avatar

Paskelbta

data

Radviliškis nuo seno vadinamas  Geležinkelininkų sostine – miesto geležinkelio stotyje sustoja beveik visi keleiviniai traukiniai, o daugelis radviliškiečių  į kitus miestus vyksta taip pat populiariausiu (ir vienu pigiausiu) transportu Lietuvoje – traukiniu.
Daugelis radviliškiečių anksti ryte vyksta į darbą Šiaulių mieste, studentai – į paskaitas Šiaulių universitete ar profesinio rengimo mokyklose. Žodžiu, gyvenimas Radviliškio geležinkelio stotyje verda nuo ankstaus ryto iki vėlyvo vakaro.
Tik radviliškiečiai, išvykstantys iš Radviliškio geležinkelio stoties anksti ryte, norėtų palaukti traukinio laukiamojoje salėje, ypač rudenį, kai lauke lyja, arba žiemą, kai spaudžia šaltis. Deja, rytais laukiamoji geležinkelio stoties salė būdavo užrakinta – turbūt  stoties darbuotojai pagalvojo, kad jos atrakinti nėra jokio reikalo, kai kasa atidaroma tik nuo 7.40 val.
Nepatenkinti keleiviai kreipėsi į Radviliškio rajono savivaldybės Tarybos narį Gediminą Lipnevičių su skundu: „Nors ant geležinkelio stoties  laukiamosios salės durų parašyta, kad ji dirba nuo 5.20 val. iki 21. 20, tačiau jos durys būna užrakintos. Kodėl  niekas nepagalvoja, kad pirmieji traukiniai iš Radviliškio išvyksta 5.40 val., 6 val. ryto. Nesvarbu, kad geležinkelio stoties bilietų kasa nedirba – bilietus galima įsigyti pas traukinio kontrolierių be papildomo mokesčio. Mes, išvykstantys iš Radviliškio anksti ryte, traukinio norėtume laukti šiltoje salėje, taip pat norime pasinaudoti tualetais, atsigerti kavos iš čia esančio kavos aparato. Ar  nebūtų galima realiai laukiamosios salės atidaryti anksčiau?“

Tarybos narys G. Lipnevičius operatyviai susisiekė su UAB „LG keleiviams“ Keleivinių stočių departamento, Klaipėdos regiono stočių skyriaus vadovu Tomu Gulbinu ir supažindino jį su keleivių skundu. Spalio 3 d. T. Gulbinas apsilankė  Radviliškyje ir susitiko su Tarybos nariu. Svečias su G. Lipnevičiumi apsilankė Radviliškio geležinkelio stotyje, apžiūrėjo stoties laukiamąją salę, kurioje nuolat būna traukinių laukiančių keleivių.
Keleivinių stočių departamento, Klaipėdos regiono stočių skyriaus vadovas Tomas Gulbinas pažadėjo, kad  Radviliškio geležinkelio stoties laukiamosios salės darbo laikas bus operatyviai pakoreguotas ir čia nuo ankstaus ryto keleiviai galės laukti savo traukinio šiltai ir patogiai.
Svečias žodį, duotą radviliškiečiams, ištesėjo – dabar geležinkelio stoties laukiamoji salė laukia keleivių nuo 5.30 val. iki 21 val. Ir ji iš tikro būna atrakinta, o ne tik, kaip sakoma, „ant popieriaus“.
Radviliškiečiai dėkojo  Tarybos nariui G. Lipnevičiui ir Keleivinių stočių departamento, Klaipėdos regiono stočių skyriaus vadovui Tomui Gulbinui už operatyvų problemos sprendimą.

„Radviliškio krašto“ informacija




Komentarai

Jūsų komentaras

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Aktualijos

Žalgirio gatvės projektas – be automobilių stovėjimo vietų?!

Avatar

Paskelbta

data

Radviliškio rajono savivaldybėje, slaptame susirinkime, buvo svarstyti Radviliškio miesto Žalgirio gatvės tarp Miško ir Maironio gatvių rekonstravimo diegiant eismo saugos priemones techninio projekto projektinių pasiūlymų sprendiniai. Nors šis susitikimas su projektuotojais buvo įvardintas kaip „projekto viešinimas“, tačiau viešoje erdvėje apie tai nebuvo jokios informacijos.

Pristatytas abejotinas projektas

Projektuotojo – AB „Panevėžio statybos trestas“ – atstovas ir projekto vadovas Mindaugas Gaigalas pristatė projektinius sprendinius susirinkusiems Radviliškio rajono savivaldybės administracijos atstovams, Radviliškio rajono savivaldybės tarybos nariams ir  visuomenės atstovams.

Šio projekto eismo saugumo sprendinius finansuoja Europos sąjunga su savivaldybės prisidėjimu. 

Pasak projektuotojo, Žalgirio gatvės rekonstrukcija suprojektuota pagal C kategorijos gatvės reikalavimus. Projektuotojas Žalgirio gatvėje numatė 6 metrų važiuojamąją dalį, abiejose gatvės pusėje būtų 1,5 m dviračių takai, taip pat šaligatviai nuo 1,20 m iki 1,50 m pločio bei 1 m  techniniai šaligatviai. Taip pat projekte ties sankryžomis numatytos 6 metrų techninės sankryžėlės, priversiančios vairuotojus mažinti greitį ir taip užtikrinti pėsčiųjų saugumą. „Jūsų Žalgirio gatvė nėra ilga ir problematiška“,-  taip rekonstrukcijai paskirtą gatvę apibūdino projektuotojas.

Po šios projektuotojo frazės tapo aišku, kad jis nelabai įsivaizduoja, kokia ši gatvė judri ir problematiška, ypač turgaus dienomis.

Pasigesta automobilių stovėjimo vietų

Po projekto pristatymo susitikimo dalyviams kilo nemažai klausimų. „Kokie projekte yra pasiūlymai automobilių stovėjimui?“,- pasidomėjo Tarybos narys Gediminas Lipnevičius.

Pasak projektuotojo M. Gaigalo, automobilių statymui vietos nebelieka, todėl projekte  automobilių statymo vietų paprasčiausiai nenumatyta. Šis projektuotojo atsakymas sukėlė karštas diskusijas. „Ketvirtadieniais ir šeštadieniais, turgaus dienomis, visa Žalgirio gatvė nuo Maironio iki Eglių gatvių būna užstatyta mašinomis, taip pat gatvėje mašinas stato ir tėvai, atvežę vaikus į muzikos mokyklą, šios mokyklos mokytojai, tad automobilių stovėjimo vietos šioje gatvėje labai reikalingos“,- sakė  projekto viešinime dalyvavę visuomenės atstovai.

Pasak Tarybos nario G. Lipnevičiaus, nenumačius automobilių stovėjimo vietų, bus žlugdomas ir turgaus verslas, taip pat ir  prie kitų šioje gatvėje esančių prekybos įmonių negalės privažiuoti klientai, tad nukentės verslininkai. Šioms išsakytoms mintims paantrino ir Tarybos narys J. Povilaitis.

Bandyta ieškoti išeičių

Projekto viešinimo metu kilo audringos diskusijos dėl automobilių stovėjimo vietų įrengimo. Pirmiausia buvo pasiūlyta atsisakyti  dviračių takų. „Gal būtų galima sutapatinti šaligatvį ir dviračių taką, tada liktų vietos automobilių stovėjimui?“- siūlė  rajono architektas A. Valuckas.  Tačiau projektuotojo nuomone, tokių „hibridų“ miestuose nebūna.

Susitikimo dalyviai siūlė apskritai atsisakyti dviračių takų: „Argi Radviliškyje tokie populiarūs dviračiai, kad gatvėje reikėtų takų iš abiejų pusių?“ Pasigirdo ir ironiškų pasiūlymų: „Padarykime Radviliškį „žaliu“ miestu, uždrauskime  miesto centre automobilių eismą, tada nebereikės ir vietų automobilių stovėjimui“. Beje, „žaliu“ miestu Radviliškio padaryti nepavyks, nes rekonstruojant Žalgirio gatvę ir joje teks iškirsti medžius. Skaitytojams priminsime, kad rekonstruotame Radviliškio miesto centre, kuris priduotas tik šiemet, nėra nei vieno dviračio tako.

Diskusijos metu paaiškėjo, kad  dviračių takų atsisakyti negalima, nes jie priklauso tikslinėms išlaidoms, kurias finansuoja ES kaip eismo saugumo užtikrinimo priemonę, o automobilių stovėjimo vietos šioms tikslinėms išlaidoms nepriklauso.

„Gal būtų galima šį projektą perkelti į Mažvydo gatvę, nes joje nereikia tiek daug vietų automobilių stovėjimui, išskyrus prie UAB „Multimeda“ įmonės, o Žalgirio gatvę tvarkyti savivaldybės lėšomis?“- kaip vieną iš sprendinių pasiūlė Tarybos narys G. Lipnevičius. Tačiau, pasak architekto, lėšos yra skirtos Žalgirio gatvės rekonstrukcijai.

Pasak  savivaldybės Statybos skyriaus vedėjo G. Vičo Žalgirio gatvėje nereikėtų tokių plačių šaligatvių – tai per didelė prabanga, o  tinkamų lėšų  galbūt pakaks tik žiedinėms sankryžoms bei šaligatviams.

Kad būtų sutaupyta lėšų ir jas būtų galima skirti mašinų stovėjimo aikštelėms, buvo pasiūlyta naują asfalto dangą kloti ant senos. Tačiau su šia mintimi nesutiko projektuotojas – pasak jo, tai būtų ne gatvės rekonstrukcija, o paprastas remontas.  „Žalgirio gatvės asfalto danga yra sutrūkinėjusi, o ant jos užliejus naują asfaltą, plyšiai greitai atsikartos“,- sakė projektuotojas.

Kaip viena iš  išeičių buvo pasiūlyta pakeisti gatvės kategoriją iš C į D, tada būtų galima atsisakyti techninių šaligatvių, dviračių taką daryti tik vienoje gatvės pusėje, o kitoje pusėje įrengti tokias reikalingas vietas automobilių stovėjimui. 

Dar vienas pasiūlymas buvo dviračių takų aukštį suvienodinti su gatvės ir ant jų statyti automobilius. Tačiau tokia išeitis būtų galima tik po penkerių metų, o kur turgaus ar kitų parduotuvių klientams, muzikos mokyklos mokytojams bei  mokinių tėvams automobilius statyti iki to laiko?

Nutarta projektą tobulinti

Projekto viešinimo metu projektuotojo adresu buvo išsakyta nemažai priekaištų. „Jums tik projektuoti naujas gatves, o ne rekonstruoti jau esamas“,- mestelėjo pastabą projektuotojui G. Vičas.

Architektas A. Valuckas pageidavo, kad projektuotojai aktyviau bendrautų su užsakovais, įsiklausytų į jų pageidavimus, gal tada neatsirastų judrių gatvių projektų be automobilių stovėjimo vietų. Susitikimo pabaigoje buvo nutarta, kad esamas projektas netinkamas, reikia ruošti naują, pagal D kategorijos gatvės rekonstrukciją –  be techninių šaligatvių ir su automobilių stovėjimo vietomis vienoje gatvės pusėje.

Tarybos nario komentaras

„Ketvirtadienį Radviliškio rajono savivaldybėje svarstėme Radviliškio miesto Žalgirio gatvės tarp Miško ir Maironio gatvių pasiūlytą rekonstravimo projektą. Nors apie pristatymą niekur nebuvo skelbta (įdomu, kodėl), pranešus geriems žmonėms nuvykau į susirinkimą. Įsivaizduojate, paruošė projektinį pasiūlymą BE stovėjimo vietų ir gatvę sugalvojo susiaurinti nuo 8 iki 6 metrų. Kartais toks jausmas, kad ar projektuotojas ar  administracijos direktorė iš medžio iškritę. Ketvirtadieniais, šeštadieniais dirba turgus ir atvykę pirkėjai mašinas dažniausiai statydavo Žalgirio gatvėje, o dabar ją planuoja palikti be automobilių stovėjimo vietų!!! Kaip Tarybos narys ir kaip verslininkų asociacijos vadovas išsakiau dirbančių smulkių verslininkų bei gyventojų nuomonę, kad gatvė be stovėjimo vietų tiesiog negalima, bus padaryta didelė žala turgui bei didelis nepatogumas atvykstantiems pirkėjams. Po daugiau nei valandos trukusios karštos diskusijos, mano siūlymui pritarus ir kitiems Tarybos nariams, sveikas protas nugalėjo – šis priešprojektinis siūlymas panaikintas ir bus ruošiamas visiškai naujas gatvės projektas su automobilių stovėjimo vietomis bei dviračių taku. Ačiū visiems išgirdusiems mano siūlymą“,- po projekto pristatymo sakė Radviliškio rajono savivaldybės narys G. Lipnevičius.

„Radviliškio krašto“ informacija

Skaityti daugiau

Aktualijos

Pakruojyje ieškoma dingusi mergina

Avatar

Paskelbta

data

Šiaulių apskrities policijos Pakruojo komisariato pareigūnai ieško iš Vaikų globos namų išėjusios ir negrįžusios 16-metės Viktorijos Aleksandravičiūtės. Jos požymiai:  165 cm ūgio, vidutinio kūno sudėjimo, juodų pečius siekiančių, plaukų, žalsvų akių, vilkėjo trumpą rožinės spalvos striukę, mūvėjo juodas džinsines kelnes, avėjo šviesius sportinius batelius.

Mačiusius ar žinančius, kur gali būti ši mergaitė, prašytume paskambinti Pakruojo r. PK  vyriausiajam tyrėjui Tadui Lataičiui telefonu (8 700) 61632 arba parašyti elektroniniu paštu tadas.lataitis@policija.lt.

                                             Atstovė spaudai Gaila Smagriūnienė

Skaityti daugiau

Skaitomiausi

Copyright © 2019