Socialiniai tinklai

Eismas

CMR VAŽTARAŠČIO PILDYMAS

Paskelbta

data

CMR raidžių kombinacija lietuviškai reiškia – Tarptautinio krovinių vežimo keliais sutarties konvencija. CMR važtaraštis yra skirtas tam, kad apsaugotų prekių ar krovinio siuntėją nuo nenumatytų nemalonumų, kai pervežama jo užsakytą siunta, kad logistikos paslaugų teikėjams patikėtos prekės ar kroviniai išliktų visiškai saugūs. Šis dokumentas būtinai yra surašomas trimis egzemplioriais, kurie išdalijami tokia tvarka: pirmasis – kaip krovinio priėmimo įrodymas įteikiamas prekės siuntėjui, antrasis – kaip galutinio siuntos pristatymo gavėjui įrodymas, lieka pas vežėją, o trečiasis atsiduria pas krovinio gavėją.

Kokia nauda iš CMR važtaraščio?

Būna, kai dėl kilusių įvairiausių konfliktinių situacijų, staiga tenka įsivelti į teisminius ginčus, o tada ir praverčia taisyklingai, pagal visus reikalavimus surašytas CMR važtaraštis. Šis dokumentas puikiai pasitarnauja siuntėjui, kaip nenuginčijamas įrodymas, jog vežėjas yra visiškai atsakingas už jam patikėtą krovinį.

CMR turi nenuginčijamą juridinę galią bet kurioje konvenciją pasirašiusioje šalyje. Beje, šią konvenciją pasirašė visos Europos šalys, paskui dar keletas Afrikos ir Azijos šalių. Todėl CMR važtaraštis tikrai garantuoja, jog krovinio pervežimas bus vykdomas pagal visas konvencijoje numatytas taisykles, kurios labai tiksliai apibrėžia kroviniui padarytos žalos kompensavimo tvarką.

Kadangi CMR pildymas yra labai kruopštus ir didelės atsakomybės reikalaujantis darbas, jį vis dėlto reikėtų patikėti tikriems tokių dokumentų pildytojams profesionalams, puikiai išmanantiems savo darbą.

Kas turi būti įrašyta CMR važtaraštyje?

Šiame labai svarbiame dokumente turi būti įrašyti tokie duomenys: krovinio siuntėjas, patikėtos prekės vežėjas, siuntos gavėjas, transporto priemonės, kuria vežamas krovinys, registracijos numeris, kelionės maršrutas, visi kiti dokumentai, kurie susieti su krovinio vežimu per kelių valstybių teritorijos, tarp jų ir muitinėms reikalinga dokumentacija. Šis važtaraštis garantuoja tai, jog krovinį priėmęs vežėjas tikrai atgabens jį gavėjui pilnos sudėties, sveiką ir nė trupučio nesugadintą. Jei patikrinimo metu bus pastebėti kokie nors neatitikimai, pavyzdžiui, pakuotės bus pažeistos arba nesutampa važtaraštyje išvardintų prekių kiekis, siuntos vežėjas privalės atsakyti už kroviniui padarytą žalą ir ją atlyginti.

Jeigu norite daugiau sužinoti informacijos apie CMR važtaraščio tvarkymo reikalus, jos ieškokite interneto svetainėje adresu: vtranzitas.lt

REKLAMA
Komentarai

Jūsų komentaras

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Eismas

Kodėl naujų automobilių ratai tokie dideli?

Paskelbta

data

Skelbia

Jeigu važinėjate su 15-20 metų senumo automobiliu, turbūt ne kartą esate atkreipę dėmesį į naujus automobilius dėl jų milžiniškų ratų. Prieš 20 metų nemažai verslo klasės automobilių buvo siūlomi su ne didesniais nei 18 colių ratlankiais. Šiandien kai kurių verslo klasės automobilių siūlomų ratlankių gama tik prasideda nuo R18. 

Dideli ratlankiai bei žemo profilio padangos suteikia sportišką charakterį, bet padangos yra brangesnės. Tai kodėl gi naujų automobilių pirkėjai yra priversti rinktis tokio dydžio ratus?

Vairuotojai kaip niekad vertina estetiką

Šiais laikais automobilis tikrai nebėra tiesiog transporto priemonė. Didelė dalis vairuotojų automobilius renkasi kaip savo charakterio dalį, kartais siekiant pasidalinti su kitais savo skoniu. Taigi, automobilis yra dalis vairuotojo asmenybės.

Dabar rinka yra perpildyta miesto visureigiais. Tik nedaugeliui vairuotojų iš tiesų reikia visureigio, bet daugelis mėgsta jų išvaizdą, stovėseną, suteikiamus pojūčius. O kadangi šiuo metu vairuotojai itin vertina sportiškumą, jo bandoma įkvėpti net į visureigius.

Vienas pagrindinių būdų išreikšti automobilio sportiškumą yra užmontuojant jam didesnius ratus. R20 ir dar didesni ratlankiai su žemo profilio padangomis dažnai matomi tiek ant vienatūrių, tiek ant visureigių. Vairuotojai yra pasiryžę paaukoti dalį komforto ir investuoti daugiau į padangas siekiant palaikyti sportišką automobilio įvaizdį.

Dideli ratlankiai derinami ir su senais automobiliais

Didelių ratų tendencija suteikia galimybę senų automobilių savininkams „atsinaujinti“ transportą sumontuojant modernesnius ratus. Taip elgiasi nemažai vairuotojų ir užsitikrina mažiau laikui pavaldžią automobilio išvaizdą.

Tačiau, problema slypi tame, kad montuojant didesnius nei gamintojo numatytus ratus rizikuojama pakenkti automobiliui arba net savo saugumui. Sena „Audi A6“ nebuvo suprojektuota eksploatacijai su R20 ratlankiais, todėl kelyje automobilis gali būti nenuspėjamas.

Įprastai žieminės padangos už vasarines yra brangesnės, ypatingai jeigu jos yra žemo profilio. Esant slidiems keliams, padangų kokybė turi itin didelę įtaką jūsų ir aplinkinių saugumui. Kokio dydžio yra tinkamiausios žieminės padangos jūsų automobiliui galite sužinoti vartotojo vadove, ant degalų bako dangtelio, vidinės pusės statramsčio.

Kartu su galia auga ir standartai

Šiuo metu vidutinis Lietuvoje eksploatuojamų automobilių amžius yra apie 15 metų. Tuo metu rinkoje vis dar dominavo R16 dydžio padangos, kurios šiandien vis dar graibstomos parduotuvėse. Tačiau, to laikotarpio automobiliai buvo mažesni, o jų vidutinė galia dabar būtų laikoma maža.

Nauji automobiliai yra dideli ir sunkūs

Šiuo metu naujas „Volkswagen Polo“ yra tokio pat dydžio, kaip trečios kartos „Volkswagen Golf“. Daugelis naujai išleistų automobilių modelių tampa vis didesni, o su matmenimis kartu auga ir svoris.

Žmonės mėgsta erdvius ir komfortiškus automobilius. Dabar normalu tikėtis galios, komforto ir šiokio tokio rafinuotumo iš kompaktinės klasės automobilių. Taigi, dideliems automobiliams atitinkamai reikalingi ir didesni ratai.

Siekiant įrodyti, kad didesni ratai automobiliams reikalingi ne tik dėl estetikos, reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kaip nuo to priklauso automobilio valdomumas. Mažesni ratai reiškia prastesnį padangų kontaktą su keliu. Sunkiam visureigiui reikalingi dideli ir platūs ratai, kad stabdymo kelias būtų saugus, o posūkiuose jis išlaikytų sukibimą. Kuo automobiliai didesni, tuo padangos turi būti didesnės siekiant išlaikyti saugų stabdymo kelią.

Didesnei galiai reikia geresnio sukibimo

Galų gale, šiuolaikinės technologijos leidžia net ir iš mažalitražių variklių išspausti šimtus kilovatų. Jeigu R16 dydžio padangos bus derinamos su 250 kW galia, tai sukibimą įsibėgėjant matysite kaip savo ausis. Negana to, stipriau spustelėję akceleratoriaus pedalą važiuojant galite netikėtai prarasti kontrolę.

Vairuotojai nori sportiškų ir prabangių automobilių, o gamintojai tai ir tiekia. Visais laikais sportinės automobilių versijos gaudavo didesnius ratus, o kai kurie dabartiniai šeimos automobiliai yra galingesni už dešimties metų senumo sportinius kupė – dideli ratlankiai ir plačios padangos tapo būtinybe tiek morališkai, tiek fiziškai.

Skaityti daugiau

Eismas

KAS ŽINOTINA APIE TECHNINĘ DRUSKĄ?

