GMPT komunikacijos skyrius: dedamos visos pastangos, kad Radviliškio greitosios medicinos pagalbos skyrius atitiktų aukščiausius standartus

Praėjusiame savaitraščio „Radviliškio kraštas“ numeryje publikavome straipsnį, kuriame paviešinta artimai Radviliškio greitosios medicinos pagalbos tarnybos bendruomenę pažįstančių asmenų laiškas, kuriame netrūko kritikos  Akmenės, Mažeikių, Radviliškio teritorinių skyrių vadovui Justinui Stašiui. Redakcijai siųstame tekste kalbama apie greitosios medicinos pagalbos paslaugų kokybės kritimą Radviliškio skyriuje bei galimą vadovo negebėjimą spręsti su GMP susijusias problemas. Tame pačiame straipsnyje pateikta ir paties   Akmenės, Mažeikių, Radviliškio teritorinių skyrių vadovo Justino Stašio pozicija. J. Stašio teigimu, situacija Radviliškio GMP yra gera, o darbuotojams keliami kvalifikacijos ir darbo kokybės standartai yra aukščiausio lygio. Negana to, Radviliškio GMP sparčiai modernizuojamas.

Konsultacijos telefonu ir darbuotojai iš kitų miestų – patikima praktika?

Šią situaciją plačiau pakomentuoti redakcijai pasisiūlė Greitosios medicinos pagalbos tarnybos viešųjų ryšių specialistas Tomas Bagdonas. T. Bagdonas pabrėžia: „Kalbant apie kitą išsakytą kritiką, tai svarbu pabrėžti, kad kvalifikaciniai reikalavimai GMP darbuotojams yra nurodyti sveikatos apsaugos ministro įsakyme, t.y. priimant į darbą visi darbuotojas turi atitikti juos. Jokių nuolaidų čia nėra.  Pastaruoju metu jie nesikeitė, tad apie kokybinį GMP darbuotojų kvalifikacijos „suprastėjimą“ negali būti nė kalbos.“ T. Bagdonas dar priduria, kad  nuo 2026 m. sausio 1 d. griežtėja kvalifikaciniai reikalavimai – vairuotojai turės turėti ir paramediko kvalifikaciją, tad ekipaže bus dar daugiau medicininę kvalifikaciją turinčių kolegų.

Kitas straipsnyje paminėtas ir daug diskusijų sukėlęs anonimais išlikti panorėjusių asmenų kaltinimas Radviliškio skyriaus GMP vadovui buvo susijęs su tuo, kad yra pasitaikę atvejų, kai į įvykio vietą atvykę paramedikai pagalbos patys ieškojo telefonu. Komentuodamas situaciją T. Bagdonas pažymi, kad tokia praktika yra priimtina visoje šalyje. Pasak T. Bagdono, konsultacijos telefonu su kolegomis ar vyresniuoju  – normali praktika. Medicininės klaidos kaina yra didelė, tad skatinama kolegų konsultacijos. Būtų keista, jei, pavyzdžiui, kas kvestionuotų gydytojų konsiliumus arba telemediciną, kai gydytojai konsultuojasi tarpusavyje nuotoliu.

T. Bagdonas siekia atkreipti dėmesį ir į kitą Radviliškio GMP pateiktą kritikos aspektą apie tai, kad Radviliškio skyriaus vadovas esą į skyrių priima daugiau ne vietinius gyventojus, o specialistus iš kitų miestų. Pasak T. Bagdono įdarbinimas pagal gyvenamąją vietą yra diskriminacinis, todėl vien tokios pretenzijos yra mažų mažiausiai keistos, taigi priimant į darbą dėmesys atkreipiamas tik į kompetenciją, ne į adresą. T. Bagdonas pažymi, kad visos šalies GMPT vardu telieka pasidžiaugti, kad Lietuvos žmonių noras padėti yra labai didelis – šiai dienai Tarnyba sulaukia daugiau norinčių dirbti, nei yra laisvų darbo vietų. Dažnai į darbo vietas pretenduoja asmenys, kurie atliko praktiką Tarnyboje, tad būna patikrintas ne tik jų išsilavinimas, bet ir gebėjimai teikti paslaugas realiai.

Tarnyba siekia aukščiausio kokybės standarto, dėmesys atkreipiamas į kiekvieną skundą

Tarnybos atstovai – tiek skyriaus vadovas J. Stašys, tiek komunikacijos atstovas T. Bagdonas–  sutartinai pabrėžia Greitosios medicinos pagalbos tarnybos tikslas yra būti lanksčia ir skaidria organizacija, kuri tinkamai atliepia gyventojų poreikius, todėl jei yra nepasitenkinimas suteiktomis paslaugomis, konkretūs atvejai, gyventojai gali kreiptis į Tarnybą, nurodant faktines aplinkybes.

Kalbant apie „Radviliškio krašte“ publikuotą įstorija GMP atstovai patikina, kad šiuo metu Vidaus medicinos auditas dėl konkretaus atvejo atlieka tyrimą, nustatant aplinkybes, įvertinant atsakomybes ir teikiant rekomendacijas, gerinant atskirų darbuotojų ir visos Tarnybos veiklą.

Emilija Laukagalytė

Total
0
Dalinasi
Related Posts