Kurjerių darbas dažnai laikomas itin lanksčiu, tačiau iš tiesų kiekvienas jų maršrutas yra kruopščiai suplanuotas iki smulkmenų. Vis dėlto situacijose, kai klientas paprašo užsukti nuvažiuoti „beveik už kampo“, net kelių minučių nukrypimas gali išbalansuoti visą maršrutą ir sukelti siuntų vėlavimo grandinę. Kaip elgtis, jei planai pasikeičia, ir ką verta žinoti apie siuntos valdymą, kad ši atkeliautų sklandžiai?
„Kiekvieno kurjerio dienos maršrutas yra kruopščiai suplanuotas pagal siuntų adresus, todėl net ir nedidelis nukrypimas gali sukelti grandininę reakciją – vėluoti gali ne tik viena siunta, bet ir visos kitos tame maršrute numatytos siuntos. Svarbu žinoti, kad kurjeris privalo pristatyti siuntą tik į tą adresą, kuris yra nurodytas ant siuntos lipduko“, – sako „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila.
Nukreipkite siuntą į paštomatą
Suprantant, jog šiuolaikiniai žmonės gyvena greitu tempu, o jų planai nuolat keičiasi siuntų bendrovė siūlo itin patogų siuntų valdymo būdą „myDPD“ programėlėje.
„Siuntos pristatymo dieną kiekvienas adresatas gauna SMS arba Viber žinutę bei el. laišką su informacija apie tai, kada tiksliai bus pristatyta siunta. Tie, kurie naudojasi mūsų programėle, papildomai gauna pranešimą ir bet kada gali pasitikrinti pristatymo laiką patys. Įsivertinęs, kad tuo metu jo nebus nurodytu adresu, klientas gali siuntą lengvai valdyti – pavyzdžiui, nukreipti į artimiausią paštomatą“, – tvirtina T. Vaišvila.
Pasak jo, pasirinkus siuntos pristatymą į paštomatą, ją bus galima atsiimti tą pačią arba kitą darbo dieną. Visgi svarbu įsivertinti, ar toks būdas yra galimas: „Į artimiausią paštomatą galima nukreipti siuntas, kurių nebūtina įteikti tiesiai gavėjui į rankas ar susimokėti už prekes atsiėmimo metu. Taip pat atsižvelkite į siuntos dydį – jei ji viršija maksimalius išmatavimus, siuntos negalima nukreipti į paštomatą.“
Koreguokite pristatymo datą ir adresą
Jei dėl įvairių priežasčių negalite atsiimti siuntos, programėlėje galima koreguoti jos pristatymo datą ir adresą – išskyrus atvejus, kai siunta jau pristatyta į paštomatą.
„Svarbu žinoti, kad galima pakeisti siuntos pristatymo datą ar adresą, tačiau ne konkretų laiką. Pavyzdžiui, jei siuntą numatyta pristatyti antradienį 13 val., jūs galite pasirinkti kitą pristatymo dieną ar adresą. Tokiu atveju pristatymo laikas bus parenkamas iš naujo, automatiškai, pagal tos dienos kurjerio maršrutą“, – teigia T. Vaišvila.
Jis priduria, kad negavus jokių pristatymo vietos ir laiko pakeitimų, tačiau kurjeriui neradus adresato pristatymo vietoje, siuntą bus bandoma pristatyti kitą artimiausią darbo dieną, jei visi nurodyti duomenys yra teisingi ir siuntos gavėjas tuo metu bus nurodytu adresu. Programėlėje taip pat galima pasitikrinti, ar siuntėjas nurodė teisingą pristatymo adresą ir telefono numerį – jei matoma klaida, gavėjas gali šiuos duomenis pakoreguoti savarankiškai.
„Siuntą bandoma pristatyti tris kartus. Tuomet gavėjas turi galimybę per 7 kalendorines dienas (nuo pirmo bandymo pristatyti siuntą) atsiimti ją iš siuntų skirstymo centro. Neatsiėmus siuntos ir nepavykus susisiekti su gavėju, ji yra grąžinama siuntėjui“, – akcentuoja „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas.
Tomas Vaišvila
„DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas