Socialiniai tinklai

Aktualijos

Kalendorinė vasara prasidėjo reikšminga diena

Paskelbta

data

Kalendorinė vasara prasideda birželio 1-ąją. Šią dieną minima ir Tarptautinė vaikų gynimo diena, ji pirmą kartą paminėta prieš 71 metus, t. y. 1950-aisiais. Tarptautinė vaikų gynimo diena turi reikšmingą tikslą – priminti visuomenei apie būtinybę saugoti ir gerbti vaikų teises, ugdyti sveiką, dvasišką, humanišką, morališkai atsakingą asmenybę. Pagrindinis teisės aktas, nustatantis įvairias vaikų teises (civilines, politines, ekonomines, socialines, kultūrines), – Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija.

Lietuvos kelių policijos tarnyba, kurios pagrindinis uždavinys – eismo automobilių keliais priežiūra ir eismo saugumo užtikrinimas, nori akcentuoti jaunųjų eismo dalyvių drausmingumą, atsakingumą ir brandumą. Kartu prašo suaugusiųjų – tėvų, senelių, kitų artimųjų, taip pat pedagogų – nuolat priminti vaikams pagrindines saugaus elgesio kelyje taisykles, patiems būti tinkamu ir sektinu pavyzdžiu, domėtis, kur ir kaip laisvalaikį leidžia atžalos, ar tinkamai elgiasi viešose vietose.

Primename pagrindines saugaus elgesio kelyje taisykles:

Saugos diržai

► Važiuojant transporto priemone su įrengtais saugos diržais, būtina juos užsisegti ir vairuotojui, ir keleiviui. Žemesni kaip 135 cm ūgio vaikai automobiliuose vežami prisegti jų ūgiui ir masei pritaikytomis vaikų prisegimo sistemomis, t. y. privaloma naudoti specialias sėdynes. Autobuse keleiviui vaikui (vyresniam kaip 3 metų) būtina naudoti įrengtas prisegimo sistemas.

Pėstieji

► Suaugusysis mažametį per važiuojamąją kelio dalį turi vestis paėmęs jį tvirtai už rankos.

► Įžengti į važiuojamąją kelio dalį galima tik tada, kai įvertinamas atstumas iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitis ir įsitikinama, kad eiti saugu.

► Prieš įžengiant į pėsčiųjų perėją, būtina įsitikinti, kad vairuotojas Jus pastebėjo ir stabdo transporto priemonę.

► Einant per važiuojamąją kelio dalį reikia klausytis, girdėti ir matyti, kas vyksta aplinkui. Dėmesys turi būti sutelktas į aplinkos ir eismo situacijos stebėjimą, jokiu būdu nesinaudoti mobiliojo ryšio priemonėmis.

► Kelkraščiu, važiuojamosios kelio dalies pakraščiu eiti tik prieš transporto priemonių važiavimo kryptį.

► Tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui, neapšviestuose keliuose turėti su savimi ir naudoti šviesą atspindinčius elementus (prožektorių, šviečiantį žibintą, atšvaitą (-us), ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais), kad Jus iš anksto galėtų pastebėti transporto priemonių vairuotojai.

► Asmuo, važiuojantis riedučiais, riedlente, paspirtuku yra pėsčiasis ir privalo vykdyti pėsčiųjų pareigas (Kelių eismo taisyklių VI skyrius).

Dviračių (motorinių dviračių, elektrinių paspirtukų) dalyvavimas eisme

► Elektrinio paspirtuko (greitis iki 25 km/val., galia ne didesnė kaip 1 kW) vairuotojas privalo vykdyti Kelių eismo taisyklių reikalavimus, nustatytus dviračių vairuotojams.

► Dviračiu (elektriniu paspirtuku, motoriniu dviračiu) važiuoti važiuojamąja kelio dalimi leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims, o išklausiusiems nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą, – ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims. Prižiūrint suaugusiajam, važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas.

► Dviračio vairuotojas (keleivis) iki 18 metų, važiuodamas (vežamas) keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą.

► Dviratis turi turėti tvarkingą stabdį, garso signalą. Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų.

► Dviračiu leidžiama važiuoti tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu. Jeigu nėra šių minėtų kelio elementų ar jais važiuoti negalima (pavyzdžiui, duobėti), leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešiniąja eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto.

► Važiuojant kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu privaloma duoti kelią pėstiesiems, jiems netrukdyti, nekelti pavojaus.

► Pro pat pėsčiąjį reikia važiuoti tokiu greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/val.). Be to, būtina palikti saugų atstumą (tarpą) iš šono, kad eismas būtų saugus.

► Prireikus pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, rekomenduojama nulipti nuo dviračio ir kirsti važiuojamąją dalį vedantis dviratį.

► Kur eismą reguliuoja šviesoforai, dviračio vairuotojas privalo paisyti šviesoforų su dviračio simboliu, o kai jų nėra, – transporto šviesoforų signalų.

► Važiuojant važiuojamąja kelio dalimi būtina dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas.

► Tamsiuoju paros metu privaloma ryškiaspalvė liemenė su šviesą atspindinčiais elementais, be to, dviračio priekyje ir gale turi degti atitinkamos šviesos žibintai.

SVARBU! Dviračio (elektrinio paspirtuko) vairuotojui draudžiama:

– Važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo; kirsti važiuojamąją kelio dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis; vežti keleivius, jeigu nėra įrengtų specialių sėdėjimo vietų; būti velkamam kitų transporto priemonių; vilkti kitas transporto priemones, išskyrus tam skirtas priekabas; važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones; važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais.

