Socialiniai tinklai

Aktualijos

Biržuose – senovinių automobilių Vudstokas

Avatar

Paskelbta

data

Nuo filme „Krikštatėvis“ gangsterius vežiojusio „Nash 660“ iki unikalaus dviviečio savadarbio raodsterio „Leningrad“, sukonstruoto 1953-aisiais, naudojant Stalino užgaidoms tenkinti skirto septynviečio „ZIM“ platformą. Nuo Elvio Preslio eros gigantomaniškųjų „Cadillac“ ir Holivudo elitui skirtų „Spartan II“, pagamintų „Nissan 300ZX“ bazėje, iki miniatiūrinių britiškų MG ar plastikinio „Trabant“ iš Rytų Vokietijos. Savaitgalį Biržuose vykęs tradicinis istorinių automobilių suvažiavimas „Nesenstanti Klasika“ atseikėjo tiek ratuotos egzotikos, kad net didžiausi technikos gurmanai prisipažino buvę maloniai nustebinti.

Tiesa, pats forumo organizatorius, senovinių automobilių klubo „Klasika“ steigėjas Egidijus Einoris kuklinosi, kad dėl pandemijos kone dvigubai sutrumpėjo šalių, iš kurių Lietuvą atvykdavo vadinamųjų oldtimerių entuziastai. Be to, dėl sudėtingos situacijos verslo pasaulyje, viską teko daryti verčiantis su kur kas kuklesniu biudžetu nei ankstesniais metais. Žinant visa tai šiųmetinis renginys Biržuose nusipelno dar didesnės pagarbos, nes kokybiniu požiūriu sugebėjo niekuo nenusileisti geriausiems europiniams analogams.

Dar daugiau. Suvažiavimo programoje atsirado vietos edukaciniams užsiėmimams. Norintys pasiklausyti Arvydo Šapokos, tris dešimtmečius vadovavusio kolekcininko Sauliaus Karoso restauravimo dirbtuvėms, sunkiai tilpo į Sodeliškių dvaro sodybos konferencijų salę. Iš tiesų kokybiškas oldtimerių restauravimas yra žvėriškai brangus malonumas, o kai kurie senovinės technikos elementai tokie trapūs, kad klaidoms tiesiog nėra vietos. A. Šapokos įžvalgos, kaip kokių problemų galima išvengti, kaip „prikelti“ variklį, kada kodėl negalima naudoti smėliasrovės tvarkant kėbulą, kokį medį rinktis konstruojant karkasą (daugelio prieškarinių mašinų rėmas buvo gaminamas iš medžio, o vėliau aptraukiamas skarda) ar netgi kokios dažymo technologijos yra efektyviausios, peraugo į diskusijas, užtrukusias tiek, kad kilo pavojus sugriauti visą renginio programą.

O joje buvo dar keletas tikrų perlų. Visų pirma galimybė pamatyti kaip realiai dirba garo variklius turintys XIX amžiaus traktoriai. Sodeliškių dvaro sodybos muziejuje tarp sunkiai suskaičiuojamos senovinės technikos eksponatų yra keletas itin egzotikų mašinų, kurioms pradėjus kleketuoti ir švilpauti, nuščiuvo net suaugę vyrai.

Dar vienas emocijų cunamis kilo, kai visi forumo „Nesenstanti Klasika“ dalyviai milžiniška kolona pervažiavo į Biržų aeroklubo erdves. Beveik tris valandas oldtimerių šeimininkai mėgavosi apžiūrėti technikos šedevrų suplūdusių smalsuolių žarstomais komplimentais, pasakojo mašinų „prisikėlimo“ istorijas, atsakinėjo į klausimus ir nesuskaičiuojamą daugybė kartų pozavo šeimos albumuose nugulsiančioms nuotraukoms.

Renginio kulminacija – pačių rečiausių, įspūdingiausių, seniausių, kokybiškiausiai restauruotų ir pan. kategorijose labiausiai išsiskiriančių automobilių apdovanojimas. Suvažiavime dirbusios vertinimo komisijos sprendimu, geriausiu klasikiniu automobiliu išrinktas Kęstučio Banevičiaus „Peugeot 203 C“, pagamintas 1959-aisiais. Geriausiu sovietiniu ratuočiu – svečio iš Estijos Tonu Maksimov „GAZ 13 – Chaika“, pagamintas 1967-aisiais. Geriausio restauratoriaus karūna atiteko latviui Andrejs Rode, į Biržus atvairavusiam 1937-ųjų gamybos „Mercedes-Benz 230“. Geriausiu senoviniu automobiliu kategorijoje nugalėjo „Chrysler CD 8“, pagamintas 1931-aisiais (savininkas Sigitas Zajarskas). Pačio seniausio automobilio trofėjus atiteko 1923-aisiais dienos šviesą išvydusio „Oldsmobile 30 A“ savininkui Alfredui Zamockui. Didįjį suvažiavimo prizą ir gražiausio automobilio titulą šįkart iškovojo unikalųjį 1953-ųjų roadsterį „Leningrad“ pristatęs žinomas restautarorius Aleksandras Obymacha.

Komentarai

Jūsų komentaras

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Aktualijos

Europos paveldo dienos 2020 Radviliškio rajone

Avatar

Paskelbta

data

Rugsėjo 18 d. Radviliškyje tradiciškai vyko Europos paveldo dienos, kurių tema šiais metais – paveldas ir edukacija. Ta proga keliauti po rajoną ir susipažinti su paveldu ir edukacijomis miesto mokinius pakvietė Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus Paveldosaugos ir turizmo poskyris.

Į ekskursiją vyko mokiniai ir mokytojai iš Radviliškio Lizdeikos gimnazijos ir Radviliškio V. Kudirkos progimnazijos. Miesto centre tradiciškai buvo iškelta Europos paveldo dienų vėliava.

Po vėliavos pakėlimo ir sveikinimo žodžių mokiniai ir mokytojai susėdo į autobusą ir patraukė į pirmą kelionės tašką – Šeduvos kultūros ir amatų centrą. Šeduvos užvažiuojamuose namuose Šeduvos kultūros ir amatų centro darbuotojai supažindino su keramikos paslaptimis. Vyko edukacinis užsiėmimas, kuriame mokiniai iš molio lipdė dubenėlius.

Šeduvos bažnyčioje mokiniai iš arti galėjo pamatyti, kaip atrodo bažnyčios vargonai, bei klausėsi įdomių pasakojimų apie senąją Šeduvą.

Antrasis sustojimo taškas buvo Baisogalos dvaras. Čia ekskursijos dalyviai galėjo pasivaikščioti po dvaro parką, pasigrožėti dvaro pastatu ir susipažinti su dvaro istorija. Pasivaikščiojus po Baisogalos dvaro teritoriją, ekskursantai buvo pakviesti pakvietė vykti į Pakiršinio dvarą ir jame įsikūrusį Radviliškio rajono savivaldybės etninės kultūros ir amatų centrą.

Ten mokiniams buvo papasakota dvaro istorija, mokiniai buvo supažindinti su etninės kultūros ir amatų centro veikla, kokiais amatais jie užsiima, kokias vykdo edukacines veiklas. Mokiniai turėjo galimybę išbandyti vieną iš daugelio edukacinių užsiėmimų – draugystės apyrankės pynimą. Nespėjusieji nusipinti apyrankės, ją baigs parsivežę namo.

Iš Pakiršinio dvaro Europos paveldo dienų dalyviai patraukė atgal į jų laukiantį autobusą ir kupini įspūdžių išvyko atgal į Radviliškį.
Visos ekskursijos metu buvo laikomasi visų saugumo priemonių.

Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus Paveldosaugos ir turizmo poskyrio informacija

Skaityti daugiau

Aktualijos

Į patikros punktus – taksi automobiliu

Avatar

Paskelbta

data

Daugelis rajono gyventojų teiraujasi, kaip nuvykti į patikros punktą pasitikrinti dėl Covid – 19 neturint automobilio. Vienas iš būdų – vykti tam pritaikytu  taksi automobiliu.

Šiam taksi automobiliui suteiktas Radviliškio rajono savivaldybės leidimas vežti Radviliškio miesto ir rajono žmones į mobilų patikros punktą. Vežamas tik 1 žmogus nustatytu laiku. Kelionės metu būtina dėvėti kaukę ir vienkartines pirštines. Po kiekvienos patikros automobilis dezinfekuojamas ir vėdinamas 20 min. Registruotis kelionei į patikros punktą  reikia  tel. 8 686 67136.

„Radviliškio  krašto“ informacija

Skaityti daugiau

Skaitomiausi

Copyright © 2019