Socialiniai tinklai

Aktualijos

5 patarimai: kaip neperdegti dirbant iš namų?

Avatar

Paskelbta

data

Darbas iš namų suteikia ne tik malonių privalumų, bet ir kelia nemažai iššūkių. Tam, kad darbai vyktų produktyviai, o jūsų laisvalaikis nenukentėtų, susikurkite stabilų dienos ritmą ir pasitelkite naudingus išmanius sprendimus.

Jūsų dėmesiui – Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, dalijasi patarimais, kaip susikurti sveiką rutiną efektyviam darbui namuose.

Patarimas Nr. 1: susikurkite patogią darbo erdvę.

Išsirinkite šviesiausią namų vietą savo darbo stalui, pasiruoškite reikalingus išmaniuosius įrenginius ir baldus. Ant stalo stenkitės palaikyti minimalistišką tvarką – taip geriau sutelksite dėmesį ir susikaupsite numatytoms užduotims.

Net jei darbo metu dažniausiai rašote el. laiškus ir redaguojate paprastus dokumentus, vis tiek išbandykite specialų kompiuterio paaukštinimą, papildomą klaviatūrą bei ergonomišką pelę ir jai skirtą kilimėlį – jūsų nugara jums padėkos. Darbus ypač palengvins ir papildomas monitorius bei reguliuojamo aukščio stalas.

Patarimas Nr. 2: suplanuokite savo dieną.

Bene svarbiausia produktyvios dienos taisyklė: tikslus dienos planas ir pastovus ritmas. Neišgriūkite iš lovos paskutinę minutę prieš virtualų susitikimą, miegokite bent po 7 valandas, susikurkite savo ryto ritualus, pasižymėkite dienos darbus, apgalvokite, ką veiksite pertraukų metu. Specialistai pataria pirmąsias darbo dienos valandas skirti daugiausiai susikaupimo reikalaujančioms užduotims. Taip pat rekomenduojama vengti nuolatinio el. pašto tikrinimo.

Ne paslaptis, kad dirbant iš namų kyla daugiau pagundų atidėlioti svarbius darbus. Norint to išvengti, ypač svarbu stengtis per daug nenukrypti nuo dienos plano. Darbų planavimui puikiai tiks tokios darbų planavimo programos kaip asmeninio ar komandinio darbo organizavimo aplikacija „Todoist“, planuoklis ir kalendorius „AnyDo“ arba užduočių sudarymo ir priminimų programėlė „Tick Tick“.

Patarimas Nr. 3: darykite petraukas.

Dirbant iš namų nebelieka įprasto ėjimo į darbą ar susitikimus, todėl svarbu tai kompensuoti. Tam, kad „neperdegtumėte“, tarp darbų, bent kas valandą, būtina įtraukti reguliarias 5-10 min. pertaukėles. Jų metu atsitraukite nuo darbo vietos, pajudėkite, pasimankštinkite ar tiesiog pailsinkite akis. Ilgesnės pertraukos metu išeikite į lauką pasivaikščioti.

Trumpas atsitraukimas nuo darbų padės pailsėti, pasiruošti naujoms užduotims ir išlikti produktyviems. Nepamiršti atsistoti nuo darbo stalo jums gali padėti išmanieji įrenginiai. Tokius priminimus jau turi dauguma išmaniųjų laikrodžių arba juos galite nusistatyti patys savo išmaniajame telefone.

Sklandžiam darbų atlikimui galite pasitelkti „pomodoro“ laiko planavimo principu sukurtas aplikacijas, pavyzdžiui, „Be Focused“ ar „Focus To Do“. Jos skaičiuoja dirbant praleistą laiką ir primena padaryti trumpą pertrauką atsikvėpimui. Laikas suskirstomas 25 min. nepetraukiamo darbo ir 5 min. pauzei.

Patarimas Nr. 4: ugdykite susikaupimo įgūdžius.

Nors namie gali būti ne ką mažiau pašalinių dirgiklių nei biure, stenkitės atrasti savo būdą susikaupti ir padaryti darbus iki galo. Atliekant užduotis, svarbu vengti multitaskinimo – šokinėjimo nuo vieno darbo prie kito. Daug geresnių rezultatų pasieksite, jei susikaupsite ties viena konkrečia užduotimi ir tik ją atlikę, eisite prie kitos.

Susikaupti gali padėti ir specialiai tam skirti muzikos grojaraščiai, kuriuos galite rasti „Spotify“ ar „Youtube“ muzikos platformose. Jei namuose dirbate ne vienas, susitarkite su namiškiais darbo ir poilsio valandas, o darbo metu naudokite ausines su triukšmo slopinimo funkcija.

Susikoncentruoti į darbus padės ir atsiribojimas nuo socialinių tinklų ar kitų interneto svetainių, kurios jus atitraukia nuo darbo. Trumpam jas nuo savęs „užrakinti“ galite į savo „Chrome“ naršyklę įsidiegę „StayFocusd“ plėtinį. Jis leis nustatyti naudojimosi laiko limitus pasirinktiems puslapiams.

Patarimas Nr. 5: kurkite ritualus su kolegomis.

Net ir įsisukę į savo darbus, nepamirškite ir toliau kurti ir palaikyti santykių su savo kolegomis. Tai ne tik praskaidrins nuotaiką, sustiprins ryšius, bet ir padės išlaikyti gerą emocinę sveikatą.

Bendraukite per pamėgtas vaizdo konferencijas – „Zoom“, „Google Hangouts“, „Skype“, „Microsoft Teams“, „Slack“ ar kitas. Susikurkite susirašinėjimo grupes dažniausiai naudojamuose socialiniuose kanaluose, pavyzdžiui, „Facebook Messenger“ ar „Whats App“. Taip pat įveskite naujas tradicijas: drauge užkandžiaukite, žaiskite virtualius žaidimus, organizuokite minčių lietaus sesijas arba smagius pokalbius ne darbo klausimais.

Andrius Baranauskas

„Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims

M +370 683 66319

@ andrius.baranauskas@tele2.com

Komentarai

Jūsų komentaras

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Aktualijos

Kai nepavyko pasprukti, taranavo policijos pareigūnų automobilį

Avatar

Paskelbta

data

Akmenės rajone neblaivus ir teisės vairuoti neturintis vyras, sėdęs prie AUDI A6 vairo, bandė išvengti susitikimo su policijos pareigūnais, tačiau   nesuvaldė savo transporto priemonės, trenkėsi į policijos automobilį, jį apgadino ir atsidūrė ligoninės priėmimo skyriuje. Medikai jam konstatavo krūtinės ląstos sumušimą ir šonkaulio lūžį. Į klausimą, kodėl jis stabdomas nestojo, o spruko, pareigūnams atšovė: „o kodėl jūs mane stabdėt“.

Lapkričio 29-osios vidurdienį  Akmenės rajone, Žerkščių k., dirbusių policijos pareigūnų dėmesį atkreipė automobilis AUDI A6. Tiksliau – jo vairuotojas, kuris, pamatęs policijos automobilį, savąjį pristabdė ir  pravažiavo sulėtintai bei slėpdamas veidą. Kilo įtarimas, kad vairuotojas gali būti neblaivus. Įjungę specialiuosius šviesos ir garso signalus, pareigūnai priartėjo prie įtarimą sukėlusio automobilio, o jo vairuotojas, pastebėjęs, kad yra stabdomas, pradėjo didinti greitį ir tolti. Važiuodami iš paskos garsiakalbiu pareigūnai nuolat reikalavo sustoti, tačiau vairuotojas šį reikalavimą ignoravo. Jis lėkė pavojingai manevruodamas, nerodydamas posūkių, įvažiuodamas į priešpriešinio eismo juostą. Pasičiupęs mobilųjį telefoną, bandė  su kažkuo užmegzti ryšį. Vienu momentu jis nebesuvaldė automobilio ir šis apsisuko 180 laipsnių. Tačiau tai vairuotojo nesustabdė jis  vėl nuspaudė akceleratoriaus pedalą. Kai priešakyje pamatė kolegoms į pagalbą atskubėjusį kitą stovintį policijos ekipažą, bėglys sustojo. Jį persekioję pareigūnai iššoko iš tarnybinio automobilio ir norėjo atidaryti vairuotojo dureles, tačiau šis  vėl rovė į priekį ir, nesuvaldęs automobilio, trenkėsi į policijos  VW TRANSPORTER.

Pusvalandį besitęsusios bėglio gaudynės baigėsi, jam buvo uždėti antrankiai.  Paaiškėjo, kad policijos reikalavimo sustabdyti transporto priemonę nepaisė 37 metų Akmenės r., Daubiškių k., gyventojas. Jis ne tik neturi įgijęs teisės vairuoti transporto priemonių, bet buvo dar ir neblaivus – 1.39 prom. Jis vairavo transporto priemonę, kuri oficialiai priklauso kitam žmogui. Sulaikytasis teigė, kad automobilį yra nusipirkęs, nors  pirkimo-pardavimo sutarties nėra sudaręs,  ir dabar transporto priemonė  esanti jo.