Paskelbta

data

Skelbia

Be techninių druskų pagalbos mes negalėtume įsivaizduoti savo kasdieninės buities. Ypač orams atšalus ant mūsų šalies kelių išbarstoma per šimtą tūkstančių tonų techninių druskų, kurios sumažina kelių dangos slidumą. Populiariausias iš jų yra kalcio chloridas. Dar būna naudojami ne tokie dideli raudonosios bei vakuuminės natrio druskos, savo vietos sulaukia ir techninė magnio druska. Be to, techninės druskos praverčia ir vasaros metu, kad žvyrkeliai mažiau dulkėtų. Šios rūšies druskos būna ir sauso, ir skysto pavidalo.

Techninių druskų pliusai ir minusai

Techninė druska labiausiai praverčia valstybinės reikšmės keliuose, nes čia yra daug atvirų plotų, šalikelėse iškasti gilūs kelio grioviai, todėl į juos suteka techninių druskų ištirpintas sniegas bei ledo liekanos, o tai reiškia, jog patiriama mažiau neigiamų padarinių.

Tuo tarpu siaurose miestų gatvėse, kaip taisyklė, greideriai į šalikeles sustumia kalnus druskomis užteršto sniego, o pačiose gatvėse lieka nemažai druskų, kurios sąlygoja metalinių automobilių paviršių koroziją, jos kenkia ir tiltų bei tunelių gelžbetoninėms konstrukcijoms, prisideda ir prie cementinių bei betoninių arba asfaltbetonio dangų irimo.

Ledui nuo kelio nutirpinti gali būti naudojamas ir skystas kalcio chloridas. Tai daroma, jei lauko temperatūra nėra žemesnė nei 17 laipsnių šalčio. Esant žemesnei, šią druską dera naudoti tik sauso pavidalo. O jei lauke itin šalta, naudojamas natrio chlorido ir kalcio chloridas mišinys. Jo veikimo temperatūra gali siekti iki 25 laipsnių speigo šalčio.

Kad „pilki keleliai… keliai“ nedulkėtų

Prisiminę praėjusiame amžiuje populiarios dainos apie dulkančius „pilkus kelelius, kelius“ žodžius, prisimename ir tai, jog ir XXI amžiuje šalyje mes vis dar tebeturime gana tankų žvyrkelių tinklą. Tik dabar laikas jau kitas, pažangesnis. Todėl žvyrkelių dulkėjimas sėkmingai mažinamas, pasitelkus į pagalbą tą patį gerai pažįstamą ir užsirekomendavusį kalcio chloridą. Kadangi ši cheminė medžiaga iš aplinkos puikiai sugeria vandenį ir yra veikli prie pačių įvairiausių temperatūrų bei oro drėgnumo sąlygų, todėl nepriekaištingai pasitarnauja esant net intensyviam automobilių eismui žvyrkeliuose.

Padengus žvyrkelį šia druska, iš oro susiurbti vandens garai kondensuojasi ir drėkina kelio gruntą. Drėgmės prisigėrusios žvyro dulkelės ir granulės didina savo tūrį, įgauna rišamųjų savybių, kas bendrai stabilizuoja tokio kelio dangą, tad žvyro dulkėjimas sumažėja net iki 90 procentų. Kadangi žvyrkeliai per vasarą būna apdorojami dulkėjimą mažinančiomis medžiagomis, tai jos pasitarnauja ir žiemą, greitai ištirpdo sniego ir ledo apnašas.

Technine druska barstomi ne tik keliai

Techninės druskos nuo slydimo gelbsti ne tik kelius. Jomis barstomi ir šaligatviai, ir sodų bei parkų takeliai, mašinų stovėjimo aikštelės, plotai prie parduotuvių, lauko laiptai, pandusai, įkalnės arba nuokalnės ir pan.

Kai ledo ir sniego mišinio sluoksnis nutirpsta, tada viską reikia nušluoti specialia šeriuota šluota, kad pėstieji galėtų saugiai ir patogiai vaikščioti. O patikimiausia priemonė nuo šaltojo metų laiko keliamų nepatogumų yra druskos, smėlio ir skaldos mišiniai, nes druska su smėliu ledą ištirpdo, o skalda stabdo slydimą.

O smėlio ir druskos mišiniai arba miltelių pavidalo natrio ir kalcio chloridų mišiniai ne tik sąlygoja greitesnį ledo ir sniego tirpimą, bet ir garantuoja tvirtesnį batų ar padangų sukibimą einant ar važiuojant. Šie mišiniai būna sufasuoti 25 kg svorio polipropileno maišuose, todėl juos patogu ne tik transportuoti, bet ir sandėliuoti, nebereikia jo laikyti atskirai lauko dėžėse.

Skaityti daugiau
REKLAMA

Skaitomiausi