Mopedų vairuotojai

► Minimalus amžius, nuo kurio leidžiama įgyti teisę vairuoti mopedą ir lengvąjį keturratį (motorinių transporto priemonių AM kategorija), – 15 metų. Važiuojant šiomis transporto priemonėmis privalomas saugos šalmas (keleiviui taip pat), vairuotojo pažymėjimas, suteikiantis teisę vairuoti atitinkamos kategorijos transporto priemonę. Transporto priemonė turi būti įregistruota, apdrausta civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu, turėti valstybinio numerio ženklą, jai turi būti atlikta privalomoji techninė apžiūra.

Suaugusieji, rūpinkimės, kad mūsų jaunoji karta augtų saugi, būtų supratinga ir atsakinga, ir užtikrinkime, kad nepilnamečiai tinkamai elgtųsi kelyje.

 Lietuvos kelių policijos tarnyba

Komentarai

Jūsų komentaras

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Aktualijos

Į Viešųjų pirkimų komisiją – tik savi ?

Paskelbta

data

Radviliškio rajone vis brangstant savivaldybės administracijos organizuojamiems Viešiesiems pirkimams, Radviliškio rajono savivaldybės taryboje buvo iškeltas ir šis klausimas.

Tarybos narys G. Lipnevičius pasidomėjo, kodėl į  pirkimų komisijas neįtraukiami Tarybos nariai bei kiti nešališki asmenys. „Viešųjų pirkimo komisijos visada yra sudaromos iš savivaldybės administracijos darbuotojų, kurie yra šališki ir jiems kartais sunku išsakyti savo nuomonę. Siūlyčiau į šių komisijų sudėtį  įtraukti nešališkus asmenis, nepriklausančius savivaldybės administracijai“,- siūlė G. Lipnevičius.

Pasak savivaldybės Juridinio skyriaus vedėjo A. Matuzevičiaus, į Viešųjų pirkimų komisijų sudėtį nedraudžiama pasitelkti kitų narių, tik tai turėtų būti specialistai, turintys  teisinių ir techninių žinių bei esantys nepriekaištingos reputacijos. „Manau, kad Viešųjų pirkimų komisijų narius atsakingai parenka administracijos direktorė“,- sakė savivaldybės teisininkas. Šis pasakymas šokiravo daugelį Tarybos narių – pasirodo, administracijos direktorės statytiniai tvarko Viešuosius pirkimus, per kuriuos  išeina savivaldybės milijonai. Ar galima pasitikėti komisijos nariais, kuriuos paskiria konservatorė J. Margaitienė, paliekame spręsti jums, mūsų skaitytojai.

Jonas Petrikas

Skaityti daugiau

Aktualijos

Naujas kelias – nauja afera?

Paskelbta

data

Savaitraštis „Radviliškio kraštas“ jau ne kartą rašė, kad  Radviliškio rajone labai brangiai asfaltuojami keliai. Štai Sadūnų – Karčemų kelio atkarpos asfaltavimui Tarybos buvo prašoma skirti beveik milijoną eurų, Vasario 16-osios gatvė rekonstruojama daugiau nei už puse milijono. Dabar užsimota brangiai asfaltuoti kelio atkarpą, vedančią į Oro ir gynybos batalioną.

Trim šimtams metrų – „auksinis“ asfaltas?

Gegužės 27 d. vykusiame Tarybos posėdyje  buvo aptartas kelio atkarpos, einančios nuo magistralinio kelio iki įvažiavimo į Oro ir gynybos bataliono teritoriją asfaltavimo klausimas. Tarybos narys Gediminas Lipnevičius  iškėlė  klausimą, kodėl  šios 300 metrų atkarpos asfaltavimui yra skiriama 620 tūkst. eurų suma – vieno metro asfaltavimas kainuoja daugiau nei 2 tūkst. eurų.

Statybos ir viešosios tvarkos skyriaus vedėjas G. Vičas paaiškino, jog šis projektas buvo numatytas dar brangesnis. „Šios kelio atkarpos asfaltavimui buvo skirti 700 tūkst.eurų, o konkursą laimėjęs rangovas įsipareigojo darbus atlikti už 603 tūkst. eurų. Buvo organizuojamas atviras konkursas, kurį laimėjo rangovas, pasiūlęs mažiausią kainą“,- sakė G.Vičas. Šis kelias eis  nuo plento Šiauliai – Radviliškis, pro Miškų ūkio urėdijos administracinį pastatą, Oro ir gynybos bataliono link.

Administracijos direktorė konservatorė J. Margaitienė net nepaaiškino Tarybos nariams, kodėl jos valdomoje savivaldybės administracijoje vyksta  tokie brangūs Viešieji pirkimai.

Na, dėl didelės šios atkarpos asfaltavimo kainos komitetų metu buvo paaiškinta, jog šiam „kareivių keliui“ reikia ypatingai stipraus asfalto, kad juo galėtų važiuoti karinė technika. Tik įdomu, kaip ta karinė technika atriedės  iki Oro ir gynybos bataliono sustiprinto įvažiavimo – juk, kaip žinia, magistralinis kelias asfaltuotas  paprasta danga.

Ar „kareivių kelias“ yra tik rajono valdančiųjų pinigų įsisavinimas, o gal  tai yra bereikalingas pinigų švaistymas, paliekame spręsti jums, mūsų skaitytojai.

Jonas Petrikas

Skaityti daugiau
REKLAMA

Skaitomiausi