Už tai, kad neturėdamas teisės vairuoti ir būdamas neblaivus, vairavo automobilį, nevykdė reikalavimo sustabdyti transporto priemonę, pavojingai manevravo, nerodydamas įspėjamojo posūkio signalo, įvažiuodamas į priešpriešinio eismo juostą ir keldamas  grėsmę eismo saugumui,  važiuodamas naudojosi mobiliuoju telefonu be laisvų rankų įrangos,  nepasirinko saugaus greičio ir susidūrė su tarnybiniu policijos automobiliu bei jį apgadino, vairuotojui pradėta administracinė teisena.

Už vagystes ir fizinio skausmo sukėlimą teistas Daubiškių k. gyventojas neblaivus prie transporto priemonės vairo sulaikomas ne pirmą kartą. Praėjusių metų balandį jis pareigūnams girtas įkliuvo Griežių kaime. Tada jam buvo nustatytas sunkus girtumas ir dėl to buvo pradėtas ikiteisminis tyrimas, po kurio teko išklausyti teismo nuosprendį. 6 mėnesių laisvės atėmimo bausmės vykdymas jam buvo atidėtas dvejiems metams, o transporto priemonė konfiskuota.

Tradicija neblaiviam ką nors vairuoti šiam vyrui susiformavo jau nuo 2016 metų. Tiesa, tada jis, būdamas irgi sunkaus girtumo,  „vairavo“ arklio traukiamą vežimą.

Filmuotą medžiagą rasite čia:https://youtu.be/tjlmYecPtlI

                                             Atstovė spaudai Gaila Smagriūnienė

Skaityti daugiau

Aktualijos

„Sodros“ išmokos gruodžio mėnesį – kam ir kada

Avatar

Paskelbta

data

Gruodžio mėnesį „Sodra“ beveik visas išmokas ir pensijas gyventojams planuoja išmokėti iki Kalėdų, o kai kurie gavėjai šį mėnesį gaus netgi po dvi išmokas.

Įprastai pirmiausia pradedamos mokėti pensijos. Pirmieji gavėjai banko sąskaitose jas ras jau kitą savaitę – gruodžio 9 – 12 dienomis. Gyventojai, kurie pensijas įprastai gauna vėliau – antroje mėnesio pusėje, bei tie, kuriems pensijos pristatomos į namus – jų sulauks iki Kalėdų. Taip pat iki švenčių į namus bus pristatytos ir šalpos pensijos.

Beveik du šimtai gyventojų, jau gaunančių pensijų anuitetų išmokas ar tų, kuriuos išmoka pasieks pirmą kartą, jas į savo sąskaitas gaus gruodžio 17 – 23 dienomis.

Vaiko priežiūros išmokos šeimas, kaip įprastai pasieks mėnesio 15 dieną. Tačiau gruodį šios išmokos mokamos du kartus. Tai reiškia, kad prieš pat Naujuosius metus, gruodžio 29 dieną, šeimos gaus dar vieną vaiko priežiūros išmoką – už sausį. Tiesa, sausį vaiko priežiūros išmokos jiems nebus mokamos.

Nedarbo išmokos pradedamos mokėti gruodžio 21 dieną ir bus išmokėtos iki mėnesio pabaigos. Lapkričio mėnesį „Sodra“ iš viso gavo apie30 tūkst. prašymų skirti nedarbo išmokas, o jų gavėjų – daugiau nei 90 tūkst.

Gruodžio 23-ąją bus išmokėtos vaiko išlaikymo išmokos, mokamos vienam iš tėvų ar globėjui, jeigu vaikui vienas iš tėvų ar abu tėvai nemoka priteistų alimentų.

Per kiek laiko gausite ligos išmoką

Kitų išmokų mokėjimo grafikas priklauso nuo to, kada gyventojui išmoka paskirta. Motinystės išmoka išmokama per 17 darbo dienų nuo prašymo su visais dokumentais pateikimo.

COVID-19 pandemijos akivaizdoje gyventojams aktualios ligos išmokos – jos taip pat pradedamos mokėti ne vėliau kaip per 17 darbo dienų nuo prašymo ir visų dokumentų gavimo.

Tiesa, daugeliui gyventojų prašymo skirti ligos išmoką teikti nebereikia, nes jie asmeninėje „Sodros“ paskyroje www.sodra.lt/gyventojui gyventojui yra užpildę neterminuotą prašymą ligos išmokai gauti. Tokiu atveju „Sodrai“ užtenka gydytojo išduoto elektroninio nedarbingumo pažymėjimo.

Jeigu žmogus serga ar šeimos narį slaugo ilgiau nei dvi savaites, ligos išmoka įprastai mokama kas 14 dienų.

Pridedame išmokų mokėjimo grafikus

Skaityti daugiau

Skaitomiausi

Copyright © 